Lounassalaattien pupeltajat ovat harvoin niitä hoikimpia
Olen vaan pannut merkille työkavereiden kanssa lounastaessa.
Johtuuko se siitä, että koko ilta menee napostellessa herkkuja, kun päivä menee salaatin voimin?
Kommentit (18)
Söin aiemmin töissä kevyen salaattilounaan ja sitten kotona tukevammin. Muutamat kyylät jaksoivat aina huomautella että pitäisi syödä kunnolla ja seurasivat suunnilleen jokaisen suupalan. Tympiinnyin eukkoihin ja nyt syön sen tukevan ruuan töissä ja kotona salaatin. Kaloreita tulee päivässä saman verran mutta eukot tyytyväisiä. Kun vielä syö pullan perjantaisin kahvitauolla niin kyylien elämässä kaikki kunnossa ja mä yhtä hoikka kuin ennenkin.
Olen vaan pannut merkille työkavereiden kanssa lounastaessa.
Johtuuko se siitä, että koko ilta menee napostellessa herkkuja, kun päivä menee salaatin voimin?
Olen tosin ajatellut että he ovat niitä ikuisia laihduttajia.
meidän lounasseurueessa kaikki hoikat syövät terveellisesti niitä salaatteja. Me pari pulleampaa syömme tavallista ruokaa. Hoikkien lautasilla ei näy ikinä esim. perunaa, jota mun lautasella on.
että joku saattaa syödä (miksi pupeltaa?) salaattia ihan vain siksi että pitää siitä? Tai ettei halua syödä päivällä lämmintä ruokaa?
Nämä ovat ainakin minun syitäni. Jos pitää valita syönkö lounasruokalassa liukuhihnalla tehtyä jauhoperunamuusia ja kuivaa kanaa, vai itse koottua vaihtelevaa salaattiannosta, valitsen aina salaatin. Sen lisäksi minulle tulee usein uninen ja väsähtänyt olo jos syön päivällä liian raskaasti.
En tiedä miten ap ja muut kyylät mut luokittelevat (171/72) mutta itse syön salaattia lounaaksi koska se on sopivan kevyttä mutta silti täyttävää, maukasta ja hyvää vatsalle.
Mun salaatit ei ole koskaan pelkkiä rehuja vaan mukana aina myös proteiineja kuten kanaa, lohta, katkarapuja, juustoja tai kananmunaa.
Ja hyviä rasvoja kuten pähkinöitä tai avokadoja.
P.S. Inhoan toisten ruokia kyylääviä ja kyttääviä ihmisiä.
lasten tykkäämissä paikoissa syömässä, kuten Hese, Rax jne. niin ne laihat naiset eivät vedä siellä kaksin käsin pitsaa (kuten mä), vaan syövät salaattia jne.
P.S. Inhoan toisten ruokia kyylääviä ja kyttääviä ihmisiä.
Olen pulska, mutta tykkään syödä salaattia lounaaksi, koska sitä on valmiiksi tarjolla ja kotona en jaksa tehdä :).
Toisten syömisten kyylääjät ovat harvoin niitä mukavimpia ihmisiä. Usein heillä on jokin ongelma, vaikea hyväksyä erilaisuutta ja sitä ettei maailma olekaan täynnä todisteita siitä että heidän tapansa elää ja kyylätä on ainoa oikea.
Söin aiemmin töissä kevyen salaattilounaan ja sitten kotona tukevammin. Muutamat kyylät jaksoivat aina huomautella että pitäisi syödä kunnolla ja seurasivat suunnilleen jokaisen suupalan. Tympiinnyin eukkoihin ja nyt syön sen tukevan ruuan töissä ja kotona salaatin. Kaloreita tulee päivässä saman verran mutta eukot tyytyväisiä. Kun vielä syö pullan perjantaisin kahvitauolla niin kyylien elämässä kaikki kunnossa ja mä yhtä hoikka kuin ennenkin.
Mä käyn lounaalla erään sinänsä mukavan suunnilleen samanikäisen naisen kanssa, on mukava jutella lasten koulusta jne mutta yksi vika häneessä on. Hän on RUOKAKYYLÄ. Ja niin päin, että toivoisi tosiaan minun syövän epäterveellisemmin.
Itse lounaskaveri on todella ylipainoinen, ei kyllä 100 kg varmasti riitä. Minä olen pieni ja hoikka. Joka hiton päivä se naureskelu siitä että jaaha taas jotain salaattia pupelletaan tai jaaha kyllä on tarkkaan lautasmallin mukaan puolet kasvista. Ja jälkiruoan ottamattomuudesta huomauttelua myös. Nykyään olen toisinaan ottanut hedelmän sijaan makean jälkkärin ihan siksi etten jaksa sitä kuittailua, vaikka oikeasti mieluummin söisinkin sen omenan kuin jonkun suklaamoussen, jonka jälkeen minua alkaa vaan väsyttää iltapäivällä.
Mulla BMI on 20, syön salaattia (tai keittoa) lounaaksi, sillä raskaampi ruoka vaivuttaa iltapäiväkoomaan. Sillä ei ole laihduttamisen kanssa sinällään mitään tekemistä, en voi vain syödä kovin raskaasti, jos haluan tehdä töitäkin iltapäivällä.
Ylipäänsä en syö salaattia ja muita "rehuja" laihduttaakseni, vaan koska yksinkertaisesti pidän kasviksista. Tätä näyttää monen olevan vaikea ymmärtää. Yleinen oletus tuntuu olevan, että kaikki todellisuudessa tykkäävät rasvamätöstä tai pihvistä, muuta syödään, koska on "pakko".
Ja jo toi sana pupeltaminen saa mun karvat pystyyn. Ettäkö salaattilounaan syöminen on pupeltamista mutta muuten lounas syödään?
No, samapa tuo, ei kiinnosta kyylien mielipiteet. En luovu lounassalaateistani :D
tullut esille tässä keskustelussa. Rasittaa se että salaatin tai muuten kevyempää syömistä saa jotenkin erikseen perustella näille ruokakyylille. Itse syön hyvinkin kevyesti päivällä, koska monesti lounasruoat on lähinnä turhaa vatsantaytettä, panostan sitten ruokaani illalla kotona, keyvttä toimistotyötä tekevänä en voi syödä monta kunnon ateriaa päivässä.
Täytyy kyllä sanoa, että omasta mielestäni jonkun työpaikkalounaspizzan syöminen on sitä pahinta pupeltamista jota voin kuvitella. Jos haluan syödä pizzaa, niin sen pitää olla hyvää, sama määrä siinä on energiaa kuin siinä huonossa lounaspizzapalassa.
Ja jos nämä salaatinsyöjät eivät ole niitä hoikempia, niin voittehan te kyylät miettiä, että kuinka paksuja he olisivatkaan, jos söisivät oikein kaloripitoisen lounaan..
ärsyttää salaatinsyöjät jotka olevinaan karppaa. Perunaa ei voi syödä, mutta keksin/pullan voi iltapäiväkahvin kanssa ottaa.
Meidän töissä on eräs rouva juurikin tälläinen. Ei ole tosin erityisen lihava, vaan sellainen tavallinen viiskymppinen suomalainen päärynävartaloinen nainen.
Ja syön kyllä itsekin lounaaksi salaatin silloin tällöin ja olen huomannut että se pitää nälän pidempään poissa eikä väsytä.
syön lähes aina lounaaksi keiton tai salaatin, koska pysyn näin iltapvän pirteänä. Syön illalla kotona lasten kanssa toisen ruoan. En tosiaankaan kaipaa raskasta lounasta, siitä tulee kauhea makeanhimo ja väsymys. En karppaa.
Me miehen kanssa "pupelletaan" usein salaattia illallakin, eli kaksi salaattiateriaa päivässä. Tosiaan erikoinen näkemys vallalla, että salaatti olisi jotenkin pahaa ja sitä syödään vain siksi kun se on terveellistä ja/tai kevyttä. Omani sisältää ainakin kasvisten lisäksi myös runsaasti proteiinia sekä rasvaa, enkä oikeastaan edes pidä sitä sen kevyempänä kuin lautasmallista annosta työpaikkaruokalamme antimia. Ainoastaan parempana. :)
Ja jo toi sana pupeltaminen saa mun karvat pystyyn. Ettäkö salaattilounaan syöminen on pupeltamista mutta muuten lounas syödään?
No, samapa tuo, ei kiinnosta kyylien mielipiteet. En luovu lounassalaateistani :D
Aivan tottako sulla nousee "karvat pystyyn" kun ärsyynnyt? Mulla näin käy vain, kun olen kylmissäni. Tällä palstalla tosin karvoja nostattaa milloin mikäkin tunneliike.
Ihan vinkiksi teille pystykarvoille, shaver on keksitty.
Mutta luulisin että syy siihen miksi usein lounassalaattien syöjät näyttävät olevan pyöreitä on se, että monen laihdutuskuuriin kuuluu se että yritetään syödä tosi keveästi ja siksi vaihdetaan lounas salaattiin. Eli salaattilounas ei niinkään ole lihavuuden syy vaan seuraus. Samoin kuin vaikka kevytlimsa tuskin on lihavuuden syy vaan seuraus: henkilö joka huomaa lihoneensa rajoittaa kalorinsaantiaa mm. vaihtamalla limsan lightiin - ja sitten jotkut valopäät päättelee että lightlimsa lihottaa, onhan suuri osa sen ostajista läskejä!
Mutta ei salaattilounaassa mitään vikaa sinänsä ole, kunhan salaatti on tarpeeeksi ruokaisa (sisältää rasvaa ja proteiinia) eikä mitään pelkkää salaatinlehteä ja porkkanaraastetta. Itse syön aina lounaaksi töissä salaatin ja leipäviipaleen, ja illalla sitten päivän tukevimman aterian kotona. En napostele aterioiden välillä mihinkään kellonaikaan.