Kyllästyttääkö muita kun duunarit puhuvat aina vain rahasta.
Kommentit (15)
Mua sen sijaan kyllä enemmän kyllästyttää kun ihmiset eivät ole oppineet miten kysymysmerkkejä käytetään.
Tai pikemminkin sen puuttumisesta.
Mun mielestä vain wt:t puhuvat rahasta ja sitten ne jotka ovat rikastuneet yllättäin eivätkä saaneet vaurauksia syntymäoikeutena.
Lähinnä mua kyllästyttää yleinen jauhaminen töistä työajan ulkopuolella. Ketä kiinnostaa mitä se ja se työkaveri tekee tai jätti tekemättä tänään, huomenna tai eilen.
myös duunareiden kanssa ja istun myös usein heidän kanssaan kahvilla, enkä ole törmännyt ap:n harmitukseen.
ap
itse olen tavannut monia hyvätuloisia duunareita ja raha raha raha. kerran jopa heilutteli setelitukkoa kun oli menossa ostamaan jotain venettä?. ja se ei ollut huumoria.
nuorilla pienipalkkaisilla duunareilla olen huomannut myös jäynähenkistä töiden välttelystä taiteentekemistä. päästäisiin helpommalla kun tehtäisiin työt mutta mieluummin nähdään vaivaa ettei tarvii tehä. semmoista ala-aste/intti menoa.
myös duunareiden kanssa ja istun myös usein heidän kanssaan kahvilla, enkä ole törmännyt ap:n harmitukseen.
Varsinkaan duunarit eivät esimerkiksi paljasta muille palkkaansa. Molemmat vanhempani ovat olleet duunareita, eivätkä oikein ole halunneet koskaan edes lapsilleen sanoa mitä tienaavat. En tajua mikä salailu siinä nyt on. Kotona puhuttiin jonkin verran siitä että miten rahat saisi riittämään, kun vanhemmilla oli kovat asuntolainat niskassa. Mun mielestä on mielenkiintoista tietää mitä milläkin alalla tienaa, tai mitä maksaa kaikki, esim. omakotitalossa asuminen, tai mitä vastike on jossain talossa. Miksi rahasta puhuminen olisi jotenkin huono asia?
Että omassa lapsuudessani ei koskaan puhuttu rahasta. Puhuttiin asioista, mitä tehtiin, joskus ruoasta, mitä syötiin tai ostoksista. Raha ei ollut pääasia.
Sitten vietin pitkään aikaa duunareiden kanssa ja aloin ahdistua siitä, että mistään ei voi puhua ilman "voi kaamee ky kallis" ja "niin ja niin kallis" ja "miten voi kun on kallis" ja "en vaan raaski" ja "niin ja niin monta euroa". Ei voi edes talouspaperia ottaa ilman, että se on tuhlaamista.. Tosi ahdistavaa!
"ei ollut kiinnostunut mistään, ei mitään yhteistä" ja käy ilmi että lähinnä materia kiinnostanut. vapaa-aika mennyt autoja koeajaessa.
btw puhun nimenomaan duunarimiehistä
Se on kuitenkin raha arvossaan kun sen omasta selkänahastaan repii, eli tekee fyysistä työtä. Ei tupsahda euroja tilille pelkällä tietokoneen näpyttelyllä.
Jep. ja se tavaralla leuhkiminen ja näyttämisen halu ja se luulo että kaikki elävät maapallolla, jotta saisivat paljon rahaa jolla ostaa iso talo ja vene ja muuta materiaa.
ja se että kakaroihin ei satsata ja varastelevat sitten muilta.
Ainakin kun keskustellaan koulutuksesta, duunarit ensimmäiseksi muistavat aina kertoa, miten heillä "onkin jo kaksvitosena talo ja kaks kersaa ja ainakin neljä autoo pihassa, kun akateemiset vasta opiskelee". Se on vaan niin vieras maailma, kun itselle joku talo ja autot kaksvitosena oli enemmänkin kauhistus, kun itse halusi olla vapaa opiskelemaan ja kulkemaan ja oppimaan uutta.
suunnattomasti se kun joillakin pitää kysyä aina joka hankinnasta että paljonko maksoi tai oliko kallis.
Nämä ihmiset myös tuo hinnan oma-aloitteisesti esille, ostin tän sieltä ja sieltä ja olipa halpa, maksoi sen ja sen verran. Ei minua kiinnosta tietää joka jutun hintaa..Ja jos kiinnostaa niin kysyn silloin jos oikeasti kiinnostaa ja jos on itse ollut aikeissa hankkia samanlaista. Joillakin se tulee automaattisesti että pitää tietää kaiken hinta minkä toinen ostaa.
En mielellään nykyään puhu rahasta. Ei minulla sitä liikaa ole, päinvastoin, mutta jatkuva valittaminen rahan puutteista ja asioiden kalleudesta ärsyttää.
Duunareita koko lähipiiri täynnä :)Sen kyllä olen huomannut, että nuo paremmin koulutetut esittelevät ostoksiaan ja nostavat itseään jalustalle.
Mun mielestä vain wt:t puhuvat rahasta ja sitten ne jotka ovat rikastuneet yllättäin eivätkä saaneet vaurauksia syntymäoikeutena.