Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "Aihe Vapaa" on väärä foorumi uskonasioille?

Vierailija
21.08.2012 |

ihmettelee täällä yksi uskovainen :)

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saat apua, mutta Jumala ei kuule niitä miljardia, joilla on oikea hätä. Mikä tekee sinusta niin erikoisen, että pienet ongelmasi kiinnostavat Jumalaa?

Maailmassa on yhä yli miljardi aliravittua, viimeisimmät tilastotiedot kertovat. Nälkää näkevistä lähes puolet on lapsia.

Miksi Jumala antaa lasten kuolla nälkään?

kysy ennemminkin itseltäsi, että miksi sinä annat lasten kuolla nälkään? siis miksi me muut ihmiset täällä maan päällä, joilla on varaa ruokaan emme jaa omastamme ja huolehdi niistä nälkää näkevistä?? Onko Jumala syypää siihen, että me olemme välinpitämättömiä auttamaan toinen toisiamme?

Maailmassa on riittävät varat ja mahdollisuudet ruokkia kaikki täällä asuvat ihmiset, mutta meidän itsekkyytemme ja ahneutemme, sekä rakkaudettomuutemme vuoksi se ei tule tapahtumaan.

Jumala kyllä näkee ja kuulee...mutta eihän hän voi laittaa ihmisiä välittämään lähimmäisistään väkisin.

Ajatteleppa asiaa vaikka niin, että sinä olet useamman lapsen vanhempi. Jokaista olet pyrkinyt ohjaamaan ja kasvattamaan hyvään elämään. Siitä huolimatta joku heistä voi valita ihan toisenlaisen elämäntavan, tuhota itseään ja lähimmäisiään. Onko se sinun syysi silloin (kuten tässä syytit Jumalaa) vai onko jokaisen itse kannettava vastuu omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään??

Vierailija
42/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivia plänttejä ja pisti ihmiset lisääntymään holtittomasti seka 215768574 muuta köyhyyden syytä ja nyt vika onkin minun?

Eikä minulla olekaan oikeutta kyseenalaistaa Jumalan hyvyyttä ja keskustella tässä, että miksi Jumala sallii jotain mikä on selkeästi kurjaa.

Minulla ei myöskään ole keinoja pelastaa miljardia nälkäänäkevää.

Tiedätkö edes kuinka monimutkaiset ovat syvän köyhyyden syyt globaalissa maailman taloudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko koskaan itse ja mietitkö näitä asioita vai kuunteletko sinä samoja jorinoita miettimättä asiaa?

Minusta tulisi huono uskovainen, koska kyseenalaistaisin kaiken ja jos vastaus ei olisi uskottava, en voisi uskoa kuten muut.

Vierailija
44/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko koskaan itse ja mietitkö näitä asioita vai kuunteletko sinä samoja jorinoita miettimättä asiaa?

Minusta tulisi huono uskovainen, koska kyseenalaistaisin kaiken ja jos vastaus ei olisi uskottava, en voisi uskoa kuten muut.

Tämä onkin itseasiassa ensimmäinen kerta, kun minun sanotaan menevän massan mukana!! :D Itseasiassa minulla on melkeinpä joka asiaan omat (jyrkätkin) mielipiteeni, siitä olenkin lähipiirissäni tunnettu.. Tuohon laitoin kompin, koska kerrankin joku oli kanssani samaa mieltä! Harvinaista.

Uskossa oleminen ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö voisi olla erkanevia mielipiteitä. Jos kävisit seurakunnassa, tietäisit, että esimerkiksi tilaisuuden jälkeen siellä käydään todella mielenkiintoisia ja rakentavia keskusteluja/väittelyjä. Hyvässä hengessä toki, toisin kuin täällä.

Ja sille yhdelle, jonka numeroa en muista: (vastaan vaikken viestiä ollutkaan kirjoittanut) en usko että kirjoittaja tarkoitti sitä noin, ja varmasti ymmärrätkin sen, ettei kukaan yksittäinen henkilö voi maailman nälänhätään juuri vaikuttaa. Varsinkaan kukaan perus suomalainen keskivertopalkallaan. :) Vaan sitä, että jos KAIKKI noudattaisivat sitä ihaninta käskyä: "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", olisi maailma paljon parempi paikka elää. Ja kun (ei jos) tosiaan kukaan, jolla siihen olisi varaa, ei ole asialle ahneudessaan mitään tekemässä, emme mekään paljoa voi mitään tehdä. Toki pienillä teoilla saa aikaan suuria ja yms yms, mutta ymmärsitte varmaan pointin.

Vierailija
45/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi uskoa kuin muut (ketkä muut, koskaan en ole törmännyt toiseen uskovaiseen joka ajattelisi7uskoisi kaikesta samalla tavalla)?

Vierailija
46/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonossakin hengessä. Ainakin silloin, kun itse osallistun keskusteluun... :D

Tämä onkin itseasiassa ensimmäinen kerta, kun minun sanotaan menevän massan mukana!! :D Itseasiassa minulla on melkeinpä joka asiaan omat (jyrkätkin) mielipiteeni, siitä olenkin lähipiirissäni tunnettu.. Tuohon laitoin kompin, koska kerrankin joku oli kanssani samaa mieltä! Harvinaista.

Uskossa oleminen ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö voisi olla erkanevia mielipiteitä. Jos kävisit seurakunnassa, tietäisit, että esimerkiksi tilaisuuden jälkeen siellä käydään todella mielenkiintoisia ja rakentavia keskusteluja/väittelyjä. Hyvässä hengessä toki, toisin kuin täällä.

Ja sille yhdelle, jonka numeroa en muista: (vastaan vaikken viestiä ollutkaan kirjoittanut) en usko että kirjoittaja tarkoitti sitä noin, ja varmasti ymmärrätkin sen, ettei kukaan yksittäinen henkilö voi maailman nälänhätään juuri vaikuttaa. Varsinkaan kukaan perus suomalainen keskivertopalkallaan. :) Vaan sitä, että jos KAIKKI noudattaisivat sitä ihaninta käskyä: "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", olisi maailma paljon parempi paikka elää. Ja kun (ei jos) tosiaan kukaan, jolla siihen olisi varaa, ei ole asialle ahneudessaan mitään tekemässä, emme mekään paljoa voi mitään tehdä. Toki pienillä teoilla saa aikaan suuria ja yms yms, mutta ymmärsitte varmaan pointin.

Vierailija
47/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän kuulee suomalaisen rukouksen terveistä lapsista tai auttaa kríiseissä, mutta antaa joka seitsemännen ihmisen nähdä nälkää.

Seurakuntaan mua ei saa mikään. Mä en kestä kaksinaismoraalia, enkä ole ikinä tavannut uskovaista, joka ei olisi hurskastelija ja kaksinaismoralisti.

Vierailija
48/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sellainen aloitus että kokoonnutaan kaikki muslimit tänne, ihanaa, Suomessa on alkamassa iso islam-herätys, rukoillaan kaikki että suomalaiset saavat islamin sydämiinsä mahdollisimman nopeasti, minun elämäni on ainakin muuttunut miljoona kertaa paremmaksi, en voi olla uskomatta Muhamediin, olen saanut niin paljon todisteita!

Epäilen että palstan uskovaiset olis siellä ihan että hyvä! Hienoa! Tsemppiä!

Vierailija
49/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi uskoa kuin muut (ketkä muut, koskaan en ole törmännyt toiseen uskovaiseen joka ajattelisi7uskoisi kaikesta samalla tavalla)?

Ajatteletko koskaan itse ja mietitkö näitä asioita vai kuunteletko sinä samoja jorinoita miettimättä asiaa? Minusta tulisi huono uskovainen, koska kyseenalaistaisin kaiken ja jos vastaus ei olisi uskottava, en voisi uskoa kuten muut.

Vierailija
50/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

???????? ???????????? ???????????

????? ???? ???? ???? ??? ???? ???? ?????

?????? ????? ??? ??????? ??????? ??? ????? ???? ???? ???? ??? ????? ???

Vierailija
51/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän kuulee suomalaisen rukouksen terveistä lapsista tai auttaa kríiseissä, mutta antaa joka seitsemännen ihmisen nähdä nälkää.

Seurakuntaan mua ei saa mikään. Mä en kestä kaksinaismoraalia, enkä ole ikinä tavannut uskovaista, joka ei olisi hurskastelija ja kaksinaismoralisti.

Et varmaan montaa uskovaista ole sitten tavannut..? :) Mulla oli aikoinaan vähän toisin päin. Ennen kuin "tulin uskoon", uskovaiset olivat kuin eri maailmasta, ja todellakin hyvällä tavalla. Ystävällisiä, eikä tosiaan mitään hurskastelijoita tai kaksoismoralisteja. Voipi olla vähän seurakuntakohtaista tuo, esim hellareissa noita tuputtajia sitten riittää.. Vähän vanhoillisemmissa taas on hieman erilainen tunnelma.

Vierailija
52/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia ajatuksiani, päätelmiäni, mielipiteitäni jne.

Pointtini oli, etten ole tähän päivään mennessä tavannut kahta uskovaista, jotka olisivat kaikesta samaa mieltä.

No kerro mitä mieltä sinä olet, jos olet erilainen?

Ajatteletko koskaan itse ja mietitkö näitä asioita vai kuunteletko sinä samoja jorinoita miettimättä asiaa? Minusta tulisi huono uskovainen, koska kyseenalaistaisin kaiken ja jos vastaus ei olisi uskottava, en voisi uskoa kuten muut.

Vierailija
53/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Jumalan osuus siitä kysymykseen. Vai onko?

Olen asunut vuosia kehitysmaissa. Minusta tämäkin keskustelu on sen pohjalta hurskastelua. Jeesus auttaa, paitsi, että kun se ei auta kaikkia.

Raiskattuja, silvottuja, kidutettuja, sotaorpoja ja naisia, joiden lapset kuolevat nälkään heidän syleissään.

Missä Jumala silloin on?

Mutta jokaisen Espoolaisrouvan kotkotukseen sillä väitetään olevan aikaa. Tunnen Jeesuksen voiman, kun on vaikeaa? Jeesus auttaa ja rukouksiini vastataan?

Voisiko joku vastata kerran ja tyhjentävästi nälänhätä kysymykseen? Ei mitään Jumalan tiet ovat tutkimattomat tai ihmisen oma syy tai musta mörkö juttuja.

Vierailija
54/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin miehestäni niin hyvässä hengessä kuin pystyy. Ainoat ihmiset joihin mulla meni yksipuolisesti välit oli ex-mieheni uskonnollinen sisarus perheineen. Minä ja mieheni erosimme ns. ystävinä, ei ollut ketään kolmatta osapuolta eikä katkeruutta. Olimme ennen eroa hyvissä väleissä sisaruksen perheeseen, mutta eron jälkeen he vain rupesivat kohtelemaan minua kuin ilmaa. Kenenkään muun kanssa ei ollut vastaavaa. Kovin on teoreettisella tasolla usein lähimmäisenrakkaus.

Vierailija
55/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivia plänttejä ja pisti ihmiset lisääntymään holtittomasti seka 215768574 muuta köyhyyden syytä ja nyt vika onkin minun?

Eikä minulla olekaan oikeutta kyseenalaistaa Jumalan hyvyyttä ja keskustella tässä, että miksi Jumala sallii jotain mikä on selkeästi kurjaa.

Minulla ei myöskään ole keinoja pelastaa miljardia nälkäänäkevää.

Tiedätkö edes kuinka monimutkaiset ovat syvän köyhyyden syyt globaalissa maailman taloudessa?

heh, mä kyseenalaistin nyt lähinnä sen, että ulkoistetaan syy kaikkeen Jumalaan tai johonkin muuhun oli se sitten yhteiskunta tai mikä vaan..

pointtihan oli se, että jos me ihmisinä toimisimme "rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi" periaatteen mukaan niin todellakin ei olisi mikään mahdottomuus taata ruoka kaikille nälkäänäkeville. Mutta me emme toimi niin, koska me ihmiset emme osaa rakastaa. Tai ymmärrä mitä on todellinen rakkaus.

Tietysti vaikka me kaikki toimisimme tuo periaatteen mukaisesti niin silti varmasti ihmisiä edelleen kuolisi sairauksiin sillä kaikki sairaudet eivät ole hoidettavissa, mutta kukaan ei kuolisi yksin, hyljättynä, vaan jos tajuaisimme ja eläisimme oikean rakkauden mukaisesti yrittäisimme kaikin mahdollisin keinoin lievittää inhimillistä ja aineellista tuskaa.

Köyhyyden perimmäinen syy on yksinkertainen. ja se löytyy jokaisen meidän sydämestä. Rakkaudettomuus, ahneus, itsekkyys... olkoon sitten globaali maailmantalous mitä hyvänsä.

mitä sitten tulee kuivien plänttien luomiseen, niin se on meidän ihmisten pahuus, joka tämän maapallon saastuttaa ja tuhoaa. Vai Jumalako se taas on syypää vaikkapa ilmastonmuutokseen, jota me aiheutetaan myrkyttämällä ymäristöä jne..?

Vierailija
56/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tuli? Miten? Tuliko sille tylsää ja se loi taivaan ja maan.

Miksi maailmassa on niin monta uskontoa, jos vain yhden uskonnon edustajat ovat oikeassa?

Onko ihmisoikeusrikos alentaa naiset synnytyskoneiksi mielenterveyden ja fyysisen terveyden uhalla?

Mikä uskonto on eniten oikeassa ja miksi?

Olen tullut siihen tulokseen, että kaikkea meidän ei tarvitsekaan tietää. Mikä Jumala olisi sellainen, joka ei olisi yhtään viisaampi kuin minä, ei tietäisi sen enempää kuin minäkään? Pystyisinkö pitämään Jumalana itseni veroista olentoa..?

Luulen, että on monia uskontoja, koska ihmiset todella kaipaavat Jumalaa.

Tuosta synnytysjutusta en osaa sanoa mitään, itselläni on kaksi lasta, eikä minusta ehkäisy ole väärin.

Omasta mielestäni tietysti kristinusko on eniten oikeassa, ja miksi, en osaa eritellä? no, ainakin minä olen saanut kokea Jeesuksen läheisyyden ja sen, että rukoukseni kuullaan ja niihin jopa vastataan. Ja se riittää todistukseksi minulle :)

ap

Nasa parasta aikaa tutkii Marsia. Jos/kun elämää löytyy Marsista, niin miten selitätte uskovaiset???

Vierailija
57/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin miehestäni niin hyvässä hengessä kuin pystyy. Ainoat ihmiset joihin mulla meni yksipuolisesti välit oli ex-mieheni uskonnollinen sisarus perheineen. Minä ja mieheni erosimme ns. ystävinä, ei ollut ketään kolmatta osapuolta eikä katkeruutta. Olimme ennen eroa hyvissä väleissä sisaruksen perheeseen, mutta eron jälkeen he vain rupesivat kohtelemaan minua kuin ilmaa. Kenenkään muun kanssa ei ollut vastaavaa. Kovin on teoreettisella tasolla usein lähimmäisenrakkaus.

Ei kyllä tulisi itselleni mieleenkään toimia tuolla tavalla. Mutta tästä tuli mieleeni, että kovin monet tekevät omat päätelmänsä ja mielipiteensä uskovaisia kohtaan vain yhden kokemuksen perusteella. Meitä on todella paljon moneen junaan..

Vierailija
58/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen innoissani, jos Jumalan luomia olentoja on enemmänkin.

Miksi maailmassa on niin monta uskontoa, jos vain yhden uskonnon edustajat ovat oikeassa?

Onko ihmisoikeusrikos alentaa naiset synnytyskoneiksi mielenterveyden ja fyysisen terveyden uhalla?

Olen tullut siihen tulokseen, että kaikkea meidän ei tarvitsekaan tietää. Mikä Jumala olisi sellainen, joka ei olisi yhtään viisaampi kuin minä, ei tietäisi sen enempää kuin minäkään? Pystyisinkö pitämään Jumalana itseni veroista olentoa..?

Tuosta synnytysjutusta en osaa sanoa mitään, itselläni on kaksi lasta, eikä minusta ehkäisy ole väärin.

Omasta mielestäni tietysti kristinusko on eniten oikeassa, ja miksi, en osaa eritellä? no, ainakin minä olen saanut kokea Jeesuksen läheisyyden ja sen, että rukoukseni kuullaan ja niihin jopa vastataan. Ja se riittää todistukseksi minulle :)

ap

Nasa parasta aikaa tutkii Marsia. Jos/kun elämää löytyy Marsista, niin miten selitätte uskovaiset???

Vierailija
59/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kuten aiemmin onkin jo moneen kertaan sanottu, ei meitä uskovaisia oikeasti ole tehty yhdestä muotista. Minun ei tarvitse mitään selittää, jos Marsista löytyy (solutason) elämää, ja varmaan löytyykin. Niin mitä sitten?

Vierailija
60/71 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui solutason perästä kysymysmerkki.. :) Mutta tosiaan, sehän olisi hieno löytö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan