Missä uskonnossa "pitää" mennä naimisiin alaikäisenä?
Kommentit (7)
niin eiköhän kyse ole siitä että uskonto kieltää seurustelun ja siks naimisiin mennään nuorena. Eli esim lestat.
Eihän lestoilla seurustelu ole kielletty. Esiaviollinen seksi kyllä on, ja sen vuoksi naimisiin mennään yleensä kohtuullisen lyhyen (esim. vuoden tai kahden) seurustelun jälkeen. Se on kuitenkin täysin eri asia kuin se, että seurustelu olisi kielletty.
En ole itse asiassa kuullut mistään ei-länsimaisestakaan uskonnosta, joka vaatisi menemään naimisiin aikaisin. Enemmän tässä on varmasti kysymys siitä, että jos yhteisössä yleisesti mennään naimisiin esim. 15-vuotiaina, niin 20-vuotias on helposti yli-ikäinen avioliittomarkkinoilla, ja hänen on vaikea löytää puolisoa. Yhteisössä, jossa naisen elatus perustuu avioliittoon (ja ihmisen merkitys yleisesti siihen, että hänellä on omia lapsia), tämä on katastrofi. Sen vuoksi vanhemmat usein naittavat tytön tosi nuorena, jos sopiva miestarjokas ilmaantuu.
mutta onhan niitäkin joista olisi niin ihkua mennä naimisiin kun tulisi lahjoja ja saisi olla juhlien prinsessa. Sisareni ikätoveri meni heti 18v täytettyään naimisiin kun lupaa eivät saaneet aikaisempaan. Eikä lahkolainen saati muu uskova. Erosivat parin vuoden päästä kun todellisuus ei kohdannutkaan unelmia.
Sen kyllä tiedän että Jehovan todistajat eivät harrasta esiaviollista seksiä. Monet nuoret avioituvat varhain varmaankin tästä syystä.
Seurustelussakin pitää olla tosi varovainen ettei mene liian pitkälle fyysisesti. Lienee kädestä pitelyä lähinnä.
Uskonnossa on paljon ikäneitoja joilla ei koskaan ole ollut suhdetta mieheen eikä tule olemaankaan, voi olla myös miehiä mutta vähemmän.
Erittäin rajoittunutta elämää mitä tulee kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Nuoret näkevät toisiaan konventeissa joita on 3 vuoden mittaan, muulloin tapaavat kotiseurakunnan ihmisiä.
Seurustellaan tositarkoituksella ja yleensä avioidutaan ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa.
"Yleisimpiä syitä erikoisluvan myöntämiseen ovat muun muassa raskaus tai kuuluminen tiettyyn uskonnolliseen yhteisöön".
Jokainen voi itse päätellä mikä tämä tietty uskonnollinen yhteisö maassamme onkaan.
"Yleisimpiä syitä erikoisluvan myöntämiseen ovat muun muassa raskaus tai kuuluminen tiettyyn uskonnolliseen yhteisöön".
Jokainen voi itse päätellä mikä tämä tietty uskonnollinen yhteisö maassamme onkaan.
Minulla ei ole ainkaan mitään käsitystä siitä, mikä tämä yhteisö voisi olla.
Nuoret pitää hauskaa omissa piireissään vaikkakin kaikenikäisten kanssa ollaan tekemisissä joko jonkun kodissa, rannalla tai vuokraavat mökin. Usein heillä on jatkuva varaus johonkin sisäpelihalliin jossa pelaavat viikottain porukalla! Kyläilyä on paljon kaikenikäisillä!
Pyrkivät seurustelemaan säädyllisesti mutta eivät välttämättä mene naimisiin sen ekan kanssa. Jotkut menee nuorena jotkut mielellään myöh. opiskelun tms takia. Ei mitään sääntöä!
niin eiköhän kyse ole siitä että uskonto kieltää seurustelun ja siks naimisiin mennään nuorena. Eli esim lestat.