Olen täysin kypsä 17v poikaani
Normaalia puhetta ei kuule, kaikki kommunikointi on joko huutamalla tai sitten eri äänillä toteutettua.
Paiskoo ovea
Vetää limaa kurkusta jatkuvasti
Roikkuu illat kotona, ei huolehdi hampaistaan, haaveilee vain tytöistä, ei tee asian hyväksi mitään
AINOA hyvä puoli on että opiskelee lukiossa mielellään ja pärjää.
Kommentit (14)
Jos ei miellytä, niin syyllinen löytyy kun katsoo peiliin.
3 joo, on kuin isänsä josta erosin 3 vuotta sitten
AP
voi poika parkaa kun äiti ei välitä. Laita isälleen.
ja kyllä siihen tarvitaan myös sitä miestä.
Kyllä se puhetta kuulee, se ei vaan ole "coolia" tuossa iässä toteuttaa äidin käskyjä kun omaa tahtoa ja maailmalla pärjäämistä pitäisi harjoitella.
Kestä vielä vuosi. Kyllä siitä hyvä tulee. Anna harjoitella vapautta ja vastuuta esim. EFn kielikurssilla jossain. Toimi meillä. Armeija hoitaa lopun :)
Kiva, että viihtyy kotona.
Se vie voimat ja kuuloaistikin huononee siitä. Itsellä aikuisiällä vaati 4 antibioottikuuria ja 3 punktiota että lopulta parani. Ei tehnyt kuumettakaan, limaa vaan ym. Ja allerginen oon...
Oisko poika myös rakastunut, onnettomasti. Se vie kans kuulokyvyn... Heh.
Tsemiä!
kypsyin eilen pojan jatkuvaan huutamiseen, paiskasi oven kiinni niin lujaa että seinään tuli halkeama ja maalit vain rapisi.
Kaiketi toi on ihan normaalia ja ikään kuuluvaa, mutta VÄSYTTÄVÄÄ
Onneksi niitä hyväkin päiviä on aina välillä.
muistavat syödä ja juoda. Niihin pitää ottaa välimatkaa niin että suhtaudut kuin uuteen tuttavaan. Tää ikä ei kestä loputtomiin , ja sen jälkeen sulla on taas ihana tuttu ihminen lähelläs. Terveisin kuuden aikusen äiti.
Mitenkäs noista mussukoista muuten raskisi luopua ja maailmalle laittaa, jos eivät itse noin käyttäytyisi ja tekisi vieroitusta helpommaksi!
Kannattaa muuten vinkata(varmasti teitkin sen jo...) että huonot hampaat ja haiseva suu ei yhtään auta pimujen saamisessa/ pitämisessä!
Mitenkäs noista mussukoista muuten raskisi luopua ja maailmalle laittaa, jos eivät itse noin käyttäytyisi ja tekisi vieroitusta helpommaksi!
Kannattaa muuten vinkata(varmasti teitkin sen jo...) että huonot hampaat ja haiseva suu ei yhtään auta pimujen saamisessa/ pitämisessä!
Näiden fiksujen viestien takia tätä palstaa jaksaa lukeakin. Samaa mieltä edellä kirjoittanut. Pieni muistutus huonostihoidetun siis ja pussailun yhdistämisestä voisi vaikuttaa vähän.
Siisti ulkonäkö antaa myös itsevarmuutta, pitäisikö poika patistaa vaatekaupoille tuolla tytöt-tynkää -verukkeella?
Ilmeisesti AP:llä on esikoinen. Muutoin tietäisit, että tämä on hyvinkin normaali vaihe nuoren kehityksessä, toisilla voimakkaampi ja toisilla lievempi.
Oma 17v tytär on jo päässyt pahimman yli, mutta tytöthän kehittynevätkin poikia aikaisemmin. Vuosi sitten vielä tuntui toivottomalle. Nyt on kuin eri ihminen!
Kaksi vanhempaa, jo parikymppistä tytärtä ovat kertakaikkiaan ihania aikuisia! Miten voikaan olla niin mahtavaa omat aikuiset lapset :)
Meillä on nyt 14v poika tulossa pikku hiljaa tuohon vaiheeseen, mutta luotan että siitäkin vaiheesta päästään kunnialla läpi.
Tsemppiä AP:lle!
Tämä on hyvä pointti, jota olen käyttänyt omalle 14v pojalle, jota ei tunnu kiinnostavan omasta hygieniasta huolehtiminen samaan malliin kuin äidin mielestä pitäisi!
Tytöt tuntuvat toimivan juuri toistepäin, omaan napaan ja ulkonäkön panostetaan liikaakin :D
t. 14
normia, sun teini on täysin normi ! vähän aikaa tota ja vola, siitä tulee ihan kelvollinen ! koeta vaan kestää ja hyväksyä teini juuri sellaisena kuin on. vähän pientä halia ja hiusten pörrötystä kun kuljet ohi, niin tykkää - vaikka paiskoo ovia ja huutaa ;-)
Siis sua ärsyttää oma poika, koska muistuttaa sua miehestä, josta erosit 3 vuotta sitten? Aivan normaalia käytöstä on teiniltä, sun käytös taas...
Mun isä ei tykkää musta niin paljon kuin sisaruksistani, koska näytän eniten äidiltäni ja teen jotain aioita samalla tavalla, esim. tiskaan.. Olen monta kertaa saanut tästä kuulla, kuinka olen kuin äitini. Tieks mitä? EVVK, ei ole mun vika, ketä on mun äidikseni valinnu tai että he erosivat. Ikinä ei ole olleet mitkää hyvät välit isään.