Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "tapahtuu" jos matkalaukku on liian iso (lentäessä).

Vierailija
21.08.2012 |

Eri lentoyhtiöillä kun on niitä koko- ja painorajoituksia...Painorajoituksista tiedän että maksaa enemmän mutta entä jos laukku on liian suuri? Maksetaanko silloin ylimääräistä vai eikö silloin pääse lennolle?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä aletaan tukkimaan käytävältä sinne liian pieneen ylähyllyyn kun muut yrittävät päästä penkeilleen että lento voisi lähteä ajallaan.

Every.

Time.

Joka kerta.

Vierailija
22/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin ostamaan sellolle oman lennon 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoraja on per laukku. Juuri viime viikolla lensimme American Airlinesilla ja jouduimme siirtamaan tavaraa laukusta toiseen jotta suurempi mahtui painorajoihin.

painoraja on per henkilö. Jos minulla ja miehelläni on molemmilla 20 kilon laukku ja se menee juuri painorajoissa, asia on ok. Jos minulla on 10 kilon ja miehelläni 30 kilon laukku, silloin joudumme tasaamaan laukkujen painot. Yhdellä lennolla meitä neuvottiin niin, että kannattaa ottaa matkatavaroihin kaikkein painavimmat asiat, jotta saa ruumaan menemään kevyempää tavaraa. Lentolaukkuja ei punnita.

Käsimatkatavoita punnitaan todella monen yhtiön lennoilla. mm. KLM

Vierailija
24/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoraja on per laukku. Juuri viime viikolla lensimme American Airlinesilla ja jouduimme siirtamaan tavaraa laukusta toiseen jotta suurempi mahtui painorajoihin.

painoraja on per henkilö. Jos minulla ja miehelläni on molemmilla 20 kilon laukku ja se menee juuri painorajoissa, asia on ok. Jos minulla on 10 kilon ja miehelläni 30 kilon laukku, silloin joudumme tasaamaan laukkujen painot. Yhdellä lennolla meitä neuvottiin niin, että kannattaa ottaa matkatavaroihin kaikkein painavimmat asiat, jotta saa ruumaan menemään kevyempää tavaraa. Lentolaukkuja ei punnita.

Air Baltic Helsingissä punnittiin lentolaukku ja pieni käsilaukku yhdessä!

Vierailija
25/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin ostamaan sellolle oman lennon 😂

Saiko se oman aterian? :D

Vierailija
26/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme joutuneet maksamaan yli 23 kiloisesta ruumaan menevästä laukusta lisämaksun 60e mutta otimme muutaman tavaran käsimatkatavaroihin ja se oli ok. Olimme katsoneet väärin että raja oli 25kg

Jos lentolaukku on mitoiltaan liian suuri se laitetaan ruumaan

Vierailija
27/31 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on ainakin kaksi kertaa punnittu myös lentolaukku. 

Vierailija
28/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta, vieläkö Finnairille kelpaa 84cm+55+33 = 172 cm ja alle 23kg Samsonite matkalaukku ruumaan ilman lisämaksuja? Ennen kelpasi.

Vierailija
29/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koneessa on tila/painovaraa, voidaan kamaa ottaa enemmän.

Vierailija
30/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin ohraisesti, että ostin ulkomailla lentoyhtiöltä isolle erikoismatkatavaralle paikan. Kentällä laputettiin normaalisti, ja lähdin kuskaamaan special baggage -linjalle. Sielläpä pakaasi ei mahtunut läpivalaisuaukosta sisään. Ei, vaikka yritettiin miten päin. (No, yksi mitta oli himpun liian pitkä, joten se riitti). Lopuksi minun oli jätettävä tavara sinne lentokentän säilytykseen, mistä tuttuni kävi sen myöhemmin noutamassa. En siis koskaan pystynyt kotiuttamaan tuota tavaraa; maarahti olisi tullut liian kalliiksi.

Lentoyhtiö ei edes korvannut turhaa matkatavaramaksua.

Sama pakaasi oli tullut mukanani vuosia aiemmin ilman ongelmia Hesasta Finnairin kyydissä.

Vierailija
31/31 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nostelee 10 v vanhan ketjun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan