Onko ihan normaalia, että viidesluokkalaiset tytöt meikkaa?
Ja olenko ihan kalkkis, kun en ole antanut omani vielä meikata?
Osa noista tytöistä on vielä 10, ja kyse on siis ihan täydestä meikistä luomiväreineen, poskipunineen ja huulikiiltoineen. Jos olisi ihan pakko, voisi suostua siihen, että tyttö laittaisi vähän ripsiväriä...
Kommentit (47)
Onpas yleistä sallia 5-luokkailaisten meikkaaminen. Oma sen ikäinen ei todellakaan saa vielä meikata. Väitti että kaikki meikkaa, ja kun koulun juhlassa katsoin niin siellä oli tasan 2 jotka olivat saaneet meikata!
Eihän tyttö tykkää siitä kun kiellän meikkaamisen, mutta hyväksyy sen kuitenkin. Käsittämätöntä lasten kasvatusta jos lasten annetaan tehdä jotain mitä ei ehkä pitäisi sen perusteella ettei jakseta riidellä. Kyse on siis viidesluokkalaisista LAPSISTA! Lykkyä teille kun murrosikä oikeasti alkaa.
kehitys on niin yksilöllistä. Itse aikoinaan 70-luvulla aloitin meikkaamisen 6. luokan keväällä, mutta jo viidennellä kiinnostuin hieman siitä, miltä näytän, hankin ekat farkut, aloin fanittaa bändejä (BBC).
Eli ei maailma ole tässä asiassa kauheasti muuttunut, tuossa iässä alkaa kiinnostaa jo nuorten jutut, mutta samaan aikaan ollaa vielä ihan lapsia, esim. leikitään vielä ihan täysillä (itse aikoinaan leikin barbeilla, en tiedä millä nykyään, varmaan jollain little pet shop tms. jutuilla).
meikkaamaton 5 luokkalainen on nätimpi kuin pesukarhukaverinsa.
Onpas yleistä sallia 5-luokkailaisten meikkaaminen. Oma sen ikäinen ei todellakaan saa vielä meikata. Väitti että kaikki meikkaa, ja kun koulun juhlassa katsoin niin siellä oli tasan 2 jotka olivat saaneet meikata!
Eihän tyttö tykkää siitä kun kiellän meikkaamisen, mutta hyväksyy sen kuitenkin. Käsittämätöntä lasten kasvatusta jos lasten annetaan tehdä jotain mitä ei ehkä pitäisi sen perusteella ettei jakseta riidellä. Kyse on siis viidesluokkalaisista LAPSISTA! Lykkyä teille kun murrosikä oikeasti alkaa.
ja mulla oli helppo murrosikä, olin oikein kiltti ja raitis. Älkää nyt demonisoiko jotain meikkaamista :D
5 lk meikkava on sun mielestä pissis, ja jos meikkaa 6 lk, on tavistyttö. Ei ole pilkunnussimista, toistin vain mitä itse kirjoitit.
Kysehän olikin siitä että lapsen annetaan meikata vain koska ei jakseta riidellä siitä.
Omakin tyttäreni on kiinnostunut ulkonäöstään, käyttää hyvännäköisiä vaatteita ja tekee kampauksia, mutta meikkaaminen ei todellakaan sovi mielestäni vitosluokkalaisen kasvoihin.
Kysehän olikin siitä että lapsen annetaan meikata vain koska ei jakseta riidellä siitä. Omakin tyttäreni on kiinnostunut ulkonäöstään, käyttää hyvännäköisiä vaatteita ja tekee kampauksia, mutta meikkaaminen ei todellakaan sovi mielestäni vitosluokkalaisen kasvoihin.
tuulimyllyjä vastaan ja kieltää meikkaamista 12-vuotiaalta. Ensinnäkään kun hänen meikkiään nyt ei edes erota. Ripsissä väriä ja ehkä hiukan huulikiiltoa. En oikeasti jaksa mesota sellaisen takia. Tiety tarkoittaa sitä, että kasvatukseni on mennyt mönkään. Myönnän.
5 lk meikkava on sun mielestä pissis, ja jos meikkaa 6 lk, on tavistyttö. Ei ole pilkunnussimista, toistin vain mitä itse kirjoitit.
pissis tytöt aloittavat aikaisemmin meikkaamisen kuin ne tavikset, ja siksi heille se on jo täysin normaalia, että vitosella meikataan, ovat voineet meikata jo pitkään...
Tavikset alkaa opettelemaan kutosella tai seiskalla, osa vasta kasilla ( tosin vähemmistö ).
Eli taviksille ei ole normaalia meikata jo vitosella.
Ei tästä nyt kannata pelipöksyjään repiä kenenkään.
en muista koskaan nähneeni mun 5.luokkalaisen tytön kavereilla meikkiä naamassa eikä ole omallanikaan lapsella.
Mulle tulee omista kouluajoista mieleen lähinnä just ne sen ajan pissikset jotka nyt muutenkin jo siinä iässä olivat mitä olivat.
Ajatelkaa nyt hei, 10-11veet meikit naamassa :) REPS!
antakaa tyttönne laitta ripsaria ja huulikiiltoa niin hän on nätti
pissis tytöt aloittavat aikaisemmin meikkaamisen kuin ne tavikset, ja siksi heille se on jo täysin normaalia, että vitosella meikataan, ovat voineet meikata jo pitkään...
Tavikset alkaa opettelemaan kutosella tai seiskalla, osa vasta kasilla ( tosin vähemmistö ).
Eli taviksille ei ole normaalia meikata jo vitosella.
Ei tästä nyt kannata pelipöksyjään repiä kenenkään.
pissiksestä tavikseen :D
En ole repinyt pelipöksyjäni. Huvittaa sun mustavalkoisuutesi. Itse aloitin meikkaamisen 5 lk, silti leikin vielä ja murrosikäni oli maailman helpoin. Ihan typerää tehdä jostain kevyestä meikkaamisesta näin typeriä johtopäätöksiä. Se on muuten kasvatusalan ammattilaistenkin mukaan totta, että mitä enemmän kieltää ja komentaa, sitä enemmän nuori kapinoi. Meillä eniten meikkasivat ja kapinoivat ne nuoret, joilla oli syvästi uskovainen koti tai muuten vain natsimeininki.
Olin kiltti ja leikin silti ja murkkuiässä en koskaan tupakoinut ja juonut alkoholia. Seurustelin aloitin 18v.
Av-mamma luulee, että ripsiväri on suoraan Saatanasta. Huvittavaa.
Olin kiltti ja leikin silti ja murkkuiässä en koskaan tupakoinut ja juonut alkoholia. Seurustelin aloitin 18v.
Av-mamma luulee, että ripsiväri on suoraan Saatanasta. Huvittavaa.
vaan puhtaasti se, että pissiksille on normaalia meikata vitosella.
Kieltämisistä en ole sanonut sanaakaan, joten siihen en puutu nytkään, jokainen vanhempi päättää sallimiset tai kieltämiset ihan itse.
Myös minun aikana monet meikkasivat aikaisin ja suurimmasta osasta on tullut täyspäisiä, niin tulee käymään nykynuorillekin, oli meikannut vitosella tai vasta seiskalla.
Kieltämisistä en ole sanonut sanaakaan, joten siihen en puutu nytkään, jokainen vanhempi päättää sallimiset tai kieltämiset ihan itse.
Myös minun aikana monet meikkasivat aikaisin ja suurimmasta osasta on tullut täyspäisiä, niin tulee käymään nykynuorillekin, oli meikannut vitosella tai vasta seiskalla.
vaikka meikkasin vitosella. Tuo on sinun henkilökohtainen mielipiteesi, joten älä viljele sitä totuutena. Kiitos.
vaikka meikkasin vitosella. Tuo on sinun henkilökohtainen mielipiteesi, joten älä viljele sitä totuutena. Kiitos.
minkä ihmeen takia se pitäis kieltää?
Pääasia, että meikkaa nätisti oli sitten ihan minkäikäinen tahansa. Ei se kaunista ole aikuisellakaan, jos on kasvonsa tuhrinut meikillä eikä osaa niitä käyttää.
Meillä 11 v tyttö katselee ainakin netistä kaverinsa kanssa ohjeita miten meikataan nätisti ja olen kannustanut opettelemaan.
Joka päivä muistan vielä kehua nätiksi ja kauniiksi. Ja sitähän se on, tosi nätti. Kunhan itsetunto on kohdillaan niin ei tarvitse ainakaan pätemisen takia meikata.
näyttää vitosluokkalainen meikit naamassa :D:D:D
onhan se oikeesti kun asiaa ajattelee niin todella kornia! (itse kokeilin meikkaamista kutosella ja muutama kuvakin on tallella, näytän ihan hölmöltä kuten muutkin luokkakaverit)
eli tuota ei tarkoitettu, mitä laitoit