Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni 9v. kysy eilen kaupassa "mitä tää oikein on?"

Vierailija
22.08.2012 |

ja osoitti lauantaimakkarapakettia. Minua alkoi ihan hirveästi naurattaa ja päätin, että voihan sitä lauantaimakkaraakin kerran 10 vuodessa ehkä ostaa ihan huvin vuoksi (hinta kuitenkin vain 95snt/300g). Hävetti kyllä pitää sitä kärryissä ja laittaa kassahihnalle.

En ollut edes tajunnut, että sitä on edelleen tarjolla ja vielä monenlaista eri laatua. KUKA syö lauantaimakkaraa?? Huonohampaiset mummot ja papat vissiin? Siis sehän ei maistu miltään muulta kuin suolalta eikä kait sisällä käytännössä lainkaan oikeaa lihaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen sitä kotiin ostanut, mutta ei ole oikein maistunut kenellekään.

Tuo makkara maistui muuten tosi hyvälle joskus 70-luvulla, kun sitä harvoin sai, koska asuimme ulkomailla. :)

Vierailija
2/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli todella tarkka ravitsemuksesta. Leipänä meillä oli yleensä ruisleipää ja leikkeleenä naudan tai possun lihasta tehtyä kokolihaleikkelettä.

Koulukaverini luona sain ranskanleipää ja lauantaimakkaraa ja se maistui ihan taivaalliselta 9-vuotiaan mielestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on herkullista. Ei yksi makkarasiivu leivän päällä koko ravitsemusta kaada. :)

Vierailija
4/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ylemmän sosiaaliluokan perheet juustoista. Molemmat yhtä tappavia pitkällä aikavälillä sydän ja verisuonitautien osalta.

Tuotteita alkaa olla niin leikkelehyllyssä kuin juustohyllyssä niin joka lähtöön, että löytyy niin köyhän kun rikkaankin käyttöön jotakin, mutta edellinen on ihan tutkimustulos.

Vierailija
5/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä vasta herkkupötkylä..Nam!

Vierailija
6/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi katse siis pysähtyi juuri täällä niin usein parjatun lauantaimakkaran kohdalle ja hän vielä sattumalta kysyi sinulta tuotteesta... Ei suinkaan sipuliteen tai gotlerin tai jonkun muun yhtä laadukkaan tuotteen kohdalle. Tokihan me kaikki uskotaan tämä tarina. Ensi kerralla varmasti koette avartavia hetkia vaikka hk:n sinisen tai atrillin parissa.

Vierailija
7/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minunkaan lapseni jotain makkaralaatuja tunnistaisi. Hyvä kun itse selviydyn grillimakkaran ostosta vieraille. Olemme kasvissyöjinä näet. Jonkun toisen lapsi ei sitten tunnista varmaan soijarouhetta. Perheissä syödään aika samoja merkkejä ja laatuja vuodesta toiseen. Ainakin meillä.

Vierailija
8/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se KÄSI osoitti sitä lauantaimakkaraa, koska niitä oli pakettitolkulla siinä altaassa (ei siis ylempänä niissä orsissa). En tiedä.

t. ap

Lapsesi katse siis pysähtyi juuri täällä niin usein parjatun lauantaimakkaran kohdalle ja hän vielä sattumalta kysyi sinulta tuotteesta... Ei suinkaan sipuliteen tai gotlerin tai jonkun muun yhtä laadukkaan tuotteen kohdalle. Tokihan me kaikki uskotaan tämä tarina. Ensi kerralla varmasti koette avartavia hetkia vaikka hk:n sinisen tai atrillin parissa.

Vierailija
9/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei maistu miltään ja molempia syödän varmaan samoissa perheissä.

Itse käytämme täyslihaleikkeleitä ja suomalaista emmentalia arkijuustona. Ihan vaan maun vuoksi.

Vierailija
10/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu lauantaimakkara ja nuudelit. Oi, tuota ihanaa opiskeluaikaa. Vieläköhän maistuisi yhtä hyvältä, pitääkin tänään maistaa.

Vierailija
11/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukenut siitä paketin päältä mit se on? Kait tuon ikäinen nyt lukea osaa?

Vierailija
12/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, implisiittinen kysymys tyhmemmille avattuna kuului siis: "mitä tää lauantaimakkara on?"

Ei lukenut siitä paketin päältä mit se on? Kait tuon ikäinen nyt lukea osaa?

Vierailija
13/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaimakkara on leikkeleiden Oltermanni! Kumpikaan ei maistu miltään ja molempia syödän varmaan samoissa perheissä.

Itse käytämme täyslihaleikkeleitä ja suomalaista emmentalia arkijuustona. Ihan vaan maun vuoksi.

aina Oltermannia leivän päällä, mutta lauantaimakkaraa - tai mitään muutakaan makkaraa - ei kyllä syödä ikinä. Meillä syödään leivän päällä kasviksia, ja mielestäni voimakkaammat juustot, kuten emmental, eivät sovi esim. tuoreen tomaatin kanssa ollenkaan.

Tykkään kyllä voimakkaista juustoista muuten, ja leivän päälläkin yksinään, mutta kurkun, tomaatin, salaatin tai suolakurkun kanssa ne eivät mielestäni sovi.

Vierailija
14/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin piti ostaa lauantai-makkaraa, koska lapsi nimeomaan ihmetteli sen nimeä. Että miksi siinä on lauantai? Syödäänkö sitä vaan silloin? Miksei meillä ole ikinä lauantaina syöty sitä?

Naureskellen ostin paketin ja mokomat pääsivät makuun. Mutta jos lapset syö muutaman kerran vuodessa lauantai-makkaraa, niin mitäs siitä?

Vierailija
15/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä paketissa lukee, mitä se on...

KUKA syö lauantaimakkaraa? Kuka vaan, kuka siitä tykkää.

Itse ostan pari kertaa vuodessa, samalla ostan ranskanleipää, sillä ne kuului yhteen mun lapsuudessa. Sitten laitan ranskiksen päälle lauantaimakkaraa, tomaattia ja juustoa, laitan uuniin ja näin saan lapsuuteni herkkua, lämpöisiä voileipiä :D

Vierailija
16/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte tosiaan ihan luksusluokan ihmisiä ja keskivertoa parempi perhe selvästi.

Mitä ihmeen väliä sillä mitä toiset syö?

Vierailija
17/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viimeksi joutunut sitä syömään. Kiva, kun olin koko raskausajan yrittänyt syödä tosi terveellisesti, ja sitten heti synnärillä iskettiin lauantaimakkaraa eteen... Oli toki myös porkkanalaatikkoa (oli joulu).

Vierailija
18/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei leikkelehyllyn kohdalla tiedä, mitä on leikkele, eikä osaa vielä lukea. Mihin sosiaaliluokkaan TE oikein kuulutte.

Vierailija
19/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla päivänselvää, mitä on "lauantaimakkara", niin kertoisitteko tälle lukutaitoiselle aikuiselle, mitä sitten ON se "sipuliteemakkara"?? :-)

Ei kai siinä sipulia tai teetä ole sen enempää kuin lauantaimakkarassa lauantaita, mitä se sitten oikeasti on?

Vierailija
20/46 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla päivänselvää, mitä on "lauantaimakkara", niin kertoisitteko tälle lukutaitoiselle aikuiselle, mitä sitten ON se "sipuliteemakkara"?? :-) Ei kai siinä sipulia tai teetä ole sen enempää kuin lauantaimakkarassa lauantaita, mitä se sitten oikeasti on?