Ylellinen merkkituote, joka ei
Ole kovin tunnettu mutta yleinen todella rikkaiden keskuudessa? Burberryt yms. tuttuja.
Kommentit (40)
Maailmassa on paljon erittäin hyviä työkaluja, polkupyöriä, veneitä, huonekaluja, mattoja jne.
Hermes, vaikka sekin on jo varmaan liian tunnettu ja osa tuotteista "kulunut" julkisuudessa.
Patek Philippe oli hyvä esimerkki.
Brioni, Fay, Tods, Loro Piano, Ermenegildo Zegna, Hackett, Aigner, La Martina kaikki perinteiset ranskalaiset muotitalot, Pollini... Noi entisen naapurin merkkejä, mutta ei nyt mikään superrikas ollut.
Tietenkin miehillä englantilaiset mittatilausvaatteet ja kengät, mutta ainakin saksalaiset tuntuvat suosivan italialaisia merkkejä enemmän. Täytyy myös muistaa, että Burberrylläkin on paljon muuta kuin se ruutukuosi sama koskee Louis Vuittonia.
Lukemalla saksalaisia, ranskalaisia ja englantilaisia talousalan aikakauslehtiä saa hyviä ideoita. Kannattaa katsoa mainoksia ja mitä on joskus "businessmuoti"-jutuissa on.
Ne ovat vaan saaneet niin paljon huomiota, että eivät ehkä mene aloittajan kyselemään tuntematon kategoriaan.
Maailmassa on paljon erittäin hyviä työkaluja, polkupyöriä, veneitä, huonekaluja, mattoja jne.
Swan, Riva, mä tiedän veneistä. Huonekalut ja matot löytyisi varmaan Elle Decorissa (UK), mutta työkalut Hilti? Polkupyörä?
Tuli mieleen ainakin Célinen ja Loewen laukut. Proenza Schouleria harvemmin näkee Suomessa.
Tuli mieleen ainakin Célinen ja Loewen laukut. Proenza Schouleria harvemmin näkee Suomessa.
Se yksi malli on "joka bloggarilla".
Mutta on silläkin aika halpojakin tuotteita.
Suurin osa oikein todellisista luksustuotteista ei ole niinkään merkkejä kuin omistajaperheidensä nimeä kantavia, todella pieniä sarjoja (tai vain yksilöllisiä, tilaajan mukaan suunniteltuja tuotteita) tekeviä firmoja. Kuten kelloissa Blancier.
Sitten on se suomalainen mies, jonka tekemistä rannekelloista on tullut maailmalla suosittuja, nimeä en muista...
Patek Philippe on näissä piireissä aika höyhensarjalainen.
Luvaglion läppäri. Maksaa miljoonan ja on niin hieno, ettei siitä mainita edes firman sivuilla.
Königsegg-autot.
Italiassa pienissä kylissä toimivien perheiden itse tekemät muistikirjat, joissa on kannet kalleinta nahkaa ja sisällä amalfi-paperia.
Varsinkin juuri nuo erilaiset kynät ja muistikirjat ovat nyt todella in-luksustavaraa. Käsin kirjoittaminen ylipäätään.
Polkupyörissä todellisia luksusmerkkejä ovat Aurumania ja Trek Yoshitomo Nara, hinnat n. 200 000 dollaria.
Yhdellä bloggarilla olen nähnyt Luggage Toten eli sitä varmaan tarkoitat? Klassinen malli, joka on suosittu maailmalla.
Nuo Trashed Denim-farkut näyttää siltä, kuin joku kaatopaikkaa tonkiva roskisdyykkari olisi löytänyt ne risaisina, käyttänyt 10 vuotta pesemättä välillä ja sitten heittänyt liian kuluneina menemään.
Mutta ne on koristeltu rubiineilla, timanteilla ja valkokullalla. Joita kukaan ei ikinä uskoisi aidoiksi jalokiviksi ja -metalliksi pöksyjen ulkonäön perusteella.
Sehän on ihan tavallisten keskiluokkaisten ihmisten tavallinen keskihintainen vaatekauppa. Mitä luksusdesignia se muka on?
mä sanoinkin että ITSE en merkeistä perusta, siksi ostankin vaatteeni tuolta. :) Mutta siis Karen Millenin mainitsin siksi, että sitä siis myös tosi rikkaat käyttävät, vaikkei olekaan "öky" (siis todellakaan), mutta kuitenkin laadukas. Sitä eivät sen sijaan mitkään nousukkaat osta, koska merkki ei ole tarpeeksi "luksus" (kuten täältäkin nyt saamme lukea). Mutta miten olenkin ymmärtänyt, että ne oikeasti tyylitietoiset eivät merkkejä ja mainetta tuijota, vaan ostavat oikeasti laadukasta, oli se sitten kuinka kallista tai keskihintaista tahansa.
Vaan sata vuotta tai sitä vanhemmatkin haaksirikkoisista laivoista ehjinä pelastetut shamppanjapullot. Kuten Heidsieck vuodelta 1907 - tai meidän omilta vesiltämme Wrouv Mariasta ylösnostetut.
Niitä ei myydä alkossa vaan eksklusiivisissa huutokaupoissa.
Siis niitä ihan samoja, joita Suomestakin saa. :) Ei se hinta vaan se laatu.
maailman kalleimmat sängy ovat Hästnsin Vividus ja amerikkalainen E. S. Kluft.
Northlandin jääkaapit, Archeon kupariammeet, Parnianin pöydät, Pininfarinan tuolit, Ruijssenaarsin magneettien avulla leijuva vuode...
Ja tietysti ne antiikkihuonekalut, joita ei enää tehdä. Itse olen Tukholmassa nähnyt 25 000 euron kaapin. Sehän ei ole vielä mitään esim Tufftin 1700-luvun pöytiin, Eileen Grayn Dragons-tuoliin tai Badminton-kappiin verrattuna.
Poulsenin Artichoke-valaisin kuparisena.
Siinä jää Lokki-valaisimet ja Kartellin muvotuolit kakkosiksi.
Vaan luksuksesta! :D Siitä järjettömyydestä, kun jollain on niin paljon rahaa, ettei tiedä, mihin sitä lykkäisi.
Eikä nyt seikkailla enää sitten missään Artek-, Louboutini- tai Mulberry-maailmassa.
Ostin phatek philippen kellon n. 20 vuotta sitten, hinta tuolloin oli reilu miljoona markkaa, eli ei varsinaisesti mikään halpismalli. Sekuntiakaan ei ole kaduttanut, kello on hieno ja kestänyt muotoilultaan ja tekniikaltaan ajan hampaat. Näyttää upealta edelleen, rungossa tai kellotaulussa ei naarmun naarmua. Kvartsikelloihin verrattuna mekaaniseksi kelloksi erittäin tarkka; jätättää ehkä sekunnin vuodessa, joten saa säätää aikaan n. 60 vuoden välein... mainoslause pitänee paikkansa: you don't really own a patek philippe, you merely watch it for the future generation
Nakke3 kirjoitti:
Ostin phatek philippen kellon n. 20 vuotta sitten, hinta tuolloin oli reilu miljoona markkaa, eli ei varsinaisesti mikään halpismalli. Sekuntiakaan ei ole kaduttanut, kello on hieno ja kestänyt muotoilultaan ja tekniikaltaan ajan hampaat. Näyttää upealta edelleen, rungossa tai kellotaulussa ei naarmun naarmua. Kvartsikelloihin verrattuna mekaaniseksi kelloksi erittäin tarkka; jätättää ehkä sekunnin vuodessa, joten saa säätää aikaan n. 60 vuoden välein... mainoslause pitänee paikkansa: you don't really own a patek philippe, you merely watch it for the future generation
Tämä on ainakin fantasiapuppua :D Ja joo, itselläkin on kelloja.
Sehän on ihan tavallisten keskiluokkaisten ihmisten tavallinen keskihintainen vaatekauppa. Mitä luksusdesignia se muka on?
Itsekin olen P&Cltä tänä vuonna ostanut mm. laadukkaan talvitakin, bleiserin ja kaulahuivin. Mutta mitää rikkaiden luksusta se ei ole!