Lapsella paljon kihomatoja, voi apua!
Tarkistin tilanteen eilen täällä lukemani ketjun takia ja järkytyin pahasti. Ekaluokkalaisen pylly kuhisi matoja. Tämä oli siis tilanne illalla, kun oli nukkunut pari tuntia.
Lapsi ei ole oireillut millään tavalla. Meillä on todella siistiä ja käsiäkin pestään normaalisti. Täytyy ilmeisesti lisätä sitä vielä.
Lapsen takapuolessa oli noin 15 kihomatoa. Pääseekö sellaisesta armeijasta ikinä eroon, kun niitä munia on nyt sitten hautoutumassa lapsen sisällä ilmeisesti reilusti?
Kommentit (7)
Kylla niista paaset eroon. Tee seuraavat jutut
-laakekuuri koko perheelle. Toista laakekuuri kolmeen kertaan.
-hyva siivous . Pese lakanat ja petauspatjat ja unikaverit, tee hyva viikkosiivous (pese myos ovenkahvat ja valokatkaisijat jne).
-vaihda lapselle puhtaat pikkuhousut aamuin illoin.
Meillapaastiin nailla konsteilla kihomadoista eroon kerralla jatodellakin toivon ettei niita tule toiste.
sitten yksi mato ja kipu oli karmeaa, lähellä synnytyskipua. odella erikoista ettei lapsi huomaa. Nyt vaan lääkkeet, tehosiivous, ilmoitus kouluun, lääkkeet uudestaan 10 pv päästä.
ei ne tuollaista kipua aiheuta
meillä ollut myös, lapsi sai tarhasta ja sittemmin uusiutunut minulla 4 kertaa. Inhottavaa, mutta ovat aika sitkeitä. Ollaan tehty tehosiivous, patjojen pesu, kloritella pyyhitty pinnat etc. etc. mutta siitä huolimatta tulleet taas, ja nyt ainoastaan minulle. Olen ottanut itselleni jo neljännen kuurin peräjälkeen ja otan vielä varmaan pari että pääsen niistä s-tanan nilviäisistä eroon.
homeopaattista C-alkavaa kihomatolääkettä. Meillä se apteekin pyrvin vai pervin ei auttanut ollenkaan. Sitäpaitsi se homeopaattinen purkki kestää iät ja ajat joten tulevaisuudessa voi käyttää jos tarttee. Tulee paljon halvemmaksi kuin apteekin tuote!
Meille kihomatoja tulee 2-3 kertaa vuodessa päiväkodista, niille kun ei kehity immuniteettia.
Kuten joku kirjoittikin, anna lääkkeet kolmesti, ainakin kahdesti kaikille perheenjäsenille. Pyyhi kosketuspinnat (kahvat, katkaisimet, kaukosäädin jne.) päivittäin. Huolellinen käsihygienia (kynsiharja!), pyyhkeet vaihtoon päivittäin, lapselle oma pyyhe.
Kyllä niistä pääsee eroon. Meillä on ollut myös oireettomia tartuntoja. Tsemppiä!!
sitten yksi mato ja kipu oli karmeaa, lähellä synnytyskipua. odella erikoista ettei lapsi huomaa. Nyt vaan lääkkeet, tehosiivous, ilmoitus kouluun, lääkkeet uudestaan 10 pv päästä.