Luokanopettajat ovat vaikeita ihmisiä
Tämän olen useaan otteeseen todennut. Kyseisten ihmisten kanssa on mahdotonta keskustella rakentavasti yhtään mistään. Ärsyttävää päällepäsmäröintiä ja omien mielipiteiden korostamista. Ja nämä kansankynttiläthän eivät voi koskaan olla väärässä missää. Ainkakin he itse niin hyvin vakaasti uskovat.
Olen kurkkuani myöten täynnä näitä ihmisiä. Mm. kaverini ja siskoni ovat luokanopettajia.
Kommentit (22)
Sanoisin, että pahinta kastia opettajista on nuoret naiset. Vanhemmat naiset ja miehet on järkeviä ja ymmärtävät työnsä sisällön. Sen sijaan nuoret naiset on kauheita valittajia ja narisijoita. Ei osata sanoa "ei", mutta toisaalta naristaan koko ajan. He eivät toisaalta ymmärrä työnsä kokonaisvaltaisuutta ja sitä, että todellakin työhön kuuluu muutakin kuin tuntien pitäminen ja siitä on turha narista. Toisaalta käyttävät energiaa kaikkeen turhaan häsläämiseen. Kokevat mahdotonta stressiä vanhemmista ja vaikka puheluista, ja ikuinen kitinä kahvipöydässä, kuinka paljon helpommalla jokainen muu ammattiryhmä pääsee. Tekisi mieli kirkua, että "menkää helvetti sinne S-marketin kassalle nauttimaan siitä mukavasta ja hyvinpalkatusta työstä..." Olen itse parkkeerannut aikoja sitten vanhempien naisten ja miesten porukkaan. En vaan kestä sitä naama vääränä kitisemistä, mitä nämä nuoret naisopettajat harrastaa. Ei ne tiedä työelämästä mitään. Työ ei saisi yhtään haastaa tai vaivata. Rennommat ranteet ja ymmärrys, että kaikki työ on joskus ikävää, auttaisi pitkälle.
Kuinkahan paljon tästä nuorten opettajien "uupumuksesta" syntyy siitä joukkohysteriasta, mitä lietsovat keskenään?
t. Samat sanat