Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

opiskelijavaihto (korkeakoulu). onko oikeesti ihan estotonta

Vierailija
20.08.2012 |

ja vaikkei itse olis niin kämppikset raahaa miehiä asunnolle kaikki yöt? en muutenkaan kulje bileissä joten mietityttää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keneltäkään vaihdossa olleelta ystävältäni, että olis ollut ollasta touhua.

Vierailija
2/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia ihmisiä siellä vaihdossa on kuin kotoisetkin opiskelijat. Toiset villiintyvät kun pääsevät pois kotoaan, mutta eihän sun ole pakko lähteä siihen mukaan. Opiskelijaelämä on välillä villiä ja vapaata, mutta yleensä ketään ei väkisin haeta omasta huoneestaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yksittäinen henkilö voi tietysti ollakin, mutta tuskin juuri sinun kämppäkaveriksesi sattuu. Ja jos sattuu, niin voithan käskeä olemaan hiljaa kun haluat nukkua.

Vierailija
4/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se villiä. Vaihtarit järjesti aina parhaimmat bileet.

Itse olin vaihtarina Pietarissa, mikä hieman rajoitti tuota bilettämistä. Klubeja ja bileitä riitää, mutta ei kaikkein turvallisin kaupunki yöaikaan, kun piti kotiinpäin tulla.

Vierailija
5/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa etenkin eteläeurooppalaisista pääsee ensi kertaa mamman helmoista maailmalle ja villiintyy täysin. Tunnen myös muutamia lukiosta asti seurustelleita, jotka panivat vaihtoaikana kaikkea vastaantulevaa, kun morsio/siippa jäi kotimaahan.

Onhan se monelle jännää, kun kotikuvioiden luomat paineet ja odotukset jäävät taakse, ja voi rajatun ajan elää vähän toisenlaista elämää kaukana kotoa, uusissa sosiaalisissa kuvioissa.

Mutta sitten taas on heitä, jotka käyttävät ihan oikeasti vaihtoajan opiskeluun ja kielten oppimiseen.

Oli päämääräsi mikä hyvänsä, kannattaa lähteä.

Vierailija
6/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki kämppä muuta kautta (ei vaihtojutun kautta), eli yritä päästä asumaan paikallisten joukkoon. Mitä järkeä on lähteä vaihtoon ja asua jossain asuntolassa, joka on täynnä vaihtareita?

Itse asuin paikallisten kanssa ja oli todella hyvä 1,5 vuotta!

Vierailija
7/22 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki kämppä muuta kautta (ei vaihtojutun kautta), eli yritä päästä asumaan paikallisten joukkoon. Mitä järkeä on lähteä vaihtoon ja asua jossain asuntolassa, joka on täynnä vaihtareita?

Vierailija
8/22 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaihdossa opiskellaan, tutustutaan uusiin ihmisiin jne. Mitään tuollaista "kielikurssimeininkiä" ei ole mainittu. Opiskelijat ottavat vaihdon tosissaan (opetan korkeakoulussa).

Tietysti, jos osuu kauhean lapselliset kämppikset, niin sitten ehkä. Silloin voi varmasti vaihtaa kämppää.

Vierailija
9/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/22 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut lähteä mahdollisimman erikoiseen maahan vaihtoon, vuokrata kämpän jne. Ei vain taida se haave enää onnistua.

Vierailija
11/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siellä ihan yhtä estoinen tuu oltua kuin kotona.

Vierailija
13/22 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kannata mennä muiden vaihtarien kanssa samaan paikkaan asumaan, siinä ei ole mitään järkeä.

Itse olin vaihdossa ja asuin paikallisten opiskelijoiden kanssa, muut vaihto-opiskelijat kiersin kaukaa. Meillä oli kimppakämpässä kivoja illanviettoja (kokkailtiin yhdessä ja juotiin kohtuudella viiniä, keski-euroopassa kun oltiin), kävimme eri kokoonpanoilla leffassa, uimassa, kahviloissa, treffailtiin yliopiston ruokaloissa lounailla, käytiin lenkillä jne jne. Aika perusarkea siis. Viikonloppuisin käytiin vuorilla patikoimassa / laskettelemassa, kaupunkireissuilla ja joskus olin jonkun kaverin lapsuudenkodissa vieraana. Kyseessä oli iso kimppakämppä / asuntola ja kaikkea tuota tehtiin pienemmillä porukoilla, erilaisin kokoonpanoin. Yhdessä pidettiin siis illanistujaisia, joissa kokkailtiin, pelattiin lautapelejä pitkälle aamuyöhön.

Mieletön vuosi (tai hieman yli vuosi), ja nimenomaan siksi, että elin tavallista opiskelija-arkea paikallisten seassa.  Opiskelin samoilla kursseilla paikallisten kanssa, vaihtareihin en pahemmin törmännyt - onneksi :) Itselleni olisi järkytys olla jossain vaihtariporukassa bilettämässä - ei tutustuisi kunnolla paikallisen kulttuuriin jne. Bilettämään kannattaa lähteä johonkin halpaan etelän kohteeseen.

Vierailija
14/22 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mun elämän paras vuosi. Onneksi olin silloin sinkku:)

Vierailija
15/22 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä tunkea vaihtarien joukkoon.

Vierailija
16/22 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileitä oli jatkuvasti. Solukämpässä kun asui, niin vieraitakin oli koko ajan. Aika stressaavaa tällaiselle omissa oloissaan viihtyvälle ja vakavasti opinnot ottaneelle. Toisaalta tuli tutustuttua myös todella mielenkiintoisiin ihmisiin, joten olen tyytyväinen että lähdin vaihtoon.

Vierailija
17/22 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaihdossa opiskellaan, tutustutaan uusiin ihmisiin jne. Mitään tuollaista "kielikurssimeininkiä" ei ole mainittu. Opiskelijat ottavat vaihdon tosissaan (opetan korkeakoulussa).

Tietysti, jos osuu kauhean lapselliset kämppikset, niin sitten ehkä. Silloin voi varmasti vaihtaa kämppää.

Vierailija
18/22 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa lähteä vaihtoon, vaikkei haluaisi bilettää. Valitse paikka näillä kriteereillä: 1. haluat todella oppia kieltä, 2. voit opiskella jotain, mitä ei omassa opistossasi osata yhtä hyvin. Valitse ensin maa ja käy sitten kyselemässä professor(e)iltasi, minne siinä maassa kannattaa mennä ja mitä erityistä sieltä voisi oppia.

Vierailija
19/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
20/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin opiskelijavaihdossa briteissä, toiset bailasivæt paljon ja rajusti ja toiset sitten vähemmän. Itse asuin solussa jossa oli sekä paikallisia että vaihtareita ja ne kaikki bailasivat paitsi minä. Minä keräsin sivugradun matskua, kokkasain muutaman saksalaisen vaihtarin kanssa.

Joinain öinä se meno vähän rasitti ja siinä vaiheessa vitutti, kun tajusin, että kämppiksillä liikkuu aika paljon muita päihteitä kuin viinaa, mutta toisaalta eipä tuo ollut mun asia eikä mun ongelma. Kukin keskittyy omiin juttuihinsa.