Muita, joita ei vauvajumpat, muskarit sun muut vauva-taapero ryhmät kiinnosta tippaakaan?
Minä saisin jo valmiiksi stressiä, kun pitäisi tiettynä päivänä olla tiettyyn kellon aikaan vauvan ja taaperon kanssa jossain ihme jumpissa sun muissa.
Lapset harrastakoot sitten, kun ovat hiukan isompia. Löytyykö täältä muita, jotka ajattelevat samoin?
Kommentit (29)
Ja välillä ei ole ollut lunta, missä juuri möyriä. Toisinaan liian kylmä vauvalle olla ulkona.
Tiesittekö muuten, ettei alle 1v suositella yleistä uimahallia?
Minusta yli 3v kanssa on helppo ulkoilla läpi vuoden, mutta taapero ja vauva + ulkoilu (=lapset liikkuvat) ei kaikilla säillä ole meillä ollut ihan kovin onnistunutta.
Jos on vaikka 8kk ja 2v, niin ihan saa aktiivisena olla, että pysyy lapset tekemässä sitä, mitä pitää, eivätkä esim. riehu. Yleensä noissa harrastuksissa äidit eivät juttele toistensa kanssa, pakolliset sanotaan.
mielenkiinnosta kysyn, mitä teette kaiket päivät?
Öö, käydään leikkipuistossa ulkoilemassa? Lapset touhuilevat ja äidit juoruavat. Jos nyt ei ihan pikku-ukkoja sada niin onnistuu suunnilleen säällä kuin säällä. Ainakin meillä on toiminut aika hyvin niin, että alle vuoden iässä on päiväunet onnistuttu ajoittamaan ulkoiluun ja sitten kun vauva on alkanut olla siinä vuoden ikäinen on se lykätty maahan möyryämään.
ap:n kanssa. Mutta ehkä ne on ihmisille, jotka ei keksi kotonaan lapsille virikkeitä. Ja se, ettei käydä muskareissa sun muissa ei tarkoita, että oltais kotona kaiket päivät, siis silloin kun olin kotona. ;)
minuakaan ole ne kiinnostaneet yhtään. Yleensä me ollaan oltu ulkona tutkimassa luontoa, ystävien luona käymässä tai muuta vastaaavaa. Ei ole ikinä väkisin tarvinnut keksiä tekemistä.
Kylläpä täällä täytyy monen korostaa itseään, että kun MINUA ei kiinnosta mammakerhot, kun MINÄ olen niin paljon muiden yläpuolella ettei MINUA kiinnosta nicopetterin paskan väri, etten vaivaudu edes huomaamaan, ettei niistä paskan väreistä kukaan muukaan oikeasti halua jutella. Kun MINÄ en ole kuten keskiverto av-mamma.
Kylläpä täällä täytyy monen korostaa itseään, että kun MINUA ei kiinnosta mammakerhot, kun MINÄ olen niin paljon muiden yläpuolella ettei MINUA kiinnosta nicopetterin paskan väri, etten vaivaudu edes huomaamaan, ettei niistä paskan väreistä kukaan muukaan oikeasti halua jutella. Kun MINÄ en ole kuten keskiverto av-mamma.
mun omien sekä ystävien nicopettereiden ja jessicajannicoiden paskan väri, muttei kiinnosta silti käydä mammakerhoissa.
Mikä oli ap:n kysymys?
olen työni vuoksi viettänyt vuosia päivittäin hoitolasten kanssa. Kukaan ei koskaan ole tullut juttelemaan, tutut vain juttelevat keskenään. Koska en ole äiti, minua ei noteerata mitenkään.
Nyt odotan esikoistani ja olen muuttanut metsään missä ei ole leikkipuistoja ja kauppaan on 15km. En koe mitään halua lähteä täältä vauvan kanssa minnekään. Jo neuvolassa mua häiritsee se hössötys mikä liittyy odotukseen. En vain osaa mennä mukaan mihinkään vaaleanpunaisiin keskusteluihin. Koen itseni ulkopuoliseksi, ehkä huonoksikin ihmiseksi mutta mua ei kiinnosta vauvahössötys.
Työssäni olen rytmittänyt lasten kanssa päivää ulkoiluilla ja kaivannut aikuiskontakteja. Koska niitä ei puistosta löydy, olemme käyneet siellä lähinnä keinumassa ja menneet sitten lasten pihalle keräämään kiviä tms mikä on kivalta tuntunut.