Onko ihan normaalia, että viidesluokkalaiset tytöt meikkaa?
Ja olenko ihan kalkkis, kun en ole antanut omani vielä meikata?
Osa noista tytöistä on vielä 10, ja kyse on siis ihan täydestä meikistä luomiväreineen, poskipunineen ja huulikiiltoineen. Jos olisi ihan pakko, voisi suostua siihen, että tyttö laittaisi vähän ripsiväriä...
Kommentit (47)
Minä ainakin opetan lapsilleni että luonnonkauneus on oikein hyvä asia vielä tuossa iässä. En halua tyttöjeni näyttävän millään tapaa halvoilta ja joo, se meikkaus saa heidät kyllä näyttämään siltä etenkin kun käytös usein on muutenkin sellaista tyrkkyä!
ensinnäkin vierastan ajatusta, että aikuiset naiset täällä naureskelevat ja haukkuvat tyttöjä. Tuossa yksi kertoi nätisti, että muistaa aina kehua ja kannustaa lastaan. Näin juuri. Tämäkin ketju on aika ikävää mollaamista.
Itse ollut opettajana 15 v. ja ei voi vetää mitään johtopäätöksiä meikkaamisen ja käytöksen välille. Joku sellainen, joka ei meikkaa, voi olla paljon hankaluuksia ja olla väärässä seurassa ja meikkaava voi sitten taas olla hyvinkin kiltti ja hyvä oppilas.
Eihän sellainen vitosluokkalainen osaa tietenkään meikata kuten Hollywood-tähdet ja miksi pitäisikään? He nyt harjoittelevat ja heistä se on jännää laittaa vähän ripsiväriä. Voin sanoa, että se ripsiväri on aika pieni ongelma tänä päivänä. Toki on niin, että onhan vitosluokkalainen vielä pieni, eikä mitään tarvetta olisi meikata, mutta ei se nyt maailmanloppu ole, jos sen ikäisellä on hiuka ripsiväriä. Prioriteetit taas kohdilleen, hyvät ihmiset...
Minä ainakin opetan lapsilleni että luonnonkauneus on oikein hyvä asia vielä tuossa iässä. En halua tyttöjeni näyttävän millään tapaa halvoilta ja joo, se meikkaus saa heidät kyllä näyttämään siltä etenkin kun käytös usein on muutenkin sellaista tyrkkyä!
Olet sairas... Opeta toki lapsillesi, että on saastainen ja halpa, kun meikkaa. Näin sitä saadaan TODELLA hyvä itsetunto tytölle. Huh huh...oletko lesta???
Mä järjestäisin tytölle ja kavereille meikkikutsut, jossa ammattilainen neuvoo ihon puhdistuksen ja kevyen kauniin tyttömäisen meikin. Kun oppivat huolehtimaan itsestään ei siinä ole mitään pahaa. Puhdistuksen opettaminen on tärkeintä teini-ikää lähestyvillä lapsilla.
mutta en myöskään ajattele(sairaasti) että lapsi on halpa ja tyrkky, jos meikkaa. Oletko edes äiti? Jos olet, hae apua.
ajattelua. Joku kertoo 11v lapsensa meikkaavan niin heti oletetaan, että sillä on paksut kajalit ja kirkuvanpunaiset huulet yms. Jos alkaa harjoitella ja kokeilla meikkejä tuossa iässä voi varmaan tehdä sen hillitystikin. Itse en ainakaan ole yhtäkään lasta nähnyt tyttöni koulukavereissa joissain ihme shokkimeikeissä. Toisaalta tiedän, että suuri osa heistä jotain meikkiä kouluun laittaa. Senkin voi hyvät mammat tehdä ihan "kultaisen keskitien" - mukaan hillitysti. Jopa 11v-12v fiksu nuori voi osata meikata luonnollisesti. Tarpeetontahan se tuossa iässä on mutta valitettavasti maailman "malli" nyt on mitä on.
tuskin edes oli pissiksiä? Ja nyt en muutenkaan puhu historiasta vaan nykypäivästä. Vastaten aloittajan kysymykseen, jonka otsikossa esitti.
Ja puhtaasti omasta kokemuksesta.