Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeustradenomi, missä työskentelet?

Vierailija
19.03.2015 |

Olen hakeutumassa opiskelemaan tradenomiksi. Mihin te jo valmistuneet oikeustradenomit olette työllistyneet ja onko suuntautumisesta oikeudelliseen asiantuntijuuteen ollut hyötyä?

Työskentelen vakuutusalalla asiakaspalvelussa ja mietiskelen jo etukäteen mahdollista suuntautumista opinnoissa.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:11"]

Mitä asianajotoimistossa kun lakimiehenä ei voi työskennellä?

[/quote]

Minäkin työskentelin asianajotoimistossa 15 vuotta ihan vain merkonomin koulutuksella. Asianajosihteerille oikeustradenomin koulutus olisi ihan hyvä, ja kyllä käytännössä asianajotoimistossa voi tehdä paljonkin erilaisia tehtäviä, toimeksiantojen avustavat työt, asiakirjojen laatiminen, viranomaisten kanssa asiointi jne. Oikeuteen ei tietysti ole asiaa, mutta se on vain pieni osa työstä. 

[/quote]

Juuri näin. Nykyään merkonomin papereilla noihin tehtäviin on vähän vaikeampaa päästä, oikeustradeille löytyy kysyntää :) 

Vierailija
22/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis joku AA-toimiston yleinen kestitysemäntä, joka järjestelee papereita, keittää kahvit, ohjaa vieraita ym. sihteerinhommia? Mä luulin, että näissä käytetään puoli-ilmaisena työvoimana oikeustieteen opiskelijoita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:34"]

Aiemmin lakiasiantuntijana vakuutusöyhtiössä, nyt asianajotoimistossa. 

[/quote]

Miksi joku on alapeukuttanut tätä? Oletteko oikeasti noin kateellisia? 

[/quote]

Kukapa tuosta nyt kateellinen olisi. Alapeukut tullevat valehtelemisesta. "Lakiasiantuntijana" köh köh. Oliko ihan tittelinäkin?

[/quote]

öööh, mitä valehtelemista tuossa nyt on? Miksei lakia opiskellut voisi olla asiantuntijana? 

Vierailija
24/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sihteerinä: kirjoitetaan puhtaaksi kaikenlaista sivistyssanoja sisältävää, keitetään kahvia, soitellaan yhteyshenkilöille, ostetaan matkalippuja, otetaan vastaan vieraita ja asiakkaita ja muuta semmoista.

Vierailija
25/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:45"]

Tradenomi on palstalla haukkumasana... Kuten ennen oli merkonomi ja lähihoitaja. ..

[/quote]

Tradenomit ovat itse hankkineet huonon maineensa. Merkonomeilla ja lähihoitajilla on edelleen ihan hyvä maine.

Vierailija
26/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:50"]

Kannattaa mennä oikeaan oikeustieteelliseen. tradde on aina tradde.

[/quote]

Tällä hetkellä suurin osa oikiksesta valmistuvista päätyy suoraan kortistoon :( Liikaa tarjontaa ja huono taloudellinen tilanne. 

Vierailija
27/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valtion virka, sen tarkemmin en kerro, koska maailma on niin pieni. Ja nimenomaan oikeustradenomin opintoihin kuuluvan harjoittelun kautta päädyin nykyiseen työhöni (tietenkään en heti saanut virkaa, vaan aloitin määräaikaisena). 

Vierailija
28/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen työskennellyt poliisilla tutkintasihteerinä, talous- ja velkaneuvonnassa ja kunnallisessa tehtävässä. Kaikissa tarvinnut todella paljon koulutusta, kunpa muillakin olisi, olisi helpompi työskennellä, kun muutkin tuntevat esim. Yksityisyyden suojan ja hyvän hallinnon periaatteet.

Luokkakavereitani on työskennellyt edunvalvojina, käräjäsihteereinä jne.

Suosittelen koulutusta, työllistyminen helppoa! Mutta vain, jos haluat työskennellä avustavissa tehtävissä. Turha haaveilla mistään johtajien pesteistä, niihin pitää aina olla maisteri. Minulle avustavat tehtävät ovat sopineet kuin nenä päähän. Saa kehittää omaa ammattitaitoaan monipuolisissa tehtävissä, mutta ilman tolkutonta vastuuta!

Vierailija
29/78 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:56"]

[/quote]

Minäkin työskentelin asianajotoimistossa 15 vuotta ihan vain merkonomin koulutuksella. Asianajosihteerille oikeustradenomin koulutus olisi ihan hyvä, ja kyllä käytännössä asianajotoimistossa voi tehdä paljonkin erilaisia tehtäviä, toimeksiantojen avustavat työt, asiakirjojen laatiminen, viranomaisten kanssa asiointi jne. Oikeuteen ei tietysti ole asiaa, mutta se on vain pieni osa työstä. 

[/quote]

Juuri näin. Nykyään merkonomin papereilla noihin tehtäviin on vähän vaikeampaa päästä, oikeustradeille löytyy kysyntää :) 

[/quote]

Olen opistomerkonomi, valmistuin siis ennen AMK-aikaa, jolloin tradenomeja ei vielä ollut. Nythän merkonomi onkin kaupallisen alan alin tutkinto, joka kai vastaa lähinnä aikaisempaa merkanttia. Minunkin äitiyslomasijaisenani oli vastavalmistunut oikeustradenomi.

Vierailija
30/78 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeustradenomi ja saan palkkani oikeusministeriöltä. Työpaikallani arvostetaan oikeustradenomitutkintoa, palkkaa saan 2500/kk (olen ollut töissä nyt lähdes 3 vuotta).

Vierailija
31/78 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:24"]

Olen oikeustradenomi ja saan palkkani oikeusministeriöltä. Työpaikallani arvostetaan oikeustradenomitutkintoa, palkkaa saan 2500/kk (olen ollut töissä nyt lähdes 3 vuotta).

[/quote]

Arvostetaanko?

Vierailija
32/78 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan kassalla.

Vierailija
33/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö lisää kokemuksia oikeustradenomin koulutuksella työllistymisestä? :)

Vierailija
34/78 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä :)

Vierailija
35/78 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:53"]

Niin siis joku AA-toimiston yleinen kestitysemäntä, joka järjestelee papereita, keittää kahvit, ohjaa vieraita ym. sihteerinhommia? Mä luulin, että näissä käytetään puoli-ilmaisena työvoimana oikeustieteen opiskelijoita...

[/quote]

Monessa paikassa käytetäänkin.

Vierailija
36/78 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:50"]

Kannattaa mennä oikeaan oikeustieteelliseen. tradde on aina tradde.

[/quote]

Tällä hetkellä suurin osa oikiksesta valmistuvista päätyy suoraan kortistoon :( Liikaa tarjontaa ja huono taloudellinen tilanne. 

[/quote]

Ja mistä tämän tiedon tempaisit? Julkisella puolella on paikkoja auki enemmän kuin on hakijoita. Ai niin, ne Lapista ja Itä-Suomesta valmistuneet ei lähde minnekään kotikonnuiltaan

Vierailija
37/78 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto.... Kohta on varmaan lääketieteen tradenomejakin tarjolla, virallisena nimikkeenä tietysti "lääkäri, AMK".

Vierailija
38/78 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin tämän vuoden alussa oikeustradenomiksi. Jo opiskeluaikana sain tätä koulutusta vastaavaa työtä, jossa jatkan edelleen. Valmistumiseni jälkeisenä päivänä työsuhteeni vakinaistettiin. Asiantuntijatehtävä, jossa mm. koulutan oikeustieteen opiskelijoita :D Palkka 4300 e/kk.

Vierailija
39/78 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:55"]

Valmistuin tämän vuoden alussa oikeustradenomiksi. Jo opiskeluaikana sain tätä koulutusta vastaavaa työtä, jossa jatkan edelleen. Valmistumiseni jälkeisenä päivänä työsuhteeni vakinaistettiin. Asiantuntijatehtävä, jossa mm. koulutan oikeustieteen opiskelijoita :D Palkka 4300 e/kk.

[/quote]

Ja sitten heräsit - pirrrr! :D Voithan ''kouluttaa'' niitä 18v oikishessuja, menevät palkassa ohi samantein kun koulun ovesta poistuvat. Milläköhän pätevyydellä yliopistossa opetat unissasi? Ylempi tuomari, AMK?

Vierailija
40/78 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks oikeustrade on täälläpäin pankinjohtajana, 29 vuotiaana :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä