Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei päivähoito voi tyytyä niihin hoitoaikoihin, joita on haettu?!

Vierailija
23.08.2012 |

Taas hoidosta jupinaa siitä, kun ei olla ilmoitettu minuutilleen hoitoaikoja. Pitäisim kuulemma 15 minuutin tarkkuudella ilmoittaa sähköisessä järjestelmässä hoitoon tulo ja sieltä lähteminen! Ei vaan ole aina niin selvää ja tilanteet voivat muuttua päivittäin riippuen minun ja mieheni työtilanteesta!

Mikä se on, ettei kelpaa se hoitoaika, mitä ollaan haettu ja mistä maksetaan?? Ollaan haettu hoitoaika klo 7.30-16.30. Useimpina päivinä tuodaan lapset lähempänä klo 8 ja haetaan klo 16. Joskus kuitenkin päästään hakemaan vasta myöhemmin ja joinain aamuina täytyy viedä aiemmin, mutta ei tätä voi yleensä ennakkoon tietää.

Minua ei oikeasti yhtään kiinnosta alkaa päivähoitotoimen toimistoapulaiseksi. Niin kauan kuin maksut ei riipu hoitominuuteista, niin minulla ei mielestäni ole mitään velvollisuutta ilmoittaa aikoja tuon tarkemmin. Loma-ajat ja sellaiset on asia erikseen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattialla patjalta.

Eräänä aamuna hoitaja nukkui sohvalla poika kainalossa.

Lisäksi useana päivänä kun tulin hakemaan sisältä aikaisemmin, ei edes tiedetty, missä lapset ovat, koska hoitajat istuivat keskenään kahvilla. Kukaan ei katsonut lasten perään.

Minulla oli epäsäännöllinen työaika ja hoitajat eivät tajunneet, että saatoin kävellä päiväkotiin sisälle mihin aikaan tahansa.

Vierailija
22/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne tullaan liian aikaisin. He eivät osaa varautua siihen ja joutuvat olemaan ns. varpaillaan. Eli joutuvat sisällä ja ulkona olemaan lasten kanssa.

Jos tietävät minuutilleen, että Maijan äiti tulee tänään jo 20 minuuttia aikaisemmin, voi rauhassa juoruta ringissä kun tietää, että kukaan ei näe.

meidän päiväkodissa yli 150 lasta, luuletko ihan oikeasti,että olemme varpaillaan tarkkaillen, milloin kenenkin vanhemmat tulevat? Tässä kyseisessä jutussa on joko ymmärryksessä virhe (puolin tai toisin tai molemminpäin) tai sittten ap ronskisti liioittelee tai on peräti keksinyt koko jutun. Veikkaan jälkimmäistä. Terveisin Touhuava Päiväkodin täti

Kyllä vain minulle sanottiin juuri näin, että 15 minuutin tarkkuudella tulisi ilmoittaa hoitoajat digitaalisessa kasvunkansiossa. Tästä on väännetty aiemminkin. Olen moneen otteeseen selittänyt tilanteen hoitopaikkaan, mutta he ovat myös välikädessä päivähoitotoimiston suuntaan, joka nämä hoitoajat vaatii tällä tarkkuudella.

Olen juuri täyttämässä lomaketta, jossa ilmoitan päivähoitotoimistoon hoitoajat vielä kertaalleen klo 7.30-16.30 (kuten ne on jo hakuvaiheessa ilmoitettu ja kuten lukee myös päätöksessä). Tämän jälkeen en enää suostu asiasta keskustelemaan, enkä täyttämään yhtään mitään aikoja kasvunkansioon ellei ole kyse todellisesta muutoksesta.

Meillä on pieni päiväkoti, jossa hoitajista ei ole pahaa sanottavaa. Päivähoitotoimisto (ja koko sivistystoimi) puolestaan on tässä kunnassa aivan perseestä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin hoitoaikojen merkkaamiseen tulee sieltä ylhäältä, ei niiltä hoitajilta. He vaan joutuvat siihen välikäteen ja saavat haukut ymmärtämättömyydestään ja laiskuudesta..niinkuin aina.

Vierailija
24/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä varten voidaan tarvita tietoja hoitoajoista. ei ole tarkoituksen mukaista että hoitaja tulee töihin paljon ennen todellista hoidon tarvetta tai seisoo pihalla vielä puoli tuntia sen jälkeen kun viimeinen lapsi on haettu.

Vierailija
25/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli varattu 7-16 ja ei kyllä koskaan kitisty jos toin 7.15 ja hain 15.30.

Riitti kun toi ja haki varattujen tuntien sisällä.

Ei siellä ihan oikeasti hoitajien työaikoja tehdä niin, että

Ninni tulee tänään hoitoon 7.18

Nico tulee hoitoon 7.33

Joten nyt pannaan hoitaja tulemaan klo 7.16

Kyllä se hoitaja tulee töihin juuri silloin kun päiväkoti aukeaa.

Vierailija
26/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä varten voidaan tarvita tietoja hoitoajoista. ei ole tarkoituksen mukaista että hoitaja tulee töihin paljon ennen todellista hoidon tarvetta tai seisoo pihalla vielä puoli tuntia sen jälkeen kun viimeinen lapsi on haettu.

Olen ilmoittanut tarvitsevani päivähoitoa klo 7.30-16.30 välisenä aikana, hoitopaikat on tälle ajalle myönnetty ja tästä ajasta maksan. Miksi hemmetissä MINUN täytyisi hoitajien työaikajärjestelyistä huolehtia? ap

Vierailija
27/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sinne pidempi hoitoaika jos kerran joskus joudut tuomaan aikaisemmin ja joskus pitämään pidempään. Itsellänikin on lapselle hoitoaika ilmoitettu 6.30-17.00, mutta silti toki joskus vien pääsen viemään myöhemmin ja joskus hakemaan aikaisemmin. Jos niin saattuisi käymään että tuo hoitoaika ylittyy jommasta kummasta päästä niin toki siitä ilmoitetaan viimeistään edellisenä päivänä niin että henkilökuntaa järjestään kyseiseen vuoroon tarpeeksi!

Vierailija
28/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun maksan 10 tunnin hoidosta, vien ja haen lasta mihin aikaan huvittaa.

Siivä vaiheessa kun päiväkoti tarjoaa joustoa päivähoitomaksuissa niin voin ilmoittaa tarkat ajat. Tällä hetkellä joudun maksamaan täyden maksun 10 tunnin päivän mukaan, vaikka todellisuudessa lapsi on hoidossa n. 30-35 tuntia viikossa.

Vierailija
29/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sinne pidempi hoitoaika jos kerran joskus joudut tuomaan aikaisemmin ja joskus pitämään pidempään. Itsellänikin on lapselle hoitoaika ilmoitettu 6.30-17.00, mutta silti toki joskus vien pääsen viemään myöhemmin ja joskus hakemaan aikaisemmin. Jos niin saattuisi käymään että tuo hoitoaika ylittyy jommasta kummasta päästä niin toki siitä ilmoitetaan viimeistään edellisenä päivänä niin että henkilökuntaa järjestään kyseiseen vuoroon tarpeeksi!

Aina viedään ja haetaan klo 7.30-16.30 välisenä ainaka. Yleensä hoitoaika kuitenkin on n. 7.50-16.10. Mutta työtilanteista riippuen saatetaan joinain päivinä tuoda aiemmin (ei ennen klo 7.30) ja hakea myöhemmin (klo 16.30 mennessä). ap

Vierailija
30/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse kitistä. Ei kunnilla nykyään enää ole varaa pitää päiväkoteja auki turhan takia. Kyllä ne aukioloajat on suunniteltu sen mukaan milloin suurimmalla osalla on se lasten hoitotarve.

Vierailija
31/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä luit, että tunnit ei riitä. Minä en löytänyt sieltä sellaista kohtaa.

Hakee ennemin tai myöhemmin, mutta maksettujen ja varattujen tuntien sisällä.

Vierailija
32/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paremmin suunnitella hoitajien määrän" eli että paikalla on riittävä määrä hoitajia koko ajan. Mutta samaa mieltä olen kuin sinä, että jos olen laskutettavaksi ajaksi ilmoitanut 7-17, oletan että paikalla on "tarvittava määrä hoitajia" koko tuon ajan. Kerran menin tyhmänä jossain tuollaisessa lapussa (ei siis se laskutusta koskeva vaan joku muu kysely) sanomaan, että hoitoaika olisi 8-16 ja annas olla, kun syksyn aikana kaksi kertaa pääsimme paikalle vasta 16.15 niin johan tuli juputusta että "vakuutukset eivät ole enää voimassa klo 16 jälkeen, kun olemme ilmoittaneet sen hakuajaksi." WHAT?! Joten nykyään säännönmukaisesti ilmoitan joka lapussa tuon 7-17 ja vien ja haen lapsen tasan sen mukaan miten muu aikataulu menee. jos hoitaja istuu pyörittelemässä peukkujaan ekan tunnin, voi voi.. palkka juoksee kuintekin koko ajan.

Vierailija
33/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat tietää kuinka paljon lapsia on paikalla ennen seitsemää ja neljän jälkeen.

Ihan vaan siksi että osaavat varata riittävästi hoitajia ko. ajankohtiin. Se on ennen kaikkea lasten etu.

Me ollaan ilmoitettu että lapsemme saattaa tulla ennen kahdeksaa, tai sitten kahdeksan jälkeen.

Kotiin hänet haetaan ennen neljää jos ehditään, mutta usein joutuu olemaan puoli viiteen pk:ssa.

Ei pystytä aikataulujamme sen tarkemmin määrittelemään.

Aika epämääräistä, mutta riittä pk:lle.

Vierailija
34/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä voida vaatia tuon tarkemmin tietämään. Tilanteet työpaikoillahan vaihtelee iekä voi minuutilleen tietää, milloin on viemässä tai hakemassa. Ei taida olla laillistakaan tuollainen!

Meillä ilmoitettu hoitoajaksi 7.30-17.00, mutta käytännössä viedään vasta klo 8.00-8.45 välillä ja haetaan klo 16.00-16.45 välillä. Hoitoajat on kuitenkin ilmoitettu pidemmiksi, sillä PARI kertaa vuodessa tarvitsemme tuon aikaisen aamuajan ja pari kertaa kuukaudessa tuonne viiteen asti. Kukaan ei ole meille kitissyt näistä!

Vierailija
35/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa huomaa hyvin ettei arvosteta toisten ammattitaitoa eikä -alaa. Niin valitettavaa kuin se onkin. Teidän rakkaimpia ne siellä hoitaa ja hoitajamitoitukset on tehtävä oikeiden tietojen perusteella. Jos useampi vanhempi ilmoittaa lapselleen ylipitkän hoitoajan turhaan, varataan henkilökuntaa enempi turhaan ja kun usein sitä henkilökuntaa ei tahdo riittää edes pakollisiin.

Itse olen pph, ja joo, päiväkodissa palkka juoksee vaikkei ainuttakaan lasta ole tullut ilmoitettuun aikaan. Mutta meilläpä ei. Arvatkaa kuinka turhauttavaa on odotella ja odotella kun te, hyvät vanhemmat, ette voi noudattaa sovittuja hoitoaikoja!

Miettikääpäs omaa työtänne, jos ekan tunnin saatte odotella ja pyöritellä peukkuja... Kivaa??

Vierailija
36/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitun. Aika työmaa ilmoitella etukäteen netissä minutilleen tulo ja lähtöajat. Teillä on voi olla tai olla olematta ruuhkaa/onnettomuus, auto ei lähde käyntii, lunta tuli yölä metri, odotan kaatosateen lopumista, lapselle pitää etsiä jotain asiaa aamulla jne.

ei ole kyllä paljoa järjellä paiskattu tuossa hommassa.

Vierailija
37/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain lasten etu jos joku lapsi haetaankin yllättäen vähän aiemmin pois. Ei siinä kukaan mitään menetä jos kaksi tätiä vahtiikin kuutta lasta seitsemän sijaan. Ihme niuhotusta...

Vierailija
38/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu hoitoaikaa riittää, mutta tyyppillisesti lapsi on vähemmän aikaan hoidossa.

Meillä on sama menettely. Hoitoaika on varmuuden vuoksi 7.30-17, vaikka tällä hetkellä lapset ovat hoidossa klo ~8-15.45. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään tähän. Poissaolot tulisi ilmoittaa klo 9 mennessä.

Minulla on työssäni epäsäännöllisiä menoja, esim viereisessä kaupungissa välillä meno pidempään, joten en voi ilmoittaa tarkasti hakuaikaa. Joskus voi tulla vielä joku kiireellinen juttu töissä, vaikka olisi jo lähdössä. Sen hoitoon voi mennä 15-30 min ja silloin haku on myöhemmin.

Vierailija
39/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa huomaa hyvin ettei arvosteta toisten ammattitaitoa eikä -alaa. Niin valitettavaa kuin se onkin. Teidän rakkaimpia ne siellä hoitaa ja hoitajamitoitukset on tehtävä oikeiden tietojen perusteella. Jos useampi vanhempi ilmoittaa lapselleen ylipitkän hoitoajan turhaan, varataan henkilökuntaa enempi turhaan ja kun usein sitä henkilökuntaa ei tahdo riittää edes pakollisiin.

Itse olen pph, ja joo, päiväkodissa palkka juoksee vaikkei ainuttakaan lasta ole tullut ilmoitettuun aikaan. Mutta meilläpä ei. Arvatkaa kuinka turhauttavaa on odotella ja odotella kun te, hyvät vanhemmat, ette voi noudattaa sovittuja hoitoaikoja!

Miettikääpäs omaa työtänne, jos ekan tunnin saatte odotella ja pyöritellä peukkuja... Kivaa??

kun työaika on joustava ja tehtäviä ei voi tietää aina etukäteen edes edellisenä päivänä. Voi tulla joku kiirehomma joka on pakko tehdä loppuun. Itse en tiedä monestikkaan mitä tulen tekemään parin kuukauden päästä enkä aina edes huomenna. Voi tulla yllättävä palaveri kesken päivän iltapäiväksi jne.

Meillä onneksi tarha on jo takanapäin.

Vierailija
40/52 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut lasteni päivähoitoaikana yhden päivähoitopaikan pomon, joka muistutti jatkuvasti hoitoajoista. Tosin toisin päin, että "kun maksatte niin saatte pitää koko ajan".

Samaa vallankäyttöä se on pakkopäiväunet. Suomen viranomaisilla ja julkisilla palveluilla on edelleen tsaarinaikainen ja sittemmin neuvostovenäjälle periytynyt toimintakulttuuri: me olemme oikeassa, ja asiakas on meitä varten, emme me asiakkaita.

Oikeasti henkilökunnallakin on mahdollisuus joustaa minuutintarkasta työajasta. Jos nicopetteri ja minnamarica haetaan tänään 3 minuuttia aikaisemmin ja hoitoon jää vain muutama lapsi, voi toinen hoitaja lähteä myös 3 minuuttia aikaisemmin töistä. Voi olla, että huomenna tuleekin taas pitempi päivä, kun kaikki ovat hoidossa viimeiseen minuuttiin.

Päivähoitohenkilökunnan on vaan sopeuduttava siihen tosiasiaan, että joidenkin (muidenkin) ihmisten on joustettava työajasta. Jos ammattiautoilija juuttuu ruuhkaan juuri työvuoronsa viimeisen tunnin aikana, ei millään ehdi hakea lasta ajoissa kun myöjässä ovat kaikki muutkin. Tai jos päivystävä eläinlääkäri joutuu tekemään työpäivänsä päätteeksi jonkun kiireellisen ja vaikean toimenpiteen, ei eläinsuojelulain mukaan saa jättää elukkaa oman onnensa nojaan ja lähteä hakemaan lasta hoidosta.

Kaikki lapsiaan kunnallisessa päivähoidossa pitävät kun eivät enää nykyään ole pankkivirkailijoita, sairaanhoitajia, opettajia tai muita säännöllistä työtä tekeviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän