Lapseni 9v. kysy eilen kaupassa "mitä tää oikein on?"
ja osoitti lauantaimakkarapakettia. Minua alkoi ihan hirveästi naurattaa ja päätin, että voihan sitä lauantaimakkaraakin kerran 10 vuodessa ehkä ostaa ihan huvin vuoksi (hinta kuitenkin vain 95snt/300g). Hävetti kyllä pitää sitä kärryissä ja laittaa kassahihnalle.
En ollut edes tajunnut, että sitä on edelleen tarjolla ja vielä monenlaista eri laatua. KUKA syö lauantaimakkaraa?? Huonohampaiset mummot ja papat vissiin? Siis sehän ei maistu miltään muulta kuin suolalta eikä kait sisällä käytännössä lainkaan oikeaa lihaa.
Kommentit (46)
Olenko tyhmä, koska en tiedä mitä on sipuliteemakkara? EN ole koskaan sitä syönyt tai ostanut enkä kyllä tutustunut tuoteselosteeseenkaan.
Minusta tyhmiä ovat nuo "Miksei lapsi lukenut paketin päältä" -ihmettelijät.
voi luoja tätä tyhmyyden määrää
pitäisi olla päivänselvää, mitä on "lauantaimakkara", niin kertoisitteko tälle lukutaitoiselle aikuiselle, mitä sitten ON se "sipuliteemakkara"?? :-) Ei kai siinä sipulia tai teetä ole sen enempää kuin lauantaimakkarassa lauantaita, mitä se sitten oikeasti on?
Olenko tyhmä, koska en tiedä mitä on sipuliteemakkara? EN ole koskaan sitä syönyt tai ostanut enkä kyllä tutustunut tuoteselosteeseenkaan. Minusta tyhmiä ovat nuo "Miksei lapsi lukenut paketin päältä" -ihmettelijät.
voi luoja tätä tyhmyyden määrää
pitäisi olla päivänselvää, mitä on "lauantaimakkara", niin kertoisitteko tälle lukutaitoiselle aikuiselle, mitä sitten ON se "sipuliteemakkara"?? :-) Ei kai siinä sipulia tai teetä ole sen enempää kuin lauantaimakkarassa lauantaita, mitä se sitten oikeasti on?
mahtaakohan lauantaikarkkipussissa olla paljon lauantaita? Varmaan yhtä paljon kuin lauantaimakkarassa!
Mä ostin ihan vasta lauantaimakkaraa. Siitä saa tehtyä koiralle helposti synttärikakun. Helppo leikata koristeet ja muut muotoilut. Kynttilä pysyy pystyssä.
Mies oli innoissaan, kun löysi pötkön kaapista ja mikrotti koirien ylijäämät iltapalakseen.
Yritän tehdä koirille joka vuosi vähän erilaisia kakkuja, välillä käytän maksapasteijaa pohjana, joskus myös maksalaatikkoa. Kaikkien jätteet kelpaa kyllä myös miehelle.
mutta aiemmin mainittu Emmental on aivan yhtä huonolaatuista kuin Oltermannikin. Kumpikaan ei laadukas juusto joten turha päteä jos syö Emmentalia. Tavallisten duunareiden (kuten meidän perheen) arkijuustoja.
Mitäs sitten Jahtimakkara on? Jahdataanko siinä jotakin? Laatua kenties?
etten itse tiedä mitä on lauantaimakkara. Olen siis 32v nainen. Olen toki kuullut sanan, mutta en ole oikein varma minkälaista se on. Mielikuvissani se on HK:n sinisen kaltaista, mutta ilman sitä kuorta. Onkohan?
Mutta tosiaan, mistä lapsi voisi tietää jos ei ole ikinä kyseistä tuotetta syönyt. En tosin ole varma, oliko ap:n tarkoitus tulla vain pätemään miten heillä ei mitään makkaroita syödä. Mielestäni tarpeeton aloitus siinä tapauksessa.
Hävetti kyllä pitää sitä kärryissä ja laittaa kassahihnalle. En ollut edes tajunnut, että sitä on edelleen tarjolla ja vielä monenlaista eri laatua. KUKA syö lauantaimakkaraa??
Vastaus:
maistuiskohan erilaiselta kuin joskus 80-luvulla.
Eli mutsis vissiin ainakin pitää sitä laatukamana.
samoin siskon mies ja lapset, minä ja siskoni jostain syystä ei. Mutta meidän lapsuudessa kotona lauantaimakkaraa syötiin ihan normaalina leikkeleenä voileivän päällä, ei ranskanleivän kanssa vaan ruisleivällä ja muilla leivillä. Tykkäsin siitä lapsena kovasti, nykyään maistuu liian rasvaiselta. Sen siitä saa, kun tottuu syömään vain kalkkunaleikettä. Mutta onhan lauantaimakkara edullista ja hyvää (siis jos tykkää), enkä usko, että se kenenkään terveyttä kaataa, ellei sitten syö pakettikaupalla.
Millä tavalla molemmat ovat "huonolaatuisia"? Itse rakastan emmentalia, koska se on voimakasta ja kypsytettyä. Omassa suussani Oltermanni ei maistu miltään muulta kuin rasvalta ja suolalta. Laadukkuudesta en osaa sanoa. Mikä on sinusta juuston "laadukkuuden" mittari? :-D
mutta aiemmin mainittu Emmental on aivan yhtä huonolaatuista kuin Oltermannikin. Kumpikaan ei laadukas juusto joten turha päteä jos syö Emmentalia. Tavallisten duunareiden (kuten meidän perheen) arkijuustoja.
Mitäs sitten Jahtimakkara on? Jahdataanko siinä jotakin? Laatua kenties?
Hävetti kyllä pitää sitä kärryissä ja laittaa kassahihnalle. En ollut edes tajunnut, että sitä on edelleen tarjolla ja vielä monenlaista eri laatua. KUKA syö lauantaimakkaraa??
Vastaus:
maistuiskohan erilaiselta kuin joskus 80-luvulla.
Eli mutsis vissiin ainakin pitää sitä laatukamana.
ei ole koskaan ostettu lauantaimakkaraa kotiin, mutta lapset on sitä syöneet ja tykkäsivät. Eikä ihme, onhan se miedon makuista ja helppoa syötävää pienille lapsille.
Terveisiä vaan MLL-perhekerhoihin, joissa lauantaimakkara on ihan klassikko aamiaispöydässä!
Söin niitä lapsena ja syön aikuisenakin. Mun lapsista osa tykkää, osa ei.
Millä tavalla molemmat ovat "huonolaatuisia"? Itse rakastan emmentalia, koska se on voimakasta ja kypsytettyä. Omassa suussani Oltermanni ei maistu miltään muulta kuin rasvalta ja suolalta. Laadukkuudesta en osaa sanoa. Mikä on sinusta juuston "laadukkuuden" mittari? :-D
mutta aiemmin mainittu Emmental on aivan yhtä huonolaatuista kuin Oltermannikin. Kumpikaan ei laadukas juusto joten turha päteä jos syö Emmentalia. Tavallisten duunareiden (kuten meidän perheen) arkijuustoja. Mitäs sitten Jahtimakkara on? Jahdataanko siinä jotakin? Laatua kenties?
Minusta molemmat vain tavallisia leivän päälle laitettavia juustoja. Eivät siis tuota mitään makunautintoja eivätkä sovi minun juustolautaselle. Jos sinä pidät Emmentalia erinomaisena juustona niin tottakai sinulla siihen oikeus.
Että olet pysytynyt hoitamaan lastasi kotona. Hän välttynyt päiväkodissa ja koulussa tapahtuvissa ruokailusta, täten välttänyt lauantaimakkaraan.
En nyt ihan tarkkaan tiedä, pitäisikö tälle nauraa vai ei.
Kukako lauantaimakkaraa syö? Kyllä sitä meilläkin ostetaan muutaman kerran vuodessa. Siis niin kuin metwustia, savulihaa, lihahyytelöä tms muutakin "erikoisempaa".
Mutta mun äiti ja isä lauantaimakkaraa vielä ostelee ja ovat ostaneet aina :)
Eli olisi ihan hyvä jos lapsikin olisi maistanut kaikenlaista ruokaa, myös sitä makkaraa.
Uskon että liiallisella valkoimisella aiheutetaan syömishäiriöitä. Parempi opettaa että kaikki ruoka kelpaa syötäväksi mutta kuitenkin ostaa useimmiten terveellistä vaihtoehtoa.
että lapsena lauantaimakkara oli parasta mitä leivän päälle voi laittaa. Gotlerista en pitänyt, koska siinä oli lihanpaloja joukossa. Muuta makkaraa meille ei taidettu ostaakaan.
No joo, eipä ole tullut aikoihin syötyä.
Kun lapsesi näkee jonkun ostoksissa tupakkaa, ostatko sitäkin?
Grilli-kiskoilta sai ennen hyviä teeporilaisia. Eiks niissä ollu jotain lauantaimakkaran tapasta sisällä. Makkarat oli lämpiminä siivuina sämpylän sisällä, mausteina ketsuppi, sinappi, sipuli ja kurkkupikkelssi.