Mä en olisi ottanut ajokortitonta puolisoa
Ajokortittomuus on vähän kuin puuttuisi joku raaja tai aisti.
Kaveri huokailee kun miehellään ei ole korttia. Ei se joskus seurusteluaikoina haitannut, mutta nyt kun on lasten harratuskuskaamisia, perivät kesämökin korvesta ym. lisääntynyttä ajotarvetta, niin kaikki on kovin hankalaa. Mies ei halua autokouluun, on muka liian vanha (vasta kolmikymppinen).
Kommentit (80)
Kaikesta kuskaamisesta kyllä selviää, jos vain perheen kesken neuvotellaan perheen sisäisestä työnjaosta. Meillä esim. mies hoitaa kuskaukset päiväkotiin, minä hoidan vaatehuollon (pyykkäys, silitys, jne).
Fiksut osaa neuvotella.
Jos on hyvät kulkuyhteydet, eihän sitä autoa niin tarvitse ja kyllä siitä säästöä syntyy vuosien mittaan. Mutta onhan se niin vapaata, kun voi päättä´ä itse omista kulkemisistaan. Vaikkapa pyörähtää mökille ystävän kanssa pariksi päiväksi. En kyllä voisi olla ilman. Ja toisaalta jospa se toinen ei ole paikalla tai kykene kuskaamaan?
Se vapaus ja riippumattomuus, en vaihtaisi minäkään.
Et ole sitten ajatellut sitä, että pienellä palkalla ei kustanneta ajokorttia, autoa, bensoja jne. Pk-seudulla asuminen on muutenkin sikakallista ilman ko. kuluja. Kaikille ei vanhemmat ole kustantaneet korttia/autoa nuoruudessa, taidat itse olla kultalusikka suussa syntynyt.
on se ajanminen myös aika kivaa;)
miehet ei potki vaimojaan ajamaan korttia. Auton ajaminen on aika tylsää ja puuduttavaakin. Olisi älytöntä, että miehen pitäisi kuskata mua joka paikkaan ja hoitaa yksin perheen kuskaukset. Kyllä meillä mies ajaa mielellään, jos ollaan porukalla liikenteessä, mutta olisi tää elämä vaikeaa, jos mulla ei olisi korttia. Näin menee kätevästi lasten kuskaukset ja miehenkin kuskaukset joskus. Lisäksi en tarvi reissulleni miestä mukaan vaan saan vapaasti liikkua itse, yksin tai lasten kanssa.
Musta ajokortti kuuluu nykyään ihmisen perussettiin. Jotenkin ymmärrän perheen, jossa ei ole autoa ja asutaan jossain ison kaupungin keskustassa. Muuten en tajua. Ettekö te naiset kaipaa vapautta ja halua toisaalta osallistua perheen hommiin tasapuolisesti?
Itse tienasin ja maksoin autokoulun ja auton, onnistui helposti. Ei tarvitse olla kultalusikka suussa syntynyt. Ihan työnteolla vaan.
Kauanko olet autoillut, itse 21 vuotta auton ratissa.
kuinka ihmiset eivät lue viestejä kunnolla. Tässä ketjussa puhuttiin ajokortittomista MIEHISTÄ joilla on vaimo, jolla on ajokortti. Silti jo monta on tullut ihmettelemään miksi naiset eivät aja korttia.
miehet ei potki vaimojaan ajamaan korttia. Auton ajaminen on aika tylsää ja puuduttavaakin. Olisi älytöntä, että miehen pitäisi kuskata mua joka paikkaan ja hoitaa yksin perheen kuskaukset. Kyllä meillä mies ajaa mielellään, jos ollaan porukalla liikenteessä, mutta olisi tää elämä vaikeaa, jos mulla ei olisi korttia. Näin menee kätevästi lasten kuskaukset ja miehenkin kuskaukset joskus. Lisäksi en tarvi reissulleni miestä mukaan vaan saan vapaasti liikkua itse, yksin tai lasten kanssa.
Musta ajokortti kuuluu nykyään ihmisen perussettiin. Jotenkin ymmärrän perheen, jossa ei ole autoa ja asutaan jossain ison kaupungin keskustassa. Muuten en tajua. Ettekö te naiset kaipaa vapautta ja halua toisaalta osallistua perheen hommiin tasapuolisesti?
Okei, ymmärrän, jos asuu jossain hevon korvessa, niin ainakin yksi auto on perheessä välttämätön. Mutta pk-seudulla on suht toimiva joukkoliikenne, eikä miehen ole koskaan tarvinnut kuskata minua erikseen mihinkään. Ja me ei ihan Helsingin keskustassa edes asuta. Lasten kanssa voi myös liikkua julkisilla, pyörällä tai taksilla. Aika tumpelo on, jos ei osaa muuta kuin autolla liikkua, eikä välttämättä anna lapsillekaan hyvää mallia, kun iskä paahtaa työsuhdeautollaan ja äiti kauppakassillaan lyhyetkin matkat.
Missä kerrottiin, etä vaimoilla on kortti ajettuna. Moni on kirjoittanut, että ei ole korttia.
Ja joka kerta nautin. kun voin yksin lähteä mihin haluan. Keli voi olla melkein mikä vain. Aivan kauhea lumisade kyllä ehkä estää...En juuri tunne ajokortittomia, mutta täällähän sellainen olisi vaikeaa:)
En kerta kaikkiaan taju naista tai miestä jolla ei ole ajokorttia
Minä en tajua naista tai miestä, joka ei omista sinistä villapaitaa. Normaalilla ihmisellä täytyy olla sininen villapaita, koska minullakin on.
Minun mielestäni tuollaiset luuseriksi määrittelyt tekevät sinusta täyden idiootin.
Minulla ei ole ajokorttia, koska en saa sitä näkökenttäpuutoksen takia. Olen aina päässyt minne haluan joko miehen tai lasten kyydillä tai julkisilla. Linja-autolla ei tosin pääse juuri silloin kun itse haluaisi. Kerran olin työpaikassa, jonne piti lähteä kotoa tuntia aikaisemmin kuin omalla autolla olisi pitänyt, ja jatkoyhteyttä piti linja-autoasemalla odottaa 45 min. Perillä työpaikalla piti odottaa oven edessä puoli tuntia ennen kuin vakituiset tulivat töihin. Iltapäivällä olisin ollut kotona omalla autolla tuntia aikaisemmin. Mutta eipä tarvitse maksaa kahden auton ylläpidosta. Eikä tarvitse pelätä, että aiheutan jonkin vahingon liikenteessä. Olen aivan yhtä arvokas ihminen kuin autoa ajavat. Ajokortittomuutta käsittelevissä viesteissä ei pitäisi taivastella kenenkään ajokortittomuutta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2012 klo 21:00"]
kun et ole kuulemassa ;)
Jos oikeasti välittäisit miehesi ja perheesi hyvinvoinnista, olisit ajanut sen kortin. Sun mies voi sairastua tai tulla muita tilanteita jossa sun ajotaitosi olisi kullan arvoinen. Ja ennen kaikkea pikät matkat tulisivat mukavammiksi miehellesi kun väliin voisi itsekin levätä.
eli tämä on taas niin tätä jos MINÄ en ota niin kuinka joku toinen voi ottaa..plaa plaa
Kaikki ei ole niin mustavalkoista ja kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia kuin SINÄ!
T:yli 20v.naimisissa ollut 2lapsen äiti ja meillä on uusi volvo s80 ja mikäs siinä on kyydissä istuessa...Baby, you can drive my car :)
Miksi pitää ajaa niitä pitkiä matkoja? Asuu kaupungissa ja työskentelee samassa kaupungissa niin ajokorttia ei tarvitse mihinkään.
En mäkään. Mä olin vielä niin pentu mieheni tavatessa, että autolla oli tosi iso merkitys. Vaikka miehellä olis ollut ajokortti, mutta ei hienoa autoa, niin en olis tosissaan kahtaa kertaa katsonut.
Meillä oli tavatessamme molemmilla ajokortti, mutta autoa ei kummallakaan. Ajokokemusta miehelläni oli kuitenkin huomattavasti enemmän. Kymmenen vuotta sitten mieheni sairastui pahaan paniikkihäiriöön ja vaikka siitä melko toipuikin ei ole sen jälkeen enää autolla ajanut (paitsi mitä nyt pihamaalla siirrellyt autoa tms). Minä olen siis tämän perheen kuski ja nautin autolla ajamisesta suunnattomasti. Tosin käytämme ensisijaisesti pyörää tai julkista, mutta käymme useamman kerran vuodessa automatkalla. On ihanaa ajella yöllä jossain saksan autobahnalla muun perheen tuhistessa siinä samassa kopperossa...
[quote author="Vierailija" time="23.08.2012 klo 20:50"]
Ei nykyaikainen nainen tarvitse miestä kuskaamaan. Miksi ette hanki korttia ja autoa itsellenne: En haluaisi olla riipuvainen toisesta. Tuo on äärettömän vanhanaikaista.
[/quote]
Se taas taitaa olla hyvin nykyaikaista ettei jakseta lukea viestejä kunnolla tai sitten ei ymmärretä lukemaansa.
eikä vaan halua toitottaa sitä kaikille tutuille?