Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmiset maksaa kalliita vakuutuksia muuten, mutta lapsivakuutusta ei oteta.

Vierailija
22.08.2012 |

Oon miettinyt tätä. Monesti ne, jotka eivät vakuutusta ota sanovat, että kunnallisella on hyvää hoitoa, eikä maksa niin paljon. Ja että vakuutus on niin kallis, että jää miinukselle.

Mikä peruste toi ees on, että "käytän kunnalisella"? Ei kai vakuutus ole pelkkiä yksityislääkäreitä varten? Saahan ne kunnallisetkin maksut sielt takas.

Ja eikö kaikki vakuutukset oteta pahimman varalle? Siis kun maksan kotivakuutusta niin en mä toivo, että mun talo palais. Toki kotivakuutus on halvempi kuin lapsen, mut on lapsi satakertaa tärkeämpi.

Vakuutusta ottaessa tiesin, että jos lapsi on perusterve niin mä en välttämättä siitä hyödy. Mutta mitä jos hänellä puhkeaa joku sairaus, mikä vaatii jatkuvaa hoitoa, niin sit sitä vakuutusta on turha enää kysellä.

Onko mulla menny jotain ohi/maksanko turhasta, en tiie. Mut ite haluan sen varmuuden ettei ihan kuses ole jos jotain isoa sattuu. Toistaiseksi on ollut varaa siihen vaikka mies opiskelee ja mä hoitovapaalla. Mut jokaisen oma asiahan se on.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvista antibiootti-kuureista ja allergiatestauksista. Olen ihan samaa mieltä. Ainahan lapselta löytyy jotain jostain flunssan yhteydessä, jos tutkitaan. Esimerkiksi omalla esikoisellani on ollut kolmesti korvatulehdus, virallisesti. Siis kolmesti olen vienyt lääkäriin, kun flunssa on pitkittynyt ja lapsi selvästi kosketteli korvaansa. Aina löytyi korvatulehdus ja sai kuurin. Todellisuudessa on hyvin mahdollista, että niitä tulehduksia oli paljon enemmänkin, mutta kun en vie lääkäriin heti, niin itselläänhän nuo ohi menee ja vastustuskyky kasvaa.

Samoin allergiat... muistaakseni samaisella esikoisella oli 1-2 -vuotiaana punotusta suun ympärillä. Luulen, että se tuli kalasta ja ehkä jostain muustakin, mutta ei sitä kukaan tutkinut ja kalaa välteltiin hetken aikaa, kunnes koko juttu unohtui ja kala palasi ruokavalioon. Nyt lapsi on 9-vuotias ja yhtikäs yhtään allergiaa ei ole. Itselläni on 1-vuotiaana ollut näppylöitä naamassa todennäköisesti maidosta, mutta se meni ohi ja 36-vuotiaana minulla ei vieläkään ole yhtään allergiaa, ainakaan sellaista, josta olisin tietoinen.

Vierailija
2/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 600€ mutta myös lääkekatto, eli 700€. Nämä ovat yhdessä yli 1300€. Emme maksa nyt vuodessa kuin n.300, sillä meillä on lapsivakuutus. Lisäksi vakuutuksestamme saa lapsen kuntoutukseen välineitä, joita ei kela korvaa mitenkään. Toivomme, että lapsemme paranee, mutta maksamme mielellämme vakuutusta.

Meillä monilla on useampia lapsia kuin yksi ja vakuutusmaksuja menisi jokaisesti toosi monta vuotta. Laskepa vaikka pari kolme lasta * vaikka tuo mainitsemasi 300€/a (kalliimpiakin on) * miten monta vuotta noita vakuutuksia ihmiset makselevat. Yhteensä siis joka tapauksessa tuhansia ja tuhansia euroja vakuutusmaksuja vuosien varrella. Kyllä ne ovat paljon enemmän kuin nämä maksukatot, jos jollekin lapsista sattuisi tulemaan jotain vakavampaa, jossa maksukatto ylittyisi. Vakuutuksissakin on kuitenkin omavastuita, jotka osassa aika isojakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalayöpymiset ja lääkkeet nyt ainakin kai maksavat, mutta julkisella puolella on maksukatto:

Vuonna 2012 maksukatto on 636 euroa. Alle 18-vuotiaiden käyttämistä palveluista perityt maksut lasketaan yhteen hänen huoltajansa maksujen kanssa. Kun maksukatto ylittyy, palvelut ovat maksuttomia kaikille niille henkilöille, joiden maksut ovat yhdessä kerryttäneet maksukattoa.

Lääkekustannuksilla on oma kalenterivuosittainen kattonsa, joka on 700,92 euroa vuonna 2012. Katon täyttymisen jälkeen asiakas maksaa vain 1,50 euron omavastuun lääkettä kohti.

<a href="http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakasmaksut/terveydenhu…" alt="http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakasmaksut/terveydenhu…">http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakasmaksut/terveydenhu…;

Harva menee konkurssiin näistä maksukatoista. Ja jos on varaa maksaa sikakalliita vakuutuksiakin useammasta lapsesta, on varaa tähänkin jos jotain vakavaa tulisi.

Meillä on molemmilla lapsilla vakuutukset ja maksavat n. 300€/vuosi yhteensä. Molemmilla lapsilla atooppinen ihottuma ja toisella vielä vatsaongelmia ja saamme kaikki voiteet ja lääkkeet laitettua vakuutuksen piikkiin. Varmaan yksi vuosi oli välissä, että oltiin niin terveitä, että vakuutus ei "kannattanut".

Vakuutuksen aiomme pitää jatkossakin, koska mielestämme tuo 300€ vuodessa on pieni summa siitä, että voimme itse tehdä valintoja ilman, että joudumme miettimään asian rahallista puolta.

Vierailija
4/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vakuutusmaksut halpenevat vuosien myötä eli nyt meillä maksetaan n. 150€/lapsi/vuosi.

Vierailija
5/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vakuutusmaksut halpenevat vuosien myötä eli nyt meillä maksetaan n. 150€/lapsi/vuosi.

No mitä ne maksavat aluksi? Minä olen kuullut vauvavakuutuksista, jotka maksavat yli 400€. Ja jos taas ottaa halvemman, se ei korvaakaan taas paljon mitään ja omavastuut ovat korkeat. Joka tapauksessa kaikissa niissä on rajoituksia. Kertokaa näitä hintoja ja miten monta vuotta niitä maksellaan? Ihan niin pitkään kun lapsi on aikuinen vai?

Vierailija
6/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jotain pahempaa sattuu, esim onnettomuus ja halvaantuminen, saamme maksimikorvauksen vakuutusyhtiöstä (satoja tuhansia euroja). Olemme määrittäneet maksut siten ja silti vakuutus ei maksa edes satasta vuodessa.

Sairausvakuutuksia emme ole ottaneet. Lapset ovat 6- ja 3-vuotiaita, ja vanhempi käynyt lääkärissä ehkä n. kerran vuodessa esim korvatulehduksen vuoksi, nuorempi pari kertaa elämässään. Aina olen saanut lääkäriajan samalle päivälle, vaikka olisin soittanut vasta puoliltapäivin (asumme Helsingissä). Hyvin perusteellisesti lapsi tutkitaan ja tarvittavat kokeet on aina tehty. Pikkuflunssista emme juokse lääkärissä, silloin olen vienyt lääkäriin kun yleistila on ollut huono tai kuumeilu jatkunut yli kolme päivää.

Aikuisten hoito ei ole julkisella niin hyvää ja lääkäriaikaa saa usein odottaa. Lapset hoidetaan erinomaisesti. Olemme keskituloisia, että ihan hyvin voimme käydä joskus yksityisellä, jos on vaikkapa mielettömät jonot päivystyksessä.

Vierailija
7/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne maksavat aluksi? Minä olen kuullut vauvavakuutuksista, jotka maksavat yli 400€. Ja jos taas ottaa halvemman, se ei korvaakaan taas paljon mitään ja omavastuut ovat korkeat. Joka tapauksessa kaikissa niissä on rajoituksia. Kertokaa näitä hintoja ja miten monta vuotta niitä maksellaan? Ihan niin pitkään kun lapsi on aikuinen vai?

Vakuutus otettiin ennen lapsen syntymää ja aluksi maksu oli n. 270€/vuosi ja Tapiola kyseessä. Nyt kun lapsi on koulussa ekalla niin maksu on jotain 150-160€. Omavastuu on 100€, mutta yhdellä omavastuulla pystyy hoitamaan kahden vuoden maksut. Niin kauan maksetaan, kun halutaan vakuutuksen olevan voimassa :)

Vierailija
8/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö pikkuflunssan takia viedä lapsi lääkäriin?

Kannattaa jutella neuvolassa, jos ei tiedä mitä pitää tehdä :P

Vierailija
9/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat olla aluksi 500€/vuosi, tarjousta odottelen.

Vierailija
10/126 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja laitti lähetteen koneelle ja antoi samalla yhteystiedot julkisen puolen puheterapeutille, joka hoitaa just näitä pieniä. Menin kotiin ja soitin annettuun puhelinnumeroon, josta meille sopiva aika löytyi 3 viikon päästä.

Saatiin aikanaan lähete neuvolasta ja kolmen viikon päästä oli jo eka aika, vaikkei meidän lapsi varmaan edes ole kovin kiireinen tapaus. (2,5v. puhetta tulee huonosti)

Asutaan vielä Tampereella.

Me saimme lähetteen toukokuussa eikä vieläkään ole aikaa kuulunut. Meillä siis myös tuon puheenkehityksen takia.

Kai siis ymmärrät että kaikialla ei tuo julkinen sektori toimi?

Venaillut vain kotona että ei ole aikoja vai? Voi tsiisus..

No väännetään: Soitin ensimäisen kerran tuonne terapeutilla silloin toukokuussa, heti neuvolakäynnin jälkeen kun antoivat lähetteen ja kun oli sellainen päivä ja aika jolloin sitä aikaa voi varata (täällä maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12:00-13:00). Tällöin sanottiin että he soittavat tai lähettävät kirjeenä ajan. No ei kuulunut.

Kesäkuussa soitin seuraavan kerran ja taas luvattiin samaa.

Soitin vaihteeksi myös heinäkuussa ja taas luvattiin samaa.

Soitin sinne taas tänään ja hyvin äkäinen nainen tiuskaisi minulle että eivät he pysty niitä aikoja noin vain repimään meille.

Anteeksi toisto mutta; ymmärräthän että kaikialla tämä upea julkinen sektori EI toimi?!

Vierailija
11/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaan tk:ssa. Jos siellä ei jotain vaivaa oteta vakavasti tai joutuu jonottamaan, mennään yksityiselle ja maksetaan itse. Turha sinne vakuutusyhtiöön on maksaa, kun voi maksaa suoraan lääkärille. Voiton puolella ollaan vielä, vaikkei lapsen suhteen pennosia laskeskellakaan. Jollekin vähävaraiselle vakuutus voi olla hyvä, jos sen saa vaikka isovanhemmilta lahjaksi tms. Muuten en ottaisi.

yksi hyvä puoli vakuutuksesta tuli vielä mieleen... voi valita itse kelle lääkärille lapsensa vie eli mennä osaavalla erikoislääkärille, sen sijaan että kohdalle voi sattua tk lääkäri joko ei osaa lasta tutkia ja puhuuu huonoooo sooomeee... määrää sellaiset lääkkeet, että niitä ei uskalla antaa lapselle (rauhoittavaa) ym

Vierailija
12/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa käyttänyt terkkarrilla (en tiedä miksi) ja jumalauta sitä odottamista ja odottamista ja taas odottamista.

Jos sinulla on kokemusta kahdesta käynnistä (ilmeisesti päivystävälle?) terveydenhoitajalle ja olet silloin joutunut odottamaan, niin ei se kyllä kerro totuutta siitä, miten terveyskeskus normaalisti toimii. Itse olen joutunut lapsen kanssa odottamaan KERRAN 20 min, mutta yleensä olemme päässeet lääkärin/sairaanhoitajan luo 5-10 minuutin kuluessa SAAPUMISESTAMME, eli suunnilleen ihan ajallaan (koska usein olemme tietysti hiukan etuajassa). Kerran olemme käyneet päivystyksessä ja pääsimme heti lääkäriin.

Kyllä joskus saattaa joutua odottamaan yksityiselläkin - tästäkin on kokemusta, joskaan en silti yhden kokemukseni perusteella lähtisi yleistämään koko yksityissektoriin, kuten sinä teit julkisen kohdalla.

Labraan saattaa joutua odottamaan, koska sinnehän ei yleensä varata aikoja, vaan mennään vuoronumerolla. Useimmiten en kyllä itse ole joutunut sinnekään kovin pitkään jonottamaan, vaan korkeintaan muutama henkilö on ollut ennen minua.

kannattaa tosiaan muistaa, että kyllä sillä paikkakunnalla on aika iso vaikutus siihen miten sinne julkiselle puolelle pääsee. Me mielellään on käytetty yksityisellä ja kertaakaan siellä ei ole joutunut odottamaan omaa aikaansa muutamaa minuuttia pidempään. Sen sijaan annas kun on jokunen kerta jouduttu sieltä yksityiseltä lähetteellä julkiseen päivystykseen niin joka kerta se odotus on ollut vähintään 3 tuntia. Ensin odotetaan lääkäriin pääsyä se pari tuntia, sitten labrojen ottoa ja niiden tulosten valmistumista..

Viime talvena meillä sitten istuttiinkin siellä lasten päivystyksessä varmaan 5 päivää aamusta iltaan, kun molemmat lapset sairasti sen verran pahasti.

Vierailija
13/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että Suomessa on hyvä julkinen terveydenhuolto, josta maksamme veroja ja josta haluan pitää jatkossakin kiinni. Mitä enemmän ihmiset ovat valmiita käyttämään yksityisiä terveyspalveluja ja hankkivat sairausvakuutuksia, sitä vähemmän on intressejä panostaa julkiseen terveydenhuoltoon. En halua, että Suomessa toteutuu Amerikan-malli, jossa kaikilla on pakko olla sairausvakuutus, että saa edes jonkinlaista hoitoa.

Vierailija
14/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeriset ja köyhät mammat, jotka haluaa kiikuttaa korvaa hierovan lapsen heti lääkäriin kun inhoaa odottamista ja taloudellinen tilanne on niin heikko, että ei ole varaa maksaa muuten lapsen lääkkeitä ja hoitoa.

Olenkin ihmetellyt, ketkä näitä ottaa, koska tutuistani ei kukaan ole ottanut tällaisia vakuutuksia. Mutta kaikilla onkin puskurirahasto ja maalaisjärki käytössä.

jaaa-- no tämä hysteerikko mamma ei saanut tänään sairaalla lapselle aikaa omasta tksta, ohjattiin menemään päivystykseen ja arvaa kauanko siellä vierähti?? mentiin yhdeksän jälkeen ja kotiin palattiin yhden maissa. Eli se reilu kolme tuntia odoteltiin, molemmat korvat märkäisessä tulehduksessa eli lääkekuuri oli saatava.

Jos olisin mennyt naapuritalossa sijaitsevalle lasten yksityiselle terveysasemalle, niin kappas siinä käynnissä olisi mennyt max puolituntia.

Tällä kertaa ajattelin kokeilla vaihteeksi taas tuota hyväää julkista terveydenhuoltoa, kun en ihan joka kuukausi viitsi satoja euroja yksityiselle maksaa. Kolmesataa euroa kun tais mennä viimeksi yksityiselle käyntiin ja kokeisiin.

mutta tuo sun mammojen köyhyys väite on hauska..nehän ne vakuutuksen jättää ottamatta jotka kitsailee, että liian kallista :D

Vierailija
15/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi hyvä puoli vakuutuksesta tuli vielä mieleen... voi valita itse kelle lääkärille lapsensa vie eli mennä osaavalla erikoislääkärille, sen sijaan että kohdalle voi sattua tk lääkäri joko ei osaa lasta tutkia ja puhuuu huonoooo sooomeee... määrää sellaiset lääkkeet, että niitä ei uskalla antaa lapselle (rauhoittavaa) ym

muuten on julkisella puolellakin käytössä omalääkärisysteemin sijaan sellainen, että saa halutessaan itse valita lääkärin.

Vierailija
16/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tosiaan muistaa, että kyllä sillä paikkakunnalla on aika iso vaikutus siihen miten sinne julkiselle puolelle pääsee. Me mielellään on käytetty yksityisellä ja kertaakaan siellä ei ole joutunut odottamaan omaa aikaansa muutamaa minuuttia pidempään. Sen sijaan annas kun on jokunen kerta jouduttu sieltä yksityiseltä lähetteellä julkiseen päivystykseen niin joka kerta se odotus on ollut vähintään 3 tuntia. Ensin odotetaan lääkäriin pääsyä se pari tuntia, sitten labrojen ottoa ja niiden tulosten valmistumista..

Viime talvena meillä sitten istuttiinkin siellä lasten päivystyksessä varmaan 5 päivää aamusta iltaan, kun molemmat lapset sairasti sen verran pahasti.

Itselläni tosiaan on kokemusta lähinnä Helsingistä sekä satunnaisesti muutamalta pienemmältä paikkakunnalta. Onpa teillä ollut kurja tuuri, kun ne harvat kerrat, kun olette käyttäneet julkisia, on osunut kohdalle joku ruuhka-jonotus-tilanne. Tosin olisi kyllä kiva kuulla, missä kunnassa on asiat hoidettu noin surkeasti.

Vierailija
17/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeriset ja köyhät mammat, jotka haluaa kiikuttaa korvaa hierovan lapsen heti lääkäriin kun inhoaa odottamista ja taloudellinen tilanne on niin heikko, että ei ole varaa maksaa muuten lapsen lääkkeitä ja hoitoa. Olenkin ihmetellyt, ketkä näitä ottaa, koska tutuistani ei kukaan ole ottanut tällaisia vakuutuksia. Mutta kaikilla onkin puskurirahasto ja maalaisjärki käytössä.

Näin se menee. Menetetään yöunet ilman, että on kallis vakuutus. Ja kuten ketjussa moni totesi - vauva viedään lääkäriin kun sillä on FLUNSSA! Nuo vakuutukset eivät johda mihinkään muuhun kuin siihen, että joka aivastuksesta ja pikkukuumeesta mennään lääkäriin ja syödään tarpeettomia ab-kuureja ja tuhotaan lapsen vastustuskyky. Ja AVOT, sitten se vakuutus onkin tarpeellinen kun lapselle aiheutetaan korvatulehdus- ym. kierre!

Vierailija
18/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei otettu lapselle muuta vakuutusta kuin tapaturmavakuutus. Terveyskeskus melkein naapurissa ja sinne pääsee lapsen kanssa samana päivänä. Yksityiset lääkärit ovat 25 kilometrin päässä, siihen tarvitaan auto ja töistä vapaata. Hyvin ovat hoitaneet lasta terveyskeskuksessa, jos tilanne muutuisi Amerikan malliin niin sitten ajattelisin toisin.

Vierailija
19/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaa-- no tämä hysteerikko mamma ei saanut tänään sairaalla lapselle aikaa omasta tksta, ohjattiin menemään päivystykseen ja arvaa kauanko siellä vierähti?? mentiin yhdeksän jälkeen ja kotiin palattiin yhden maissa. Eli se reilu kolme tuntia odoteltiin, molemmat korvat märkäisessä tulehduksessa eli lääkekuuri oli saatava.

Jos olisin mennyt naapuritalossa sijaitsevalle lasten yksityiselle terveysasemalle, niin kappas siinä käynnissä olisi mennyt max puolituntia.

Tällä kertaa ajattelin kokeilla vaihteeksi taas tuota hyväää julkista terveydenhuoltoa, kun en ihan joka kuukausi viitsi satoja euroja yksityiselle maksaa. Kolmesataa euroa kun tais mennä viimeksi yksityiselle käyntiin ja kokeisiin.

mutta tuo sun mammojen köyhyys väite on hauska..nehän ne vakuutuksen jättää ottamatta jotka kitsailee, että liian kallista :D

Miten teidän kunnassa päivystys alkaa yhdeksältä aamulla? Vai menitkö sinne aikakoneella tänä iltana yhdeksältä eli neljän tunnin kuluttua?

Kuulostaa kyllä todella absurdilta, ettet muka saisi aamuyhdeksältä terveyskeskuksesta MITÄÄN aikaa korvatulehduksesta kärsivälle lapselle - joko et osaa esittää asiaasi puhelimessa tai sitten keksit tuon omasta päästäsi. Tai sitten teidän kunnassa on kokonaan ajettu alas julkinen terveydenhuolto, jotta sinä ja muut maksaisivat yksityiselle ja/tai vakuutusyhtiöön siitä, mikä pitäisi saada ilmaiseksi.

Kyllä normaalisti, jos kaikki lääkäriajat olisivat menneet, noin sairas lapsi saisi ainakin ajan sairaanhoitajalle, joka taas todennäköisesti nähtyään tilanteen ja korvat, ohjaisi lääkäriin.

Eli kerropas nyt uudestaan, miten tuossa oikein kävi?

Vierailija
20/126 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

espoossa on lasten päivystyksessä käsitykseni mukaan yksi tk päivystäjä ja yksi erikoissairaanhoidon päivystäjä. alue miltä lapset sinne tulevat on kuitenkin laaja eli sisältää espoon lisäksi monta muutakin lähikuntaa. Siellä saa kyllä odotella vuoroaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan