kannattaako ostaa asunto, jos ei ole lapsia joille sen jättää?
Pitäisikö sitten vain testamentata muille sukulaisille tai jollekin amnestylle?
Miten muut aikovat tehdä?
Kommentit (6)
Meillä on ja aiotaan ihan itse se tuhlata. Myydään kunhan päästään eläkkeelle ja eletään herroiksi jossain halvassa maassa.
onhan tuossa miettimisen aihetta. Ap.
Oli sairaanhoitaja mutta joutui terveyssyistä jäämään sairaseläkkeelle hyvin nuorena.
Ei mitään omaisuutta. Koko eläkeiän joutui kärvistelemään, vuokra-asunnoista joutui lähtemään, kun vuokra nousi yli eläkkeen, oli liian levotonta ja vaikka mitä.
Silloin kun itse omistat asunnon, voit ostaa minkä haluat ja jos et mokas, saat asua siinä loppuiän.
Saa eläkkeellä asua kotona, maksaa vain asumiskuluja eikä lainaa tai vuokraa, kukaan ei aja pihalle. Lapsia ei ole eikä varmaan tule, mutta kummitytölle kaikki sitten menee aikanaan. Nyt on jo tehty testamentti siltä varalta, että kuollaan yhtäaikaa jossain onnettomuudessa. Toinen jättää kaiken toiselle, mutta jos yhtäaikaa mennään, kummityttö saa kaiken.
eikä sitä varten kuka sen saa kun itse kuolee.
jos sulle tulee eläkkeellä tarvetta rahasta, voit myydä pois ja käyttää. Vaikka käänteisellä asuntolainalla, eli että pankki maksaa sulle asunnostasi joka kuukausi.
Maksetusta asunnosta on myös se hyöty, ettei tarvi maksaa korkeita vuokria vanhana. Vastikkeet on aina pienemmät kuin vuokra olisi. Omakotitalon huoltaminen yksin vanhana voi olla aika rankkaa, suosisin pientä rivariasuntoa tai kerrostaloasuntoa.
Minä ja mieheni maksetaan meidän asuntoa nimenomaan eläkesäästöiksi, ei lapsillemme perinnöksi. Lapsille säästetään joka kuukausi tietty summa rahaa, ja se on meidän tapamme tukea heitä sitten kun kotoa lähtevät. Jos meiltä jotain omaisuutta jää, toki senkin sitten perivät, mutta ei aiota säästellä vaan elää - toisin kuin esim. oma mummoni, joka koko elämänsä on kituuttanut ja säästänyt ja säästänyt ja lahjoittanut kaiken pois jo eläessään. Vaan itse on syönyt tarjoustuotteita eikä juuri muuta..