Onko ihan normaalia, että viidesluokkalaiset tytöt meikkaa?
Ja olenko ihan kalkkis, kun en ole antanut omani vielä meikata?
Osa noista tytöistä on vielä 10, ja kyse on siis ihan täydestä meikistä luomiväreineen, poskipunineen ja huulikiiltoineen. Jos olisi ihan pakko, voisi suostua siihen, että tyttö laittaisi vähän ripsiväriä...
Kommentit (47)
minkään ikäisenä, en ole siksi nähnyt syytä kieltää sitä. Meillä tyttö on 11 v ja tykkää kyllä meikata jonkin verran. Kouluun en kovin rajua meikkiä antaisi laittaa mutta eipä tuo kauhean rajusti laitakaan toistaiseksi.
siitä se alkaa :)
vanhin tyttäreni alkoi meikkaamaan vasta yläasteella, mutta monet luokkakaverityöt meikkas jo ala-asteella.
Nyt nuorin tyttäreni on 3 luokalla ja voisin hänestä kuvitellakin, että haluaa meikata parin vuoden kuluttua.
mä annan meikata vasta yläasteella.
Kuudesluokkalaisen kanssa tästä kinataan.
.. niin menee juuri tuohon, että sitten meikkaa salaa... Murrosiässä on usein niitä kinattavia asioita niin paljon, että mielestäni kannattaa miettiä, mistä kinaa, siis että kinaa oikeasti tärkeistä asioista, ja antaa lapsen/nuoren päättää toisista.
Tässä vaiheessa on hyvä vaihe opettaa huolellinen ihonpuhdistus. Muutenkin, vaikkei meikkaisikaan, mutta erityisesti se, että meikin pois huolellisesti ihan joka ilta.
Joissakin kouluissa on sääntö, että esim. vasta 6. luokalla saa meikata. En mä nyt tiedä onko se niin paha. Mun 8. luokkalainen osaa meikata hemmetin paljon paremmin kuin mä, kun on saanut harjoitella ja mä olen ostanut hänelle kunnon meikit. Eikä sitä pandavaihettakaan kestänyt kauaa, kun alkoi jo meikkaamaan tosi luonnollisen näköisesti.
noin pienellä lapsella on vahva meikki. huulikiilto ja vähän ripsaria olis ehkä enin mitä sen ikäinen vois joskus juhliin yms. laittaa. ei kouluun. ainakin meidän koulussa 5 luokkalaiset tytöt leikkii leikkejä ja rymyää jopa poikine kans pitkin metsiä kuten lasten kuuluukin :)
noin pienellä lapsella on vahva meikki. huulikiilto ja vähän ripsaria olis ehkä enin mitä sen ikäinen vois joskus juhliin yms. laittaa. ei kouluun. ainakin meidän koulussa 5 luokkalaiset tytöt leikkii leikkejä ja rymyää jopa poikine kans pitkin metsiä kuten lasten kuuluukin :)
mutta koulukuvaukseen ja diskoihin olen antanut 5-6 luokkalaisen jo laittaa ripsiväriä.
vitosluokkalaiset ns pissistytöt meikkaa ja se on heille ihan normaalia. Vasta kutosella/seiskalla alkaa tavistytöt käyttämään ensin ripsaria ja sitten muutakin.
Itse en ole juuri koskaan meikannut, joten ei omakohtaista kokemusta. Omille lapsille hyväksyisin meikkauksen yläasteiässä.
ripsaria ja jotain meikkiovoidetta. Ei tarvisi koska kaunis muutenkin. Itse ollessani ala-asteella siellä EI edes saanut meikata. En jaksa tapella vastaan, kun sentään hillittyä. Tekisi kuitenkin minulta salaa sen.
mutta silti leikkii. Ovatko ne jotenkin toisensa poissulkevia asioita? Mäkin olen tosi leikkisä aikuinen meikkaava nainen.
Itse meikkasin kevyesti vitosella. Aloin seurustella 16 v. Neitsyys meni 19v. Ja koskaan en ole tupakoinut enkä ottanut alkoa. Pienessä kaunistautumisessa ei ole mitään pahaa, eri asia jotkut oikein kunnon goottimeikit
ja meikkaa ja polttaa. Kukakohan tässä on tyhmä?(viittaan 11 juttuun)
Ja meidän luokalla oli aikoinaan syvästi uskovaisen perheen tyttö, meikkasi aina koulussa(ja päin mäntyä) ja pesi meikit aina koulun jälkeen pois.
Itse antaisin lapseni meikata 12 v. Itse meikkasin viidennellä luokalla, kevyesti, enkä tosiaan ollut mikään pissis, vaan kiltti ja leikkivä tyttö, josta kasvoi täysin raitis nuori ja aikuinen. Muutenkin koko pissis-nimi ihan typerä, onko pojan vastaava nimitys jonne??
Ja meikkaaminen ei ole mikään pissiksen merkki.
viimeisen viiden vuoden ajalta, ja kirjoitti otsikkoonkin, että omasta kokamuksesta...
15 puolestaan väittää, että 11 yleistää ja siihen vastineeksi heittää, mitä itse teki aikanaan ja jatkossa, että mitä muut kaverinsa tekivät...
Pissis nimi on typerä, mutta ei meidän aikuisten keksimä, vaan nuorten itsensä ja kyllä, vastaavanlaiset pojat ovat jonneja, jopa es-jonneja moni.
6 lk meikkaava= tavis. Äkkiä muuttuu kuviot :D
Tämä tiedoksi numero 11
Osalla oli kotona kielletty. Meikkasivat sitten koulussa. Itse hyväksyisin meikkaamisen 6 lk alkaen. Ja meikin pitää olla kevyt. On muuten tosi lapsellista tuollainen yökkäily. Kertoo enemmän sinusta.
eihän se kivaa ole, mutta taitaa kuitenkin olla aika "normaalia"...
Mekin meikattiin, kun siirryttiin 70-luvulla kansakoulusta neljän vuoden jälkeen oppikouluun, eli vastaa juuri tuota nykyistä peruskoulun viidettä luokkaa.
Ja ei minun vanhempani meikkaamisestani tienneet eikä olisi sitä missään tapauksessa sallineet, meikkasin kotoa lähdön jälkeen nurkan takana tai sitten vasta koulussa.