ekaluokkalainen tyttö ei halua pestä enää saippualla?
mikä neuvoksi? Nyt pestiin puoliväkisin ja tyttö itki koko ajan. Nyt sanoo ettei mene nukkumaan tai kouluun huomenna....tuntuu että olen epäonnistunut äitinä. =(
Kommentit (5)
Mikä pakkomielle sinulla on saippuapesusta?
Peseekö tyttö itse kunnolla, vai miksi sinä puoliväkisin peset?
Kai sinä tiedät, että suuri osa ihmiskunnasta pärjää vallan mainiosti ilman saippuaa eikä selvät hygieniaongelmat suinkaan saippuan puutteesta johdu.
Kunhan vettä on tarpeeksi, se riittää. Muutenkaan ihan kaikki normaalit suomalaiset eivät käytä aina saippuaa, eivät suihkugeelejä tai mitään muutakaan pesuainetta, jos käyvät päivittäin pesulla tai suihkussa.
Kyllä meillä ainakin on tietyt "normit" pesuasioissa eikä niitä todellakaan sanele 7-vuotias vaan ihan kyllä aikuinen. Ja niillä mennään: joko pestään tai itketään ja pestään :) Toki keskustellaan asiasta, että miksi, puolin ja toisin.
Meillä pestään kädet saippualla, mutta muuten minä en käytä mitään suihkusaippuioita eikä lapset. Mies käyttää kyllä, mullakin on joku purkki olemassa mutta harvoin siihen kosken. Käsiä jynssään kyllä saippualla.
Se kuivattaa ihoa ja kutittaa. Ekaluokkalainen ei tarvit pesuainetta vielä ollenkaan, teini-iässä voi käyttää jotain rasvaa tai öljyä saippuan sijasta.