Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lapsenne pärjää hetkeäkään ilman sokerivettä?? (uimahallissa huomattua)

Vierailija
20.08.2012 |

Joka kerta kun käyn uimahallissa, muksuja tankataan ennen ja jälkeen uimisen sokerilitkumehuilla (tyyliin pillimehu). Kuoleeko se muksunne oikeesti, ellei sille tuputeta joka hetki kun mahdollista sokeria kurkusta alas?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsia kasvatetaan ja ne pidetään hiljaisina sokeriveden avulla

- Lapsille opetetaan että uimisessa ei ole mitään kivaa ja nautittavaa ilman sokerivettä

- Suurella osalla lapsia on diabetes, joten heidän pitää tankata sokerivettä

- Kaikki asuvat niin kaukana uimahallista, että uintireissuun menee puoli päivää, joten on pakko olla aina sokerivettä mukana

- Ellei tuputa joka kerta lapsilleen sokerivettä uimahallin pukuhuoneessa, ei anna lapsilleen normaalia lapsuutta eivätkä lapset saa Ikinä eikä Koskaan Mitään herkkuja :,(

Mitähän vielä, tästähän tuli mielenkiintoinen keskustelu :)

ap

Lisäksi vain yksi mainitsi sanan jano. Mutta janojuomaksi kelpaa tietenkin vain - mikäs muukaan kuin tadaa - sokerivesi! :)

ap

Vierailija
42/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kaikki eivät ole samaa mieltä ja hän ei nyt saakkaan olla vuoden äiti vaikka ei anna myrkky-pillimehua omille kullannupuille.

Kyllä olet hyvä äiti varmasti ja niin on se naapurin pirjokin joka antaa sen pillimehun lapselleen...jokaisessa perheessä on omat tavat!

Eli ei se lapsi kuole ellei saa sitä pillimehua mutta ei kuole myöskään jos saa :)

Mutta ressiin on moni kuollut eli kannattaa löysätä pipoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. pillimehuja saa myös sokerittomina versioina.

Itse kallistun sokerilla makeutettuun. Mutta, kasvatuskysymys. Jos lapsen opettaa siihen, että uimahallikeikalla saa pillimehun, niin tokihan se oppii sitä vaatimaan.

Vierailija
44/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten muista omasta lapsuudestani ja nuoruudestani, että joka kerta jollain olisi ollut näitä mehuntapaisia litkuja mukana uimahallin pukuhuoneessa. En käsitä, miten silloin edes pärjättiin, ellei heti paikalla saanut tankata sokerivettä kun tulee pukkariin :( Silloin kai kaikki asuikin lähellä uimahallia. Niin ja niillä ja meillä ei ollut normaalia lapsuutta eikä nautittavia uimaretkiä :(

Vierailija
45/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. pillimehuja saa myös sokerittomina versioina.

Itse kallistun sokerilla makeutettuun. Mutta, kasvatuskysymys. Jos lapsen opettaa siihen, että uimahallikeikalla saa pillimehun, niin tokihan se oppii sitä vaatimaan.

En mäkään käytä mitään keinotekoisia makeutusaineita, hyi hemmetti. Nehän on ihan myrkkyjä. Kyllä meillä kotona sokeria käytetään, mutta sokerivesi nimitys vain siitä, että mehussa ei ole mitään oikeaa hedelmää tai marjaa. Kyllä meillä sokeroitujakin mehuja juodaan, mutta ne pitää olla oikeita marjamehuja eikä pelkkää vettä ja aromeja. Musta mehussa pitää olla jotain ravintosisältöäkin ja makuja oikeista hedelmistä ja marjoista.

ap

Vierailija
46/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat uimahallin kahviossa uinnin jälkeen pillimehun ja JÄÄTELÖN!

Vierailija
47/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut ei syö heti uinnin jälkeen herkkuja kun suht usein käydään uimahallissa mutta minä syön yleensä aina esim. banaanin eli sokeria. Hui! Syön lounaan ennen lähtöä mutta minulla on diabetes ja nimenomaan uinti laskee minulla aina verensokerit niin että kädet saattaa täristä jo uinnin jälkeen.

Vierailija
48/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta löysää sinä ap sitä pipoasi äläkä ressaa muiden tekemisillä. Meillä lapsi saa uinnin päälle milloin vettä, milloin pillimehun, joskus jopa banaanin. Tuhoon tuomittu laiha rimplula vissiin.. :D

Vierailija
49/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta löysää sinä ap sitä pipoasi äläkä ressaa muiden tekemisillä. Meillä lapsi saa uinnin päälle milloin vettä, milloin pillimehun, joskus jopa banaanin. Tuhoon tuomittu laiha rimplula vissiin.. :D

Eiku antaa palaa vaan, mulla on ihan rento fiilis. Täähän on hauskaa :)

Vierailija
50/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että lapsille ollaan koko ajan tuputtamassa kaiken maailman mehuja ja muita syötäviä lyhyilläkin uimareissuilla. Meillä ei koskaan juoda mehuja, jos on jano niin kaikki haluaa vettä.

Vierailija
51/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsia kasvatetaan ja ne pidetään hiljaisina sokeriveden avulla

- Lapsille opetetaan että uimisessa ei ole mitään kivaa ja nautittavaa ilman sokerivettä

- Suurella osalla lapsia on diabetes, joten heidän pitää tankata sokerivettä

- Kaikki asuvat niin kaukana uimahallista, että uintireissuun menee puoli päivää, joten on pakko olla aina sokerivettä mukana

- Ellei tuputa joka kerta lapsilleen sokerivettä uimahallin pukuhuoneessa, ei anna lapsilleen normaalia lapsuutta eivätkä lapset saa Ikinä eikä Koskaan Mitään herkkuja :,(

Mitähän vielä, tästähän tuli mielenkiintoinen keskustelu :)

ap

Ap, me uskotaan jo, että pillimehut on sun mielestä perkeleestä. Eikö olekin hienoa, ettei sun tartte niitä omille muksuilles juottaa jos et halua? Jos vaan keskittyisit siellä uimahallissa omiin asioihisi, niin olisi varmaan paljon mukavampaa. Tuskin ne pillimehua luputtavat lapset siellä niin kovaäänisesti ryystää, että häiritsee sinun uimaelämystäsi ihan näin paljon.

Ihmettelen kyllä vähän sitä, että naureksit uima-ajoille. Kyllä meidän perheessä normaali uimahallireissu kestää ainakin 2,5 tuntia matkoineen kaikkineen. Vain vauvauinnissa meni aikoinaan vähemmän aikaa.

Vierailija
52/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kukaan tarvii sun "lupaa" antaa kersoilleen mehuja tai muuta pukkarissa. Sua nyt vaan nyppii, kun jotku osaa nauttia elämän pienistä iloista, olkoonkin se nyt se kirottu sokerimehu! :D Säähän voit tätä asiaa vatvoa vaikka tuomiopäivään asti, tuskin saat ketään väkisin uskontoosi käännytettyä. Popsi kuule porkkanaasi vaan! Ja niitäkin kuule on joskus ollu eväänä..

Vierailija
53/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kukaan tarvii sun "lupaa" antaa kersoilleen mehuja tai muuta pukkarissa. Sua nyt vaan nyppii, kun jotku osaa nauttia elämän pienistä iloista, olkoonkin se nyt se kirottu sokerimehu! :D Säähän voit tätä asiaa vatvoa vaikka tuomiopäivään asti, tuskin saat ketään väkisin uskontoosi käännytettyä. Popsi kuule porkkanaasi vaan! Ja niitäkin kuule on joskus ollu eväänä..

Nii-in, mä en osaa nauttia elämästä ja sen pikku iloista, koska emme vedä sokerimehua uinnin jälkeen pukkarissa :,( Voi kun pystyisin tämän suuren elämyksen ja ihanuuden lapsilleni tarjoamaan :,(

ap

Vierailija
54/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nyt selvästi provoilee, mutta muut, jotka yhdytty ap:n mielipiteisiin, miten se voi teitä niin paljon häiritä?

Eikö teidän lapsilla ole koskaan uimisen jälkeen jano tai nälkä? Johtuuko se siitä, että ne ei ui vaan seisoo vaan vedessä?

Miksi se pillimehu on nyt se pahis? Sillä ei oikeasti ole terveyden kannalta yhtään mitään merkitystä. Ja oletteko niin tarkkaan katsoneet, että ei ole tosiaan täysmehua tai pillimaitoa tai pilliriisijuomaa esimerkiksi? (Meillä ollut kaikkia näitäkin) Onko se ongelma nyt se, että on tetra, jossa on pilli vai se, että jotkut ajattelevat lastaan ja tarjoavat johonkin tarpeeseen syötävää tai juotavaa. Se tarve voi olla se perheen yhteisen tradition ylläpitäminenkin.

Vai kuvitteletteko vaan olevanne jotenkin parempia, koska ette näin tee? Onko teidän hyvän vanhemmuutenne mitta se, millä lapsenne pärjää. Totta kai muutkin lapset pärjää, ei ne kuole (ellei sitten tosiaan ole vaikka diabetes). Mutta miksi pitää kestää ja pärjätä, kun ei ole pakko? Miksi ei voi tehdä asioista mukavia ja nautinnollisia. Se, että juo pillimehun, ei tarkoita, että pillimehulla lahjotaan joku lähtemään uimaan. Eiköhän kaikille se uinti ole riittävän kiva tai jos ei ole, niin ei varmasti pillimehu lahjomiseen riittäisi. Eikä kukaan ole sanonut käyttävänsä pillimehua lasten kasvatuksessa vaan arjen helpottamisessa.

Kun itse olin lapsi, suuri osa perheistä toimi niin, että uituaan meni kahvioon syömään jotain. Meillä ei ollut siihen varaa, niin ei tehty niin. Eipä perheenä kovin usein käytykään uimassa. Kun vanhemanpana aloin itse käydä uimassa, kyllä mulla oli omena tai joku mukana, jonka söin uimahallista lähdettyäni kadulla kävellessä. Jos 60 min ui yhtä putkea niin varmasti tulee energiantarve. Vedessä lillumista ei tietty uimiseksi lasketa, ehkä ap harrastaa vain sitä eikä siksi ymmärrä tätä asiaa.

Vierailija
55/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, mä en osaa nauttia elämästä ja sen pikku iloista, koska emme vedä sokerimehua uinnin jälkeen pukkarissa :,( Voi kun pystyisin tämän suuren elämyksen ja ihanuuden lapsilleni tarjoamaan :,(

ap

teillähän se voi olla joku muu, se ilo siis. Vaikka se porkkana sun perseessä, mutta mikä sinä olet muiden ilonhetkiä arvostelemaan? Koita nyt vaan elää sen asian kans tai mee terapiaan.

Vierailija
56/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mua mitenkään häiritse, mutta ihmetyttää vaan kun itselle ei ole tullut mieleenkään juottaa mehuja lapsille. Minusta se on turhaa ja epäterveellistä sokerilitkua. En kuvittele olevani parempi vanhempi tämän takia. Me käymme uimahallissa 1-2 kertaa viikossa emmekä koskaan syö tai juo näillä reissuilla mitään. Ylipäätään tuntuu, että syömme kovin vähän ja harvoin verrattuna muihin perheisiin, kun emme harrasta mitään eväitä, viihdeherkkuja tai kummempia välipaloja.

Vierailija
57/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä tulee paska mutsi fiilis :D :D :D mun 2v juo mehua JOKA IKINEN päivä. Ruuan kanssa maitoa, mut esim aamupalaa ei suostu syömään, niin juo lasin omena mehua. ei lisättyä sokeria. sit mennään leikkipuistoon kaupan kautta, ostetaan pillimehut, äitille limu. ja ihan on terve nuori mies, eikä mistään kohtaa lihava.

Muistakaa että totaalikieltäminen on kaikista pahin.

ja makeutusaineet

Vierailija
58/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

teillähän se voi olla joku muu, se ilo siis. Vaikka se porkkana sun perseessä, mutta mikä sinä olet muiden ilonhetkiä arvostelemaan? Koita nyt vaan elää sen asian kans tai mee terapiaan.

No nythän tää alkoi kiihottaa koko keskustelu! Jatka vain :) Vaikka eihän tästä yhtä hyviä kicksejä saa kuin sokerivedestä :,(

ap

Vierailija
59/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet selvästi bongannut mut ja tyttäreni viikonloppuna! :-D

Juu-u, ihan kuule juhlistettiin uimakoulun alkua pillimehulla pukuhuoneessa ja puhuttiin, että voitaisiin jatkossakin ottaa mukaan. Että varo vaan, ensi kerralla voipi taas sujahtaa herne nenuun.

Muuten 5-vuotiaamme ei ole koskaan maistanutkaan limua ja pillimehujakin saa harvoin, mutta todellakin aiomme jatkossakin nauttia mehusta ihan siellä missä haluamme. Harmi, jos se sinua niin ärsyttää. Pitäisiköhän teidän vaikka lopettaa uimahalleissa käynti etteivät lapsesi saa pahoja vaikutteita? Onhan kaikkien muiden tapa elää kuitenkin väärin teihin verrattuna.

Vierailija
60/101 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet selvästi bongannut mut ja tyttäreni viikonloppuna! :-D

Juu-u, ihan kuule juhlistettiin uimakoulun alkua pillimehulla pukuhuoneessa ja puhuttiin, että voitaisiin jatkossakin ottaa mukaan. Että varo vaan, ensi kerralla voipi taas sujahtaa herne nenuun.

Muuten 5-vuotiaamme ei ole koskaan maistanutkaan limua ja pillimehujakin saa harvoin, mutta todellakin aiomme jatkossakin nauttia mehusta ihan siellä missä haluamme. Harmi, jos se sinua niin ärsyttää. Pitäisiköhän teidän vaikka lopettaa uimahalleissa käynti etteivät lapsesi saa pahoja vaikutteita? Onhan kaikkien muiden tapa elää kuitenkin väärin teihin verrattuna.

No moi vaan, kiva nähdä taas! Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun teitä seurasin :,(

En varmaan vaan voi mennä enää uimahalliin, kun oon tällainen vanha muinaisjäänne, joka ei tajua, että ei ilman sokerilitjuja tänäpäivänä vaan pär-jää uimareissua. Se on koko kansan tapa (kuten myös kilojen kartuttaminen ja diabeteksen hankinta) ja mää on ihan pihalla :,(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi