Tulisiko sinulle paha mieli jos kaverisi....
Koko juttu menisi näin:
aamulla kello 9 törmäisit kaveriisi Annaan matkalla apteekkiin. Juttelette Annan asioista, hän kertoo kaikkea (Annan elämässä on tapahtunut suuria mullistuksia). Anna kysyy että tuletko leikkipuistoon myöhemmin, olisi kiva jutella enemmän tästä hänen asiastaan. Sanot että tottakai voin tulla, kunhan olen hakenut toisen lapsen jumpasta ja vienyt toisen tanssiin, eli hieman yli kello 16 tulen leikkipuistoon.
Sitten lähdette omiin koteihinne ja sanotte "nähdään tyttöjen jumpassa kello 15". Lapsenne ovat samassa jumpassa ja viette lapset sinne.
Kello 15 näette jumpassa ja juttelette hetken ja sovitte että jumpan jälkeen nähdään leikkipuistossa, vähän neljän jälkeen.
Haette lapsenne jumpasta kello 16 ja Anna tulee sinne ystävänsä Veeran kanssa. Sinäkin tunnet Veeran ja Veeran tytön ulkonäöltä. Sanot vieväsi vielä toisen lapsen tanssiin ja tulevasi sitten leikkipuistoon. Veera sanoo että älä suotta kiirehdi, älä ota stressiä, ystävällisesti sanoo tuon.
Viet lapsesi tanssiin ja saavut leikkipuistoon jumpassa olleen lapsesi kanssa kello 16:15.
Siellä ei ole ketään.
Istut siinä vartin ja kirjoitat Annalle tekstarin "Tuliko teille tylsää leikkipuistossa? :) Täällä ei ole ketään."
Saat Annalta viestin: "Me ollaan jätskillä, tule toki tänne!"
Kysyt lapseltasi haluaako jätskille, ja haluaahan lapsi. Kävelette sinne ja Anna nousee ylös ja vilkuttelee teille. Naiset juovat kahvia ja heidän lapsensa syövät jäätelöä. Sinäkin haet jäätelöä lapsellesi ja itsellesi. Puheenaihe on Veeran äiti-ongelma, huono äiti-tytär-suhde.
Syötte ja juotte ja päätätte mennä vielä leikkipuistoon. Sinulla on 15 minuuttia aikaa olla leikkipuistossa ja sitten on haettava lapsi tanssista.
Sinä ja kaikki lapset menette leikkipuistoon, istut penkille ja juttelet lapsille. Veera ja Anna jäävät seisomaan leikkipuiston ulkopuolelle ja juttelevat siellä. Istuit penkin reunaan että siinä olisi tilaa heillekin. Lopulta Veeran lapsi käy sanomassa äidilleen että tule äiti leikkipuistoon. Veera ja Anna tulevat leikkipuiston portista sisään ja jäävät noin 5 metrin päähän sinusta seisomaan ja juttelevat. Et kuule mistä puhuvat.
Kun 15 min on kulunut kerrot lapsellesi että lähdette hakemaan siskoa tanssista ja sanot Annalle ja Veeralle, että lähdette. He lähtevät kävelemään koteihinsa, tanssipaikka on eri suunnassa. Naiset ovat niin keskittyneitä jutteluun etteivät huomaa, että lähdet eri suuntaan, ei kotia kohti vaan tanssipaikkaa. Huudat hei hei ja naiset vastaavat.
Tulisiko sinulle paha mieli tuollaisesta?
Minulle tuli :(
Minulla on niin vähän kavereita että olen iloinen, kun näen heitä leikkipuistossa. Olisin halunnut jutella enemmän Annan kanssa.
Minulle tuli samanlainen olo kuin lapsena, kun minut jätettiin pois leikistä :(
Kommentit (23)
en ota tällaisia asioita niin vakavasti, että muutokset suunnitelmissa tuntuis missään. Mut jos olisin yksinäinen, epävarma siitä kelpaanko kenellekään kaveriksi ja ehkä muutenkin olisin herkillä, niin vois mulle tullakin paha mieli.
Ap, en tiedä miten tän sanoisin sulle kauniisti, mutta toivoisin että hankkisit ystävyyssuhteita, joissa ei jatkuvasti jauheta jomman kumman ongelmia. Yleensä kun tuollaiset kaverisuhteet on muutenkin paljon reilumpia ja ongelmattomampia, koska niissä ei ole sellaista käytösmallia, että aina pitää olla analysoimassa jotain. Omassa kaveripiirissäni on vaikka mitä vaikeutta ollut itse kullakin, mutta ei niitä asioita jutella varsinkaan ryhmässä. Ne on liian henkilökohtaisia, että niistä vaan rupateltas, ja niissä on aina se vaara, että yhdestä tulee sitä tilannetta dominoiva draamakuningatar, ja että joku tuntee olonsa vaivautuneeksi tai ulkopuoliseksi.
Ymmärrän, että jos ystäviä ei kotiäitivuosina ole paljon, niitä kaipaa. Ja on valmis tyytymään vähän epätasa-arvoiseenkin ystävyyssuhteeseen, jos on löytänyt kivan ihmisen. Silti ystävyys ei saisi mennä kokonaan toisen ehdoilla. Miksi tapaisit tuota Annaa vain silloin kun hänelle sopii (jos silloinkaan tulee) ja kuuntelet vain hänen asioitaan. Ole aloitteellinen, pyydä häntä lapsineen teille kyläilemään tai pyydä jonnekin, vaikka kahvilaan tms. sovittuna kellonaikana. Jos häntä ei kiinnosta sopia tapaamisia sinun aloitteestasi, älä tee enää aloitteita ja jätä pallo hänelle. Jos hän sitten ehdottaa tapaamista JA tekee oharit, unohda koko ihminen. Voihan olla, että teidän kemiat ei täysin kohtaa, ja hänestä olet ns. "tylsää seuraa". Ikävä sanoa, mutta niinhän se on -osa ystävistä on kiinnostavampia kuin toiset, mutta se ei tarkoita että sellainen, joka on minulle "tylsä" olisi sitä oikeasti. Me emme vain ole täysin samanhenkisiä. JA vielä yksi juttu: noissa puistotapaamisissa on eroa siinä, onko sovittu ihan henk.koht. että tapaan SINUT/TEIDÄT puistossa klo 11 vai sanottu että "tullaan puistoon klo 11". Kotiäitivuosinani tuo jälkimmäinen "sopimus" ei ollut pitävä, se oli olettama että näin tehdään jos ei mitää yllättäviä muutoksia tule, jos on nukuttu hyvä yöunet jne. Eli tee ero sille, milloin jotain on sovittu ja milloin jotain on vaan heitetty ilmaan.
Hmm. Tulisi toki varmasti vähän paha mieli, mutta ehkä niillä oli tosi tärkeää keskusteltavaa. Tää Anna ehkä tuntee Veeran niin hyvin, että Veera uskaltaa hälle kertoa suruistaan, muttei halunnut sinun kuulevan. Jos Anna ei tahtonut olla töykeä kun toisella oli jotain todella "suurta" asiaa. Sinuna katselisin hieman tilannetta. Jos Anna yleensä käyttäytyy sinua kohtaan kauniisti, tykkää olla sinun kanssasi, tapaatte toisianne ja tämä oli tavallaan kertajuttu niin ei ongelmaa. En usko että asia silloin liittyi sinuun persoonana. Paremminkin Veeralla oli joku salaisuus.