Kohta lähtee järki ton taaperon nukkumisiin!!!!
KUINKA vaikeeta voi olla nukahtaa päiväunille????Nappula on ihan väsyny mutta ei sekunttiakaan pysy omassa sängyssään!!!Ihan selvästi tarvii unet mutta ei sitten!!!nyt luovutin 1,5 tunnin jälkeen kun oon eka 20 kertaa kantanu sen takasin sänkyyn.Olkoon nukkumatta mutta olkoon sit kans kiukuttelematta.
Kommentit (22)
meilläkin kipuaa sängystä heti kun lähden pois huoneesta. Kun taapero avaa oven niin käsken takaisin sänkyyn. Jos ei mene itse niin avitan.
KUINKA vaikeeta voi olla nukahtaa päiväunille????Nappula on ihan väsyny mutta ei sekunttiakaan pysy omassa sängyssään!!!Ihan selvästi tarvii unet mutta ei sitten!!!nyt luovutin 1,5 tunnin jälkeen kun oon eka 20 kertaa kantanu sen takasin sänkyyn.Olkoon nukkumatta mutta olkoon sit kans kiukuttelematta.
istu taaperon sängyn vieressä, kunnes nukahtaa.
taaperon nukuttamisesta. Aivan kuin päivä ois pilalla, jos lapsi ei nuku päikkäreitä, ja aivan kuin lapsi ois jotenkin tuhma, jos ei nuku vaikka äiti haluaisi.
Meillä samanikäinen lapsi, ja jos ei nuku ei nuku. Illalla pistän lapsen iltakylpyyn jo ennen kuutta tuollaisian päivinä, ja seitsämän maissa nukkumaan. Jos siinä nyt onkin se tunti-pari aikaa että lapsi tarvitsee enemmän syliä ja hellyyttä kun ei muuten jaksa, niin mitä siitä.
valvoa. Eipä tartte sitten illalla niin sinnikkäästi nukuttaa.
Raskashan se ilta sitten on kaikille.
Nukahtaisiko lapsi katsoessaan dvd:tä tai köllötellessään sun sylissä samalla kun luet kirjaa? Tuollainen, että väsynyt lapsi pistetään sänkyyn, ei enää tietyn ikävaiheen jälkeen toimi, tarvitaan vähän huijausta, että lapsi ei ala taistelemaan sitä unta vastaan, vaan keskittyy johonkin muuhun, rentoutuu ja nukahtaa.
Tuollaiset puolentoista tunnin tappelut kannattaa jättää suosiolla väliin. Niistä ei tule kuin harmia ja sulla menee hermo - tilanteeseen, jonka itse provosoi, mutta josta helposti syyttää lasta. Jos lapsi ei nukahda, niin sitten teette muuta.
Eipä tuota oo ikinä tarvinnu illalla nukuttaa vaikka päikkärit on nukkunutkin...ilta ionkin sitten yhtä hampaitten kiristelyä :( -ap-
Tää on joka päivä ihan sama juttu. -ap-
taapero viereen? Meillä poika nukahtaa parisänkyyn kainaloon, vaikkei yksin maltakaan jäädä päivällä nukkumaan. Sitten uhkailen pinnasänkyyn siirtämisellä, jos pää ei mene tyynyyn :) Tai sanon, että valvotaan vaan, mutta pötkötellään yhdessä tässä sängyllä hetki. Yleensä lapsi nukahtaa vartissa näin.
että jos lapsi menee liian väsyneeksi, niin rauhoittuminen on vaikeampaa. Laitankin lapsen nukkumaan jo melko aikaisin, vaikkei vielä vaikuta väsyneeltä. Sitä sopivaa aikaa voi vähän hakea.
taapero viereen? Meillä poika nukahtaa parisänkyyn kainaloon, vaikkei yksin maltakaan jäädä päivällä nukkumaan. Sitten uhkailen pinnasänkyyn siirtämisellä, jos pää ei mene tyynyyn :) Tai sanon, että valvotaan vaan, mutta pötkötellään yhdessä tässä sängyllä hetki. Yleensä lapsi nukahtaa vartissa näin.
Iltaisin ei ole tällästä onglemaa.Taapero jää sänkyynsä eikä tule kertakaan pois.Päiväunet on nykyään yhtä helvettiä.....ja tosiaan,illat on pilalla klo 17 eteenpäin kun yks kiukuttelee ja heittelee tavaroita lopun iltaa...-ap-
ja itse menet viereiseen sänkyyn? Tai sitten menet taaperon kanssa parisänkyyn nukkumaan
Eipä tuota oo ikinä tarvinnu illalla nukuttaa vaikka päikkärit on nukkunutkin...ilta ionkin sitten yhtä hampaitten kiristelyä :( -ap-
Eli sulla on ollut ihan superhelppoa noiden nukkumisten kanssa. Ja nyt kun tuli eka pikkuruinen vastoinkäyminen, niin sulla käryää heti hermot.
Mua oikeesti vähän hymyilytti tuo, että kannoit lapsen 20 kertaa takaisin. Minä kun kerran huvikseni laskin, kuinka kannoin lapsen 340 kertaa takaisin, eikä sekään kerta ollut mikään poikkeuksellisen haasteellinen kerta. Niin jospa sinäkin nyt vain laittaisit mittasuhteet kohdilleen, etkä hermostuisi ylettömästi siitä, että kerran 1,5 vuoden aikana joudut vähän hommiinkin lapsen nukkumisen vuoksi.
Köllöttelet ja lueskelet sen kanssa parisängyssä tai sohvalla. Kerrot satua tai kuuntelette musiikkia tai äänikirjaa.
Nyt se vaan stressaa päiväuniaikaa eikä taatusti nuku kun on hermostunut.
Netistä löytyy esim. MLL:n sivulta erilaisia vinkkejä unikouluihin ja arjen rutiineihin. Mikäli jokin homma ei toimi ja sinä ole kiukun partaalla, niin ei se lapsikaan varmasti osaa rentoutua ja nukahtaa.
Tuo DVD vinkki on typerä, mutta koita vaikka lukea satukirja taaperolle. Siis niin, että hän on sängyssä. Meillä ainakin auttoi. Entä nukuttaminen rattaisiin. Kunnon kävelylenkki tekee äidillekin hyvää ja iso osa muksuista nukahtaa liikkeessä ollessaan helposti.
Tässä nyt ihan vaan muutama ajatus. Testaile eri juttuja, niin eiköhän sieltä jokin hyvä vaihtoehto löydy.
Eli sulla on ollut ihan superhelppoa noiden nukkumisten kanssa. Ja nyt kun tuli eka pikkuruinen vastoinkäyminen, niin sulla käryää heti hermot.Mua oikeesti vähän hymyilytti tuo, että kannoit lapsen 20 kertaa takaisin. Minä kun kerran huvikseni laskin, kuinka kannoin lapsen 340 kertaa takaisin, eikä sekään kerta ollut mikään poikkeuksellisen haasteellinen kerta. Niin jospa sinäkin nyt vain laittaisit mittasuhteet kohdilleen, etkä hermostuisi ylettömästi siitä, että kerran 1,5 vuoden aikana joudut vähän hommiinkin lapsen nukkumisen vuoksi.
Eka pikkuruinen vastoinkäyminen?Säähän hyvin tiedät meidän perheen...Voin kertoa että ei ole eka.Mitä muuta tiedät minusta?Kuinka helppoa arkemme on?No kerroppa sitten kuinka helppoa niin voin heti kertoa että vikaan meni...Ja toi 20 kertaa,voin korjata että se ei todella riitä.Ja kerran joudun hommiin 1,5 vuoden aikana,voin sanoo että taas meni vikaan -ap-
Eli sulla on ollut ihan superhelppoa noiden nukkumisten kanssa. Ja nyt kun tuli eka pikkuruinen vastoinkäyminen, niin sulla käryää heti hermot.Mua oikeesti vähän hymyilytti tuo, että kannoit lapsen 20 kertaa takaisin. Minä kun kerran huvikseni laskin, kuinka kannoin lapsen 340 kertaa takaisin, eikä sekään kerta ollut mikään poikkeuksellisen haasteellinen kerta. Niin jospa sinäkin nyt vain laittaisit mittasuhteet kohdilleen, etkä hermostuisi ylettömästi siitä, että kerran 1,5 vuoden aikana joudut vähän hommiinkin lapsen nukkumisen vuoksi.
Eka pikkuruinen vastoinkäyminen?Säähän hyvin tiedät meidän perheen...Voin kertoa että ei ole eka.Mitä muuta tiedät minusta?Kuinka helppoa arkemme on?No kerroppa sitten kuinka helppoa niin voin heti kertoa että vikaan meni...Ja toi 20 kertaa,voin korjata että se ei todella riitä.Ja kerran joudun hommiin 1,5 vuoden aikana,voin sanoo että taas meni vikaan -ap-
Ja teidän perheestä tiedän sen mitä meille tässä olet kertonut. Ja niihin asioihin kommentoin, en yrittänyt arvailla teidän perheestä mitään muuta. Ja jos sinä valehtelit tuosta 20 kerrasta, niin olisit heti kertonut oikean määrän, niin ei tarvitsisi nyt savuta siellä.
Mutta kyllä mä ymmärrän, että olet lopen uupunut niistä 20 palautuksesta - eikun jostain muusta määrästä - joten ei ole ihme, että väsyneenä hermostut tästä ketjustakin.
Mun ois ollut ihan mahdotonta saada 1,5-vuotiasta nukahtamaan muualle kuin kärryihin (tai autoon).
Ja teidän perheestä tiedän sen mitä meille tässä olet kertonut. Ja niihin asioihin kommentoin, en yrittänyt arvailla teidän perheestä mitään muuta. Ja jos sinä valehtelit tuosta 20 kerrasta, niin olisit heti kertonut oikean määrän, niin ei tarvitsisi nyt savuta siellä.Mutta kyllä mä ymmärrän, että olet lopen uupunut niistä 20 palautuksesta - eikun jostain muusta määrästä - joten ei ole ihme, että väsyneenä hermostut tästä ketjustakin.
Älä ap välitä.Kukaan ei tiedä sun elämäntilanteesta mitää.Ihan sama vaikka olisit kantanut 20 kertaa tai 340 kertaa,voit silti olla väsynyt.Toi yks nyt vaan takertu siihen.
KOitappa vaunuja,viereen omaan sänkyysi yms....Et ole sanonut kuinka vanha lapsesi on?Jospa hän jo pikkuhiljaa jättää unia pois..?Tsemppiä :)
Jos ap:n lapsi on helpompi kuin omasi menemään nukkumaan...?Hän ei saisi olla väsynyt jos joutuu vaikka muutaman kerran taisteleen nukkumisista...?
tai auto on meidän 1½ vuotiaalle ainoa paikka, mihin rauhoittuu päikkäreitään nukkumaan. Sänkyyn on ihan turha yrittää. Ei omaan sänkyyn eikä parisänkyyn viereen. Kokeileppa rattaita ja laita ne turvavyöt kiinni! Tsemppiä!