Onko ihan oikeasti olemassa tuollaisia perheitä, joista opettajat mediassa puhuvat?
Siis lapset ei saa viikonloppuna ruokaa, vanhemmat kännissä joulujuhlassa jne...
Tunnetteko tälläisiä perheitä Suomessa? Missä sosiaalihuolto?
terveisin pikkukaupungin kyläkoululaisten äiti
Kommentit (56)
en ole koskaan edes tuntenut.
Mulla pojat on 8v. ja 10v.
opettajat keksisivät ne?
Ai niin, kun eihän niillä ole muuten mitään tekemistä.
Eikö olekkin uskomatonta, että perushoivan puute on totta suomalaisissa perheissä. Sitä voi olla suht normaalin lapsuuden eläneen vaikea kuvitella, mitä kaikke lapset joutuvat oman kodin seinien sisällä kokemaan.
Ekaluokalle saattaa tulla lapsi, joka ei ole koko elämänsä aikana syönyt muuta, kun makaronia, nekin raakana.
Missä on sosiaalihuolto?! Kädet sidottuina, vanhmemman oikeudet ovat niin vahvat, että esim. päivittäin sosiaalityöntekijät käyvät poliisin kanssa päihdeperheissä, huolehtimassa, että vanhemmat on ylipäätänsä edes hengissä, lapset heränneet kouluun ja heillä on päällää puhtaat alusvaatteet.
dramatisoivat, maalailevat ja liioittelevat?
Tyhmyyttään, huomiohakuisuuttaan, ajaakseen omaa etua...
Ja yllättävän paljon. Toki alue vaikuttaa. Itse olen töissä alueella, jossa paljon työttömyyttä, kaupungin vuokrataloja, maahanmuuttajia. Joka luokassa on useampi lapsi, jonka elämää seuratessa tulee välillä todella paha olo. Ei meillä opettajilla ole mitään tarvetta keksiä näitä juttuja.
en ole koskaan edes tuntenut. Mulla pojat on 8v. ja 10v.
pääkaupunkiseudun tietyt lähiöt ovat täynnä tommosia vanhempia...missä tynnyrissä te asutte.Kuule ei ole todellakaan opettajiem mielikuvitusta..se on monelle pikkuselle arkea..vanhemmat ympärikännissä ja lastensuojelu katsoo vierestä ja toivoo, että lapsi selviää hengissä ennenkuin pääsee omilleen.
Kun opettajat soittaa huolestuneena lapsista lastensuojeluun niin siellä evästetään vaan, että kyllä sinä siihen totut.
En tunne yhtäkään tuollaista perhettä.
että opettajilla on valtaisa tarve nostaa sitä omaa häntää joka asiassa. Pienimmätkin kärhämät vanhempien kanssa paisuu käsittämättömiksi, kun niitä aikansa puidaan siellä opettajainhuoneessa.
Argumentointisi on av:n ehdotonta kärkeä: "Koska minä en tunne, ei ilmiötä ole olemassa."
Täällä kannattaa roikkua, saa parhaat naurut.
Siis riippuu ihan alueesta missä asuu! Äitini oli lähiökoulun ope ja siellä kyllä tuli vastaan kaikkea mahdollista, mm näitä lapsia joita ei kotona ruokita, opettajaa uhkailevia vanhempia yms. Nyt asun itse "paremmalla alueella", ja vaikea kuvitella et lapset ei sais ruokaa. Huonoa hoitoa voi tietysti olla vaikka olis hienot vaatteet päällä, mutta täällä taitaa olla vähän toisinpäin että vanhemmat on niin tarkkana monesta asiasta et välillä menee överiks.
4 vain vastasi ap:n kysymykseen...
Kukahan tässä on emäpönttö?
Joka kymmeneltä lapselta, millaista on heidän kodissaan.
Lastensuojelun piirissä on jo ihan liikaa lapsia, mutta tarve on selvästi oletettua suurempi, lastensuojenlun tukitoimia tarvitsi kuitenkin enemmän, kuin mitä niitä tulee ilmi.
että opettajilla on valtaisa tarve nostaa sitä omaa häntää joka asiassa. Pienimmätkin kärhämät vanhempien kanssa paisuu käsittämättömiksi, kun niitä aikansa puidaan siellä opettajainhuoneessa.
Mäkin olen kahden koululaisen äiti, mutta ei ole tullut tuollaisia hännännostajia, ennemminkin ovat hoitaneet työnsä tosi hienosti, omalla persoonallisella tyylillään. Opettajan homma on myös senverran vaativaa tänä päivänä että sietää itseään arvostaakin, muuten ei kaikenmaailman törppöjen jälkikasvua jaksaisi
Eikö olekkin uskomatonta, että perushoivan puute on totta suomalaisissa perheissä. Sitä voi olla suht normaalin lapsuuden eläneen vaikea kuvitella, mitä kaikke lapset joutuvat oman kodin seinien sisällä kokemaan. Ekaluokalle saattaa tulla lapsi, joka ei ole koko elämänsä aikana syönyt muuta, kun makaronia, nekin raakana. Missä on sosiaalihuolto?! Kädet sidottuina, vanhmemman oikeudet ovat niin vahvat, että esim. päivittäin sosiaalityöntekijät käyvät poliisin kanssa päihdeperheissä, huolehtimassa, että vanhemmat on ylipäätänsä edes hengissä, lapset heränneet kouluun ja heillä on päällää puhtaat alusvaatteet.
lpsen annetaan kärsiä tuossa helvetissä. Eikö lastensuojelu ole juuri LAPSEN OIKEUKSIEN AJAJA.
Jos näin ei ole niin kyllä silloin on noustava veronmaksajien barrikadeille ja vaadittava lapsille paremmat oikeudet normaaliin ja turvalliseen lapsuuteen.
Mitä en ymmäerrä tätä logiikkaa...MIKSI KUISPÄÄVANHEMPIA, JOTKA EIVÄT VÄLITÄ PASKAAKAAN LAPSISTAAN PAAPOTAAN JA LAPSEN ANNETAAN KÄRSIÄ !!!!!!MIKÄ ON LOGIIKKAA KYSYN VAAN ???
Kaikki sen tietävät, että nämä kusipäät pitävät lapset vain siksi, että saavat ne lapsilisät ryyppäämiseen..sitten kun rahantulo loppuu niin myös lapsi heivataan yhteiskunnan vastuulle täysin tuhottuna ja ongelmaisena ja niistä sitten pukkaa uutta sossusukupolvea..voi elämänkevät päättäjien tyhmyyttä.
eivät ole kännissä. Eikös olekin lohduttavaa?
Kerran tuli äiti koululle tapaamiseen voimakkaasti tuoksuen sellaiselta juuri nielaistulta väkevältä viiniltä.
nro 15, että asuinalue ei kerro yhtään mitään.
Itse olen ollut hyvin puettu, johtajavanhempien "lellitty" lapsi hienolta alueelta, jota kuitenkin on säännöllisesti muutaman kerran viikossa potkittu pitkin seiniä koko lapsuus. Minulla ei ole yhtään jäsentä, joka ei olisi jossain vaiheessa murtunut.
Koska olen kyseisten vanhempien lapsi, on jäätanssiharkat (en ole ikinä edes käynyt) ym, menneet lääkäreissä läpi.
ja tunnen kaksi opettajaa hyvin. Kuulen kaikki jutut ja yleensä ne on muuttuneet kolmessa päivässä tunnistamattomiksi...
Tietäisittepä miten paljon paskaa opet puhuu toisistaan selän takana!
Ai elossa pelkällä raaálla makaronilla nyt en usko
Muistan kuulleeni tarinan, lapsesta, joka söi vain vaaleaa paahtoleipää ja ketsuppia kuoli 15-vuotiaana.
paljon vähemmän mitä annetaan ymmärtää. Tuntuu vaan että joskus perhe saatetaan leimata tuollaiseksi "ongelmaperheeksi" jo ihan siitä jos joskus vaikka unohtaa laittaa lapselle jotain lappua mukaan tai joskus menee vähän likaisissa vaatteissa kouluun. Eihän sekään tietysti ihannetilanne ole, mutta aika kaukana vielä lasten heitteillejätöstä.