Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä olen 18-vuotias. aikuinen. ja äiti. onko sulla jotain valittamista tähän??

Vierailija
18.08.2012 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joko eronut tai selvinnyt 7 vuoden kriisistä.

Vierailija
2/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin äidiksi 23 v ja siihen aikaan olin vanha ensisynnyttäjä. Useimmat olivat nuorempia, joten opettele kirjoittamaan ja hoida asiasi, niin ei kellään ole valittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidit lapset vastuuntunnosta, niin kunnioitan sinua syvästi. jos halusit lapsen leluksi, niin sitten kunnioitus on vähäisempää.

Vierailija
4/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheesi ovat pöyristyttäviä. Jos et kiinnitä tähän huomiota, niin lapsellesi tulee todennäköisesti ongelmia koulussa.

Vierailija
5/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuitenkin erehtyt, että vaikka 18v on täysi-ikäinen, hän harvemmin on kuitenkaan vielä aikuinen, vaan vasta omaa elämää, vastuuta, itseänäisyyttä opetteleva nuori. Se, että on henkisestikin aikuinen, voi kestää vielä vuosia. Tietysti lapsen saaminen nopeuttaa tätä kehitystä, koska lapsesta on pakko ottaa vastuuta.

Vierailija
6/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheesi ovat pöyristyttäviä. Jos et kiinnitä tähän huomiota, niin lapsellesi tulee todennäköisesti ongelmia koulussa.

Tuohan on tyylilajikin kirjoittaa noin. Sinulla itseäälläsi on pöyrityttävä asennevamma nuorta ihmistä kohtaan. Näinkö ajattelit omasikin aikanaan murjoa?

Vierailija
7/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on tyylilajikin kirjoittaa noin. Sinulla itseäälläsi on pöyrityttävä asennevamma nuorta ihmistä kohtaan. Näinkö ajattelit omasikin aikanaan murjoa?

mullekin kun kiireessä kirjoitin. Pitäsköhän mieliksesi ruveta korjailemaan....

Vierailija
8/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet typerys, sen paljastit juuri. kukaan ei pidä sinusta.

Vierailija
9/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuitenkin erehtyt, että vaikka 18v on täysi-ikäinen, hän harvemmin on kuitenkaan vielä aikuinen, vaan vasta omaa elämää, vastuuta, itseänäisyyttä opetteleva nuori. Se, että on henkisestikin aikuinen, voi kestää vielä vuosia. Tietysti lapsen saaminen nopeuttaa tätä kehitystä, koska lapsesta on pakko ottaa vastuuta.

Vierailija
10/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin lapsen koska oon murrosikäsestä asti tykännyt lapsista ja rakastin sitä pientä mussukkaa joka mun sisällä alkoi kasvamaan. ja rakastan edelleen kun se tuli ulos tähän maailmaan. ja tuun rakastamaan aina, vaikka se tekis mitä, tai ainakin lähes mitä. on rehellinen vastaus mitä moni ei uskalla sanoa. tuskin kukaan rakastaisi sellaista lastaan josta tulisi samanlainen kun hitler. :)

koulussa en oo enää ollu 2-vuoteen vaan 16-vuotiaana aloitin jo työelämän. eli en näe syytä jatkaa mitään koulua. :) ehkä joskus tulevaisuudessa jos sellaisen tilanteen eteen joutuu!

Vierailija
11/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useasti vänkäämässä sitä, että 18v on hänen mielestään aikuinen, koska täysi-ikäisellä on oikeus ostaa tupakkaa ja alkoholia, on okeus mennä naimisiin jne.

Koskaan hän ei ole puhunut niistä velvollisuuksien täyttämisistä (työssäkäynti, verojen maksu, heikommista huolta pitäminen jne), jotka tekevät täysi-ikäisestä aikuisen.

Ennustan: ap alkaa vänkäämään, että hän on aikuinen, koska hänellä on oikeuksia...

Vierailija
12/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osa ovat henkisestikin aikuisia.

Se että joku tällä palstalla ei ole ollut siinä iässä henkisesti aikuinen tuossa iässä, ei tarkoita, että ap ei olisi aikuinen.

Vierailija
13/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän ei kyllä olis valmis äidiksi.

Mutta mulla on myös kummityttö, joka oli valmis äidiksi 17 vuotiaana.

Vierailija
14/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle harrastamaan kiusaamista. Ei tuollaisen ihmisen kanssa halua olla missään tekemisissä.

Vierailija
15/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet pissis.

Vierailija
16/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku tällä palstalla ei ole ollut siinä iässä henkisesti aikuinen tuossa iässä, ei tarkoita, että ap ei olisi aikuinen.

Ihminen kasvaa hitaasti, menee vuosia saada edes elämänkokemusta niin että psyyke voisi olla aikuinen. Tietysti jos aikuisuuden ymmärtää hyvin kapeasti, niin sitten kai voi. Mutta kyllä ihmisen mielen kypsyminen on hidas prosessi.

Vierailija
17/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologia tietää, että vasta 30-vuotiaana on ihminen lopullisesti aikuinen.

Vaikka ihmiset ovatkin erilaisia, ja erilaiset elämäntilanteet kasvattavat toisia meistä aikuisuuteen nopeammin kuin toisia - niin kukaan ei kasva aikuiseksi 12 vuotta muita ihmisiä aiemmin. Sellaisia elämänkokemuksia ei olekaan.

Vierailija
18/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mähän sanoin että menin 16-vuotiaana jo töihin. joten kun sain rahaa, niin muutin myös omilleni ja oon maksanu oman elämiseni siitä päivästä lähtien. onko ihmeellistä?

ja mulle on aina ollut itsestään selvyys pitää huolta heikommista. oli ikä mikä tahansa, koska ikä ei ainakaan määrittele tätä asiaa!

ja se joka sanoi että hänen tyttärensä ei ois ollu 18v kypsä äidiksi. nii onnee vaan jos lapses seksiä harrastaa ja pamahtaa vahingossa paksuksi, eikä tee aborttia (joka ois musta kanssa tässä tapauksessa väärin luistaa velvollisuudestaan!) niin silloin mummista tulee äiti =)

Vierailija
19/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v. on aikuinen. Sehän tarkoittaa myös, että olet vastuussa tekemisistäsi ja taloudestasi. Jos et opiskele on ihan omaa syytäsi kun et saa kunnon työpaikkaa. Aikuinen osaa tehdä myös itse ruokansa ja ostaa sen kaupasta. Aikuinen ansaitsee itse rahansa. Kyllähän se äitiä helpottaa kun lapsi on kasvanut aikuiseksi.

Vierailija
20/41 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voiko teidän mielestä lapsi olla sitten lapselle hyvä äiti?

kun teidän mielestä olen vielä niin lapsi kasvattamaan tota lasta =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi