Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "Aihe Vapaa" on väärä foorumi uskonasioille?

Vierailija
21.08.2012 |

ihmettelee täällä yksi uskovainen :)

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tästä tuli mieleeni, että kovin monet tekevät omat päätelmänsä ja mielipiteensä uskovaisia kohtaan vain yhden kokemuksen perusteella. Meitä on todella paljon moneen junaan..

uskovaisten parasta a-ryhmää. Fiksuja, ystävällisiä, ei mitään tuputtavia hihhuleita, eihan ev-lut-meininkiä eikä kiihkeitä lahkolaisia tai fundamentalisteja. Kyllä mua ihmetytti ja loukkasi aika paljon, kun ei se tilanne muutenkaan herkkua ollut. Ajattelin, että uskonto saa kivat ja fiksut ihmiset tekemään julmia asioita. Olisin ymmärtänyt paremmin jos olisin itse vaikka lähtenyt, mutta kun ero tuli kaiken lisäksi ex-mieheni aloitteesta.

Vierailija
62/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida lukea paljon politiikkaa, etkä ympäristötutkimusta etkä talouspolitiikkaakaan?

Mutta mikä on Jumalan osuus niihin?

Voisiko se tehdä halutessaan jotain asialle?

Jos voisi, miksei se tee?

Jos ei voi, silloinhan se ei ole kaikkivaltias!

Miksi siis uskoa Jumalaan, jos se ei ole kaikkivaltias? Riittääkö siinä tapauksessa, että se on aika kova jätkä ja voi satunnaisesti auttaa. Eikö silloin voida olla palvomatta Jumalaa?

Onko siis Jumala sadisti kaikkivaltias vai luuseri, jolla on paljon voimaa, mutta ei sekään kaikkeen pysty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida lukea paljon politiikkaa, etkä ympäristötutkimusta etkä talouspolitiikkaakaan?

Miksi siis uskoa Jumalaan, jos se ei ole kaikkivaltias? Riittääkö siinä tapauksessa, että se on aika kova jätkä ja voi satunnaisesti auttaa. Eikö silloin voida olla palvomatta Jumalaa?

Onko siis Jumala sadisti kaikkivaltias vai luuseri, jolla on paljon voimaa, mutta ei sekään kaikkeen pysty?

mutta tämä ei ole TAIVAS, tämä on syntisten ja itsekkäiden ihmisten pilaama paikka, jossa pitää vain tehdä oikea valinta, omasta maasta tai mistä tahansa huolimatta. Ei täällä ole tarkoituskaan olla kaikilla hyvä olla. Lue Raamattua ja sivisty.

Vierailija
64/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ketkä syntyy Afganistaniin naisiksi?

Vierailija
65/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt lähde pohtimaan sen syvemmin talouspolitiikkaa tai ympäristötutkimusta, sillä niissä tieteissäkään ei vissiin pahemmin Jumalaa mietitä.

olen ihan tavis paha ihminen itse, enkä paljoa mistään ymmärrä, mutta siihen käsitykseen Raamatun perusteella olen tullut, että kyllä Jumala tekee asialla jotain. Tälle meidän pahuudelle tulee vielä loppu. Siitä voit itse lukea Raamatusta.

tuota kaikkivaltiuden kysymystä ja logiikkaa tarkastellaan mielestäni fiksusti näillä nettisivuilla,joita voin suositella kaikille järkiperusteluita kaipaaville.

http://raapustus.net/?id=104

Vierailija
66/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Ei kaikille uskonto ja raamattu ole sivistyksen lähde, me muut luemme oikeita kirjoja ei satuja. En ikinä edes haluaisi heidän uskomaansa taivaaseen, jossa on omahyväisiä ja holhoavia uskovaisia.

mutta tämä ei ole TAIVAS, tämä on syntisten ja itsekkäiden ihmisten pilaama paikka, jossa pitää vain tehdä oikea valinta, omasta maasta tai mistä tahansa huolimatta. Ei täällä ole tarkoituskaan olla kaikilla hyvä olla. Lue Raamattua ja sivisty.

[/quote]

Vierailija
67/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus on hyvästä, nainen on miehen omaisuutta. Kyseenalaistan senkin, kuten sen, että Jumala on iloinen sadisti, joka halusi luoda maailman, jossa ihmisillä on paha olla.

Vierailija
68/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Ei kaikille uskonto ja raamattu ole sivistyksen lähde, me muut luemme oikeita kirjoja ei satuja. En ikinä edes haluaisi heidän uskomaansa taivaaseen, jossa on omahyväisiä ja holhoavia uskovaisia.

Anteeksi, jos sait väärän kuvan. :) Luen kyllä todella paljon kirjoja, Raamatun olen lukenut vain kerran. Minäkin suosittelen katsomaan tuon dokumentin mikä tuolla linkitettiin aiemmin, nimittäin ihminen tosiaan muuttuu kuoleman kohdatessa, myös uskovaiset. Se on ihan tiededokkari.

Vierailija
69/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus on hyvästä, nainen on miehen omaisuutta. Kyseenalaistan senkin, kuten sen, että Jumala on iloinen sadisti, joka halusi luoda maailman, jossa ihmisillä on paha olla.

sekä lopunajan aikohin koskevia tekstejä. Itse olen uskovainen, mutta en fundamentalisti. Varsinkin juuri Vanhassa Testamentissa on hyvinkin paljon mielestäni "vanhentunutta" asiaa. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että voi päättää mitkä asiat Raamatusta uskoo ja mitä ei.. Kyllä siinä ihan oikeasti saa omaa päätä käyttää, maalaisjärjeksikin kutsuttu.

Vierailija
70/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on iloinen sadisti, joka halusi luoda maailman, jossa ihmisillä on paha olla.

Ja tästä nyt voisi vääntää loputtomiin. Transuja pitää sortaa, koska jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, paitsi eipä luonutkaan, vaan moni tuli luotua sekä mieheksi että naiseksi (hemafrodiitit) sillä tasolla, ettei kyse voi olla valinnasta, kun faktisesti jokainen voi omin silmin todeta molemmat vehkeet.

Vierailija
71/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla oli tylsää. Se loi maapallon. Jonkun omenan takia se teki maailmasta pahan ja täyteen kärsimystä. Sitten eräänä päivänä fiilispohjalta se pistää ihmiset kärsimään vielä enemmän ja lopulta se tulee ja sanoo, että ei vaineskaan, tää oli vitsi - tulkaa kaikki tänne paratiisiin, jotka mä olen muistanut kutsua uskovaisiksi. Sori niille, joiden uskoon tulon mä unohdin varmistaa.

Ja ihmiset uskoo tähän?!!!

Ei mikään ihme, että skientologiakin tekee kauppansa:

Oleellinen osa scientologioppia on Xenun tarina, jota opetetaan vain edistyneille jäsenille. Tarinan mukaan 75 miljoonaa vuotta sitten oli olemassa Galaktinen konfederaatio, johon kuului myös planeetta Maa, silloiselta nimeltään Teegeeack. Planeetoilla oli keskimäärin 178 miljardia asukasta, ja ne olivat vakavasti ylikansoitettuja.

Mun korviin molemmat ihan yhtä dadaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan