Mä en olisi ottanut ajokortitonta puolisoa
Ajokortittomuus on vähän kuin puuttuisi joku raaja tai aisti.
Kaveri huokailee kun miehellään ei ole korttia. Ei se joskus seurusteluaikoina haitannut, mutta nyt kun on lasten harratuskuskaamisia, perivät kesämökin korvesta ym. lisääntynyttä ajotarvetta, niin kaikki on kovin hankalaa. Mies ei halua autokouluun, on muka liian vanha (vasta kolmikymppinen).
Kommentit (80)
No, onneksi mun mies huoli mut, vaikkei mulla korttia olekaan.
Mulla ei vain ole koskaan ollut varaa hankkia sitä. Ei nytkään. Aion kyllä hankkia, kun rahatilanne sallii.
T. Kaksi opiskelijaa 25v
38 vastaa 41:lle. Me ollaan edelleen yhdessä, 17 vuotta takana. Kannatti siis kiinnittää autoon huomiota. ;-)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2012 klo 20:50"]
Ei nykyaikainen nainen tarvitse miestä kuskaamaan. Miksi ette hanki korttia ja autoa itsellenne: En haluaisi olla riipuvainen toisesta. Tuo on äärettömän vanhanaikaista.
[/quote]
Ihana, luuli olevansa itse "nykyaikainen" kun puhuu naisten ajokortinhankkimisen puolesta. Oikeasti olikin tavallista vanhanaikaisempi kun automaattisesti oletti että ketjussa kirjoittavilla naisilla ei ole ajokorttia :D
Ei mullakaan ole korttia. Ei se kyllä ole haitannut ajokortillista miestäni, meillä ei nimittäin ole autoakaan...
Hyvin on pärjätty pk-seudulla ja ulkomailla asuessa ilman autoakin. Eri asia sitten jos asuisi jossain missä joukoliikenne on perseestä tai matkat liian pitkiä pyörällä kuljettavaksi, silloin se kortti - ja auto - varmaan hommattaisiin.
Se kertoo kyllä jotain ihmisestä jos ei oo ajanut korttia. Joko tyhmä, laiska tai köyhä. Ei kiitos mulle tollasta miestä. Tosin asutaan maalla eikä joka paikkaan mee 10 min välein busseja.
Sukulaismies on just tällanen luuseri. On 50 v ja vaimo hoitaa kaikki niitten asiat, kun miehellä ei oo korttia...
Meillä ei kummallakaan ollu korttia kun tavattiin. Tosin oltiinkin 18. Mies oli silloin just alottanut autokoulun, mulla ei ollu aikomustakaan moiseen.
Pari vuotta sitten tuli kuitenkin mentyä autokouluun kun alkoi uutisointi tuosta ajokorttiuudistuksesta. Kannattihan se ennen semmosta hommata kun pystyi. Ei sitä ikinä tiedä jos joskus joutuiskin sen ajamaan ja nykyään se onkin pidempi ja kalliimpi homma.
Ensimmäinen auto hommattiin vuosi sitten. Ihan loistavasti sujui elämä ilman autoa. Tuli vaan ostettua kun sattui edullinen ja kätevä mahdollisuus autoon. Mies sillä jonkun verran ajaa, lähinnä työmatkaa. Minä en juurikaan. Autoilu on tylsää ja epämiellyttävää. Jos yhdessä lähdetään niin mies haluaa ehdottomasti ajaa, inhoaa istua mun kyydissä. Ehkä koska oon paska kuski. Hehe.
Voisin hyvin elää kortittoman miehen kanssa. Voisin myös hyvin kuvitella edelleen olevani kortiton itsekin. Ei täällä Helsingissä mihinkään autoa tarvii. Sit jos tarvis niin voi lainata joltain kaverilta hetkeksi tai pidempään reissuun vuokrata.
Ihan oikeastiko rakkaus kaatuis puolison ajokortin puutteeseen? No, ehkä parempi niin. Eroatteko te sitten puolisosta, jos tulee vaikkapa epilepsia tai vaikeahoitoinen diabetes eikä saa ajaa autoa?
PS Meillä on molemmilla kortti. Oli jo kun suhde alkoi. :)
Ja siis pidempään reissuun tuskin tulee kahestaan lähettyä,tyyliin mökkireissut.Niin eiköhän jollain porukasta se kortti olis. Jos ei olis niin junat ja bussit kulkee Suomessa. Esim. busilla kohteeseen Y kohteen mökki lähelle ja loppumatka taksilla.
47
Kyllä se on aikoinaan ollut tärkeä juttu. Eihän sitä nyt vuosikymmenien jälkeen puolisoa jättäisi, jos hän menettäisi ajokortin. Kertoohan se aika paljon, jos ihmisellä ei ole ajokorttia. Eikä ainakaan mulle tule mitään positiivista mieleen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 13:59"]
Kyllä se on aikoinaan ollut tärkeä juttu. Eihän sitä nyt vuosikymmenien jälkeen puolisoa jättäisi, jos hän menettäisi ajokortin. Kertoohan se aika paljon, jos ihmisellä ei ole ajokorttia. Eikä ainakaan mulle tule mitään positiivista mieleen.
[/quote]
Mitä sitten tulee mieleen? Moni ei hanki siitä syystä, ettei ole varaa (se on todella kallis nykyään). Mitä sitten? Ovatko köyhät huonompia ihmisiä kuin varakkaammat?
Se muakin vähän ihmetyttää, jos perheessä on auto ja sille on tarvetta (lasten kuskailua ym. menoja), mutta toinen ei vaan halua alua ajaa korttia. On se toinen sitten mies tai nainen. Helpottaisi varmaan elämää aika paljon jos molemmilla olisi kortit. Kyllä mua ainakin ärsyttäisi ja tulisi vähän avuton fiilis toisesta, jos hän olisi multa kyselemässä kyytiä sinne ja tänne. Niin kuin joku lapsi jota pitää kuskata.
Eri asia jos kortiton ei tarvitse kyytiä eikä lapsia tarvitse kuskailla jne.
Siis ihan oikeasti, jos tapaatte muuten ihan täydellisen tyypin johon rakastutte ja joka rakastuu teihin, niin suhde päätty jos käy ilmi ettei sillä täydellisellä tyypillä ole ajokorttia? Että ennemmin huonommin yhteensopiva ja kortillinen kuin se muuten täydellinen mutta kortiton? Vaikka asuisitte paikassa jossa ette tarvitse autoa työmatkoihin, lasten kuskaamiseen yms?
Mä en usko, että olisin rakastunut ajokortittomaan tyyppiin. Mä ymmärrän sen, jos opiskelijalla ei ole ajokorttia, mutta sitten kun ollaan oltu työelämässä jo jonkun aikaa, niin en ymmärrä. Joko tyyppi on täysi luuseri, joka käyttää rahansa huonosti. Viherpiipertäjä joka ei aja autoa luonnon suojelemiseksi, mutta voi kyllä käyttää surutta kavereiden autoa luonnon tuhoamiseen. Tai sitten saa niin vähän palkkaa, että siitä ei jää yhtään säästöön. Enkä mä todellakaan alkaisi perustamaan perhettä sellaisen tyypin kanssa, joka ei saa yhtään säästettyä rahaa, vaan tuhlaa kaiken mitä tuleekin.
En voi ymmärtää miksi jotkut puhuu vapaudesta ja riippumattomuudesta. Eihän se nyt tarkoita että olisi kiinni tai riippuvainen jostain tietystä toisesta ihmisestä esim. mies/vaimo kyllähän jokaine terve ihminen pystyy liikkumaan ihan itsenäisesti vaikkei olisi autoa tai korttia.
No jos maalla asuu, niin ei pysty liikkumaan itsenäisesti. Niitä busseja ei välttämättä lähde kuin 10 kilsan päästä, Lapissa matkat ovat vielä pidempiä.
Aika harvalla kuitenkin on joukkoliikenne nurkan takana ja vielä sellainen, että kyytejä menee monta päivässä ja pääsee vielä takaisin kotiinkin.
Miksi pitäisi hommata ajokortti jos perheessä ei ole edes tarvetta autolle, ja työkin on sellaista ettei sen takia korttia tarvitse?
Mä olen asunut suurimman osan elämästäni Helsingissä ja mulla on ihan hyväpalkkainen duunikin. Meillä ei ole aikomustakaan hankkia autoa, käytämme julkisia, polkupyörää ja taksia joten kerro miksi minun pitäisi hommata kortti? Periaatteen vuoksi, koska kaikilla "kuuluu" olla ajokortti oli sille tarvetta tai ei?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:23"]
Mä en usko, että olisin rakastunut ajokortittomaan tyyppiin. Mä ymmärrän sen, jos opiskelijalla ei ole ajokorttia, mutta sitten kun ollaan oltu työelämässä jo jonkun aikaa, niin en ymmärrä. Joko tyyppi on täysi luuseri, joka käyttää rahansa huonosti. Viherpiipertäjä joka ei aja autoa luonnon suojelemiseksi, mutta voi kyllä käyttää surutta kavereiden autoa luonnon tuhoamiseen. Tai sitten saa niin vähän palkkaa, että siitä ei jää yhtään säästöön. Enkä mä todellakaan alkaisi perustamaan perhettä sellaisen tyypin kanssa, joka ei saa yhtään säästettyä rahaa, vaan tuhlaa kaiken mitä tuleekin.
[/quote]
Asun Lahdessa, joten pääsen liikkumaan minne haluan kävellen tai bussilla. Edes pyörää en omista, enkä siis sitä vaadittua ajokorttia.
Olen kotona lasten kanssa, ja lääkärissä, neuvolassa, joidenkin ystävien luona, kaupungin keskustassa käydään bussilla. Omissa harrastuksissani käyn bussilla/kävellen. Kaupassa käyn kävellen. Mies ei tosiaan kuskaa minua joka paikkaan, enkä sellaista häneltä pyydä. Jos jonnekin mennään yhdessä, mennään autolla ja mies luonnolisesti ajaa. Ei tämä ole ollut hänelle mikään ongelma koskaan.
Minä en pysty ajokorttia ajamaan, pelkään liian paljon.
Miksi ihmeessä MUN pitäisi sulle kertoa miksi SUN pitäisi hommata ajokortti? Jokainen tekee tavallaan, mä vain en olis ottanut miestä, jolla ei olis ollut ajokorttia, asuttiin sitten Helsingissä tai Ivalossa. Mun mielestä ajokortittomuus vain kertoo tietynlaisesta luuseriudesta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:33"]
No jos maalla asuu, niin ei pysty liikkumaan itsenäisesti. Niitä busseja ei välttämättä lähde kuin 10 kilsan päästä, Lapissa matkat ovat vielä pidempiä.
Aika harvalla kuitenkin on joukkoliikenne nurkan takana ja vielä sellainen, että kyytejä menee monta päivässä ja pääsee vielä takaisin kotiinkin.
[/quote]Hohhoh JOKAINEN varmaan itse tajuaa että teoilla on seuraukset esimerkiksi muutto venäjälle hankaloittaisi paljon kulkemista töihin johonkin Helsinkiin. En usko että se tulisi kenellekään yllätyksenä vasta samana aamuna kun aletaan raahautumaan töihin. Älä siis leiki liian tyhmää. Ainakin meidän kortittomat tutut lapissa osaavat ennakoida sen verran että pärjäävät ilman sitä korttia;-D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 13:20"]
En mäkään. Mä olin vielä niin pentu mieheni tavatessa, että autolla oli tosi iso merkitys. Vaikka miehellä olis ollut ajokortti, mutta ei hienoa autoa, niin en olis tosissaan kahtaa kertaa katsonut.
[/quote]
Eli todellista rakkautta. Eihän sitä nyt huonolla autolla ajavaa voi ottaa. Joku raja sentään.