Mä en olisi ottanut ajokortitonta puolisoa
Ajokortittomuus on vähän kuin puuttuisi joku raaja tai aisti.
Kaveri huokailee kun miehellään ei ole korttia. Ei se joskus seurusteluaikoina haitannut, mutta nyt kun on lasten harratuskuskaamisia, perivät kesämökin korvesta ym. lisääntynyttä ajotarvetta, niin kaikki on kovin hankalaa. Mies ei halua autokouluun, on muka liian vanha (vasta kolmikymppinen).
Kommentit (80)
ja kun maksaakin niin paljon ja sitä ja tätä tuota.
Juuri tänään viimeksi suutuin kun mies sopii lastenkuskaamisia kahdestaan ex-vaimonsa kanssa ja sitten katsoo asiakseen vain ilmoittaa minulle että he ovat nyt sopineet näin kun ex-vaimon aikataulut ovat tällaiset.
NIIN JOO MUTTA ENTÄS MINUN AIKATAULUNI???
Mitä kaveri valittaa, hankkisi itse kortin ja auton, ihan työnteolla, kuten moni muu. Itselläni oli auto ei miehellä alkuaikoina.
Voihan mies sopia eksänsä kanssa mitä haluaa, mitä se sulle kuuluu. Ja mies sitten myös hoitaa ne kuskaamiset, ei se ole sun vastuulla. Ja jos miehellä ei ole korttia, niin hän varmaan käyttää polkupyörää, taksia, bussia, mitä keksiikään.
Miksi sunkaan miestä ajokortin hankkiminen kiinnostaisi, kun sä palvelet sitä kuin mikäkin lammas.
ja kun maksaakin niin paljon ja sitä ja tätä tuota.
Juuri tänään viimeksi suutuin kun mies sopii lastenkuskaamisia kahdestaan ex-vaimonsa kanssa ja sitten katsoo asiakseen vain ilmoittaa minulle että he ovat nyt sopineet näin kun ex-vaimon aikataulut ovat tällaiset.
NIIN JOO MUTTA ENTÄS MINUN AIKATAULUNI???
Ymmärtäisi vielä, että olisi joku urbaanihippi se mies, mutta ihan perusduunari maaseudulla. Tää kaveri ajaa koko ajan. Käyvät mm. miehen vanhemmilla kerran kuussa 500 km:n päässä ja kaveri ajaa silmät ristissä matkaa.
En haluaisi miestä, jolla ei ole korttia.
Se on monesti turvallisuusseikkakin jos esim. mökkeilee tai ajetaan pitkiä matkoja. Inhottava taakkakin sille toiselle joka joutuu aina olemaan vastuussa ajamisesta.
Ei nykyaikainen nainen tarvitse miestä kuskaamaan. Miksi ette hanki korttia ja autoa itsellenne: En haluaisi olla riipuvainen toisesta. Tuo on äärettömän vanhanaikaista.
sitä mitenkään hankalaksi. Kun mennään yhdessä johonkin autolla, niin minä tietenkin ajan. Jos mennään juhliin tms. etten ole enää ajokunnossa kotiin, niin mennään taksilla. Mies hoitaa omat menonsa ja omat kuskausvuoronsa busseilla, ratikoilla tai fillareilla. Niin kyllä pääasiassa minäkin, ei meillä paljoa autoa arjessa käytetä. Että ehkä tuo raajan tai aistin puuttuminen on vähän liioiteltua. Tai sitten teillä on jotenkin tosi kummallinen elämä.
eli tämä on taas niin tätä jos MINÄ en ota niin kuinka joku toinen voi ottaa..plaa plaa
Kaikki ei ole niin mustavalkoista ja kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia kuin SINÄ!
T:yli 20v.naimisissa ollut 2lapsen äiti ja meillä on uusi volvo s80 ja mikäs siinä on kyydissä istuessa...Baby, you can drive my car :)
Ei nykyaikainen nainen tarvitse miestä kuskaamaan. Miksi ette hanki korttia ja autoa itsellenne: En haluaisi olla riipuvainen toisesta. Tuo on äärettömän vanhanaikaista.
T. hieman kyllästynyt urbaanihipin autonkuljettajavaimo
mutta se on hiton ärsyttävää jos vain yhdellä perheessä on ja joutuu olemaan aina pitkilläkin matkoilla se ainoa kuski.
Mistä ihmeestä päättelit että joku nainen näistä olisi kortiton?
Mun äiti kävi autokoulun 54-vuotiaana.
Ja nautti ajamisesta! Ja etenkin siitä, ettei ole enää kuskista riippuvainen.
No, se että heillä on kortti ei käynyt ilmi mistään. Nautin ajamisesta edelleen, olen autoillut 21 vuotta säännöllisesti. Miehelläni on kortti, ollut 18-vuotiaasta, kun tutustuimme hänellä ei ollut autoa.
kun et ole kuulemassa ;)
Jos oikeasti välittäisit miehesi ja perheesi hyvinvoinnista, olisit ajanut sen kortin. Sun mies voi sairastua tai tulla muita tilanteita jossa sun ajotaitosi olisi kullan arvoinen. Ja ennen kaikkea pikät matkat tulisivat mukavammiksi miehellesi kun väliin voisi itsekin levätä.
eli tämä on taas niin tätä jos MINÄ en ota niin kuinka joku toinen voi ottaa..plaa plaa
Kaikki ei ole niin mustavalkoista ja kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia kuin SINÄ!
T:yli 20v.naimisissa ollut 2lapsen äiti ja meillä on uusi volvo s80 ja mikäs siinä on kyydissä istuessa...Baby, you can drive my car :)
Kun ylipäätään saatte ajaa autoa.
Kaikissa maissa ei niin ole...
että olisin sitä korttia tarvinnut. Aina olen päässyt A:sta B:hen! Ja olen jo 43v.
Meillä on hyvä auto jota mies tykkää ajaa...ei ainakaan koskaan valita.
Kuljen tosi paljon pyörällä....kesät talvet.
Sitten on keksitty junat ja lentokoneet, taxit ja bussit.
Asumme myös keskustassa ja en mihinkään korpeen muuttaisi vaikka olisi korttikin.
Ei kai ajokortiton paljon pahempi ole.
mutta en kyllä minäkään ottaisi miestä jolla ei ole ajokorttia, minusta autolla ajotaito on kansalaistaito siinä missä pyykkikoneen käyttötaito.
otti sellaisen vaimon, jolla ei ole korttia. Eikä korttia tulekaan, koska en sitä terveydellisistä syistä saakaan. Tämä meidän juttu on kyllä vähän eri asia ,kun alusta asti on mies tiennyt, että mulla ei tule olemaan mahdollisuutta autolla ajamiseen. Jos mulla olisi mahdollisuus saada ajokortti niin uskon kyllä että mut siihen painostettaisiin.
Ja sinähän sitten tunnet minun mieheni...just!
Ei todellakaan ole mikään valittaja ja en pysty edes kuvittelemaan että esim. ukkoporukassa alkaisi vatvomaan eukon kortittomuutta...ei kyllä sovi yhtään hänen luonteeseensa :)
Eli ei hätää ja ainahan hän voi vaihtaa minut vaikka 2 kaksikymppiseen kortilliseen tyttöseen jos iskee joku 50-vitutus ja alkaa vaimon kortittomuus vaivata...elämähän on valintoja ja suomi on vapaa maa ym ym
Joskus isoissa autokouluissa voi myös olla omia ryhmiä "aikuisille".