Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2,5€/neliömetri paljon yhtiövastikeesta?

Vierailija
20.08.2012 |

Kyselee tietämäntön.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältääkö lämmityksen, onko oma vai vuokratontti?

Vierailija
2/4 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen tietysti yhtiöstä.

Aivan uudessa yhtiössä, jossa on oma tontti ja pihatyöt tehdään talkoilla voisi yhtiövastike olla jopa alle 2 €, mutta vuokratontilla ja talonhuoltoyhtiöllä varmasti jo reilusti yli 2 euroa (esim 2,2-2,4).

Jos sitten on kyse vanhemmasta yhtiöstä, jossa pitää hieman varautua korjauksiin (ja myös siis talohuoltoyhtiö ja vuokratontti), niin helposti menee tuo 2,5 €.

Tässä ajattelin lähinnä rivitaloyhtiötä.

Voin kuvitella että jos kustannuksia syntyy vanhassa yhtiössä remontteina ja vesikin vielä olisi hieman kalliimpaa, puhumattakaan että olisi jokinkallis lämmitysmuoto, niin kolmekin euroa voi mennä puhki, mutta sitten onkin kyse jo ISOSTA vastikkeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko pk-seudulla vai muualla?

Ja onko huolto-yhtiö ja isännöitsijä vai tehdäänkö kaikki itse?

Meillä oli pienessä taloyhtiössä 1,00 eur/neliö vielä 10 vuotta sitten, mutta kaikki työt (lumityötkin) tehtiin itse, ja lisäksi kukin maksoi itse lämmityksen (sähkö, jolla kukin lämmitti myös käyttövetensä) ja vesi maksettiin myös kunkin oman kulutuksen mukaan. Kyllähän se tuosta nousi vähitellen 1,5 euroon.

Uudessa yhtiössä on tällä hetkellä 3,00 eur/neliö ja se sisältää huoltoyhtiön, isännöitsijän, tilintarkastajan, kaukolämmön sekä varaudutaan korjauksiin.

Ja kummassakin oli oma tontti. Pk-seudulla. Tonteista maksetaan veroja aika paljon nykyään ja Fortum on nostanut koko ajan kaukolämmön hintaa. :-(

Vierailija
4/4 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tontti ja lämmitys kuuluu hintaan.

Lumitöitä ym, ei tarvitse tehdä itse.

ap