Mikä auttaa kipuun, kun ampiainen pisti?
Pisto kämmenessä, kaki tuntia sitten tapahtui. Sykkivä kipu säteilee kyynärpäähän asti eikä kättä voi käyttää. Sattuu sietämättömän paljon, oikeasti pahempaa kuin vaikkapa synnytys.
Kipulääkettä olen ottanut, antihistamiinia olen ottanut, kortisonia pistoskohtaan olen laittanut... Kunhan se imeytyy, saan jääpalan takaisin. Mutta mikä oikeasti auttaisi?
Kommentit (13)
sä olet ottanut särkylääkettä ja mitä?
kun lapsena ampiainen pisti, mutta me hierottiin silloin pistokohtaan multaa maasta, ja se rauhoitti.
löytyykö parasetamolia? Voit ottaa buranaa + parasetamolia (esim panadol) niin paljon kuin painosi kestää molempia kerralla.
sokeripala pistokohdan päälle. en kylläkään tiedä auttaako näin tuntien päästä, ainakin heti piston jälkeen kun laittaa sokeripalan niin toimii. kannattaa ainakin kokeilla :)
ampiaisen myrkyn saa pois ihosta, kun ihan heti välittömästi piston jälkeen pistoskohtaa painetaan sokeripalalla! Se imee myrkyn pois.
voit ottaa sitä. ota buranaa kylkeen, itse ottaisin ihan huoletta jopa 1000mg buranaa ja toinen tonni parasetamolia.
Pumpuliin auringonhattu-uutetta ja painat sillä pistosta. Oma kikkani. Voihan olla, että teho johtuu alkoholista, joten viinakin saattaisi tuoda saman lopputuloksen.
ampiainen pisti jalkaan, ei heti auttanu särkyläääke ja allergia lääkekkään. Nukkui jonkin aikaan sitten helpotti.
Kyypakkauskin on nyt tyhjennetty ja seuraavaksi sitä pamolia.
ap
kerralla 800mg buranaa eli otat vielä toisen tabletin! ja lisäksi 1000mg panadolia.
sitten kyypakkauksesta kortisonia ja myös rasvaa purempakohtaan. Sitten syötä vielä antihistamiinia.
Itsellä oli käsi kolme päivää kipeä ampparin piston jälkeen.
ap