Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö yläkoulusta tule mitään tietoa kotiin?

Vierailija
17.08.2012 |

Esikoinen on ollut nyt seiskaluokalla viikon.



Koulusta ei ole tullut mitään informaatiota kotiin. Ei paperilappua, ei sähköpostia, ei mitään Wilmatunnuksiin liittyvää. Lapsen alakoulun Wilma-tunnukset ovat lakanneet toimimasta. Kun kirjaudun siis sisään Wilmaan omilla tunnuksillani, näkyvät siellä kahden muun lapsen nimet, mutta ei enää jälkeäkään esikoisesta.



Onko tosiaan tapana, ettei yläkoulusta oteta enää mitään yhteyttä vanhempiin, vaan lapsen odotetaan hoitavan koulunkäyntinsä täysin yksin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo Wilmassa viestiä luokanvalvojalta, eka päivänä tuli koulun tiedotevihko, jossa allekirjoitettava liite, koulun henkilötietokaavake tarkistettavaksi ja lukujärjestys.

Viime vuonna lapsen ollessa seiskalla, sama kuvio.

Lapsi nyt siis kasilla.

Vierailija
2/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia lappuja eivät lapset aina tuo kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli:



- lukujärjestys täynnä lyhenteitä, joita ei ole selitetty missään

- julkaisulupalappu allekirjoitettavaksi (valokuvat ja työt)

- erityisruokavalioilmoituslappu

- kuljetusavustushakemuslappu(?)

- Moniste, joka on otsikoitu: "Ilmoitus vaarallisen työn tekemisestä ja sen perusteista" (koskee teknisen työn, fysiikan ja kemian laitteita ym.)



Ei siis mitään tietoa opettajien nimistä tai yhteystiedoista. Ei mitään kirjettä tai viestiä luokanvalvojalta. Ei kenenkään sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa. Ei Wilma-tunnuksia tai tietoa, mistä tai miten sellaiset saisi.



ap

Vierailija
4/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Miksi lapsi ei tuo lappuja kotiin vaan jättää ne reppuun?

Miksi sinä et katso luontevimmasta paikasta: luettelosta tai koulun sivulta?

Siellä oli:

- lukujärjestys täynnä lyhenteitä, joita ei ole selitetty missään

- julkaisulupalappu allekirjoitettavaksi (valokuvat ja työt)

- erityisruokavalioilmoituslappu

- kuljetusavustushakemuslappu(?)

- Moniste, joka on otsikoitu: "Ilmoitus vaarallisen työn tekemisestä ja sen perusteista" (koskee teknisen työn, fysiikan ja kemian laitteita ym.)

Ei siis mitään tietoa opettajien nimistä tai yhteystiedoista. Ei mitään kirjettä tai viestiä luokanvalvojalta. Ei kenenkään sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa. Ei Wilma-tunnuksia tai tietoa, mistä tai miten sellaiset saisi.

ap

Vierailija
5/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessä on koulu, jonka yhteystietoja ei ole missään, koska koulu on aloittanut uudessa keskeneräisessä rakennuksessa? Kaupungin vaihde ei ole ennekään löytänyt ketään eikä mitään. En minä ehdi virka-aikaan juosta kouluun etsimään kansliaa. Lapsen olen käskenyt parina päivänä kysyä asiasta opettajalta, mutta hän on tietenkin unohtanut.



Miksi vanhat Wilma-tunnukset eivät toimi jos niiden kerran pitäisi toimia? Eikö opettaja näe mistään, ettei meille tule mitään viestejä?



ap

Vierailija
6/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ja kiikutti minulle ihan itse. Tänään oli siis nivaskan saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain alakoulujen opet. Joku innokas yläkoulun lv saattaa lähettää, mutta harvemmat. Se ei ole enää tapana noin vanhoille.

Vierailija
8/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ja kiikutti minulle ihan itse. Tänään oli siis nivaskan saanut.

ja muistaa luokanohjaajan nimen. Lähetä sähköpostia opettajalle. Uskon että koulun nettisivuilta löytyy yhteistiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusille oppilaille. Meillä ne käskettiin jakaa ensimmäisessä vanhempainillassa.

Vierailija
10/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole luultavasti vielä luotu. Atk-henkilöt ovat ylikuormitettuja kunta-alalla. Niitä tunnuksia ei siis ole olemassa. Kyllä koulusta tiedottavat, kun ne ovat valmiit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjapiirroksia ja havainnekuvia "tulevasta koulurakennuksesta", selvitys bussipysäkin sijainnista sekä - jee, edes jotain - rehtorin nimi ja sähköpostiosoite.



Laitanko sähköpostia rehtorille?



ap

Vierailija
12/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinnumeroita. Niitä ei juurikaan enää yläkoulussa jaella.

Veikkaan, että Wilma-tunnukset ovat teille tulossa.

Mutta onnea seiskaluokalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meni kasille eikä tullut mitään tietoa koulun alkamisesta ekana päivänä, just, joku apuope ei ollut pyytänyt anteeksi, mutta oli sanonut, että koulu alkaa klo 11.00. Sit tuli jokin lappu mulle, joka piti allekirjoittaa tähän päivään mennessä, se oli siihen käsin (kenen, en tiedä) merkattu. Luokanope on isyyslomalla, ei tullut tätäkään tietoa koulusta!!!!!

Vierailija
14/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis erityisluokan oppilas, jolla ongelmat nimenomaan sosiaalisissa suhteissa ja kommunikaatiossa. Ei ole ikinä oppinut ihmisten nimiä eikä osannut kysellä omatoimisesti asioita. Akateemisissa aineissa sitten onkin pelkkää ysiä todistuksissa. Siis sellainen "hajamielinen professori".



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä ylihuolehtivaisia nykyajan mammoja. En tiedä pitäiskö itkee vai nauraa. Kyllä yläasteikäinen osaa jo itse huolehtia koulunkäyntinsä ja monet muutkin asiat. Yleensä yläasteen jälkeen muutetaan jo omaan asuntoonkin. Mitä siitäkin tulee, jos äiti on koko ajan holhoamassa, eikä lapselle anneta mitään omaa vastuuta mistään. Peräkammarin poikia/tyttöjähän siitä tulee. Imetättekö vielä niitä seiskaluokkalaisianne? Käyttekö siellä koulussa niiden pyllytkin pyyhkimässä, jos nyt ovat vielä vaipoista eroon päässeet. Huoh... Kyllä lasten pitää antaa itsenäistyä ajoissa.

Vierailija
16/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti hoitaa, vai ehditkö odottaa vähän aikaa? Opettajahan hoitaa selvästi luokan asioita, koska se paperinippu on teille tullut.

Vierailija
17/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjumala!



Mikä hemmetin kiire sulla on sinne Wilmaan? Viikko käyty vasta koulua ja luokanvalvojalla saattaa olla muutakin tekemistä kuin kirjoitella sulle kirjeitä! Meillä ainakin odotetaan oppilastietolomakkeet ja sitten vasta lähetetään Wilma-tunnukset. Samalla vanhemmat saavat myös kirjeen luokanvalvojalta, jos eivät ole hätäänsä tukehtuneet ennen sitä.

Kyllä ne seiskat siellä pärjäävät, vaikka äidille ei ihan joka risausta heti tiedotettaisikaan!

Vierailija
18/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tämä seiskaluokkalainen nyt vain on tosiaan sellainen, ettei oikein osaa hoitaa niitä omia asioitaan. Kuten sanottua, on sen vuoksi erityisluokallakin.



5-luokkalaisemme on jo monta vuotta hoitanut asiansa paljon reippaammin ja luotettavammin ja nykyisin jopa ekaluokkalaisemme selviää asioidensa hoitamisesta paremmin kuin tämä seiskaluokkalainen. En huolestuisi ollenkaan jos heidän opettajistaan ei olisi kuulunut mitään, mutta sieltä päästä viestejä on kyllä tullut jo vaikka kuinka monta.



Että ne lapset ovat vähän erilaisia sen suhteen, mihin kykenevät. Ja jotenkin luulisi, että vaikka normaaliluokkalaisten oletettaisiinkin pärjäävän, niin erityisluokkalaisten kohdalla katsottaisiin vähän tapauskohtaisesti.



ap

Vierailija
19/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on kasilla, mutta kuitenkin puhutaan jostain luokanopesta. Koulun alkamisestakaan ei ole tietoa, vaikka se aina lukee kevättodistuksessa ja koulun kotisivuilla. Ja sitten piti allekirjoittaa jokin lappu, josta ei ollut tietoa keneltä se tuli ja mikä?

Vierailija
20/31 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakarasi pimittää tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi