mitä ajattelet palkasta josta jää 1500e kuukaudeksi käteen?
Kommentit (33)
Olipa positiivisia vastauksia.tuli hyvä mieli☺
Tosi jees. Mutta olen opiskelija eli yli 900 e käten kuussa kuulostaa mahtavalta.
Saan tuon verran ansiosidonnaista ja täytyy sanoa että niukkaa on pärjääminen. Täytyy miettiä tarkkaan mitä ostaa.
Vuokra on 800 joten muuhun jää 700 jolla pitää maksaa laskut ja ostaa ruoat.
Vituttaa kun jäin työttömäksi. Asunnonvaihto lienee pian edessä.
Tuon verran jäi käteen 10v. sitten, kun palkka oli 2200 € brutto. Yritys ei halunnut maksaa markkinointikoordinaattorille enempää, joten tein työt vasemmalla kädellä ja jäi paljon luppoaikaa. Kun vastuitani haluttiin kasvattaa, kieltäydyin ja sanoin, että tällä palkalla asiantuntijuuttani ei ole tarjolla (graafiset ohjelmat ja ohjelmoinnit), teen vain perushommaa ja ostakaa palvelut muualta kuten ennenkin. Sitten palkkaani nostettiin tonnilla ja otin enemmän vastuuta verkkotoiminnoista. Iisiä onneksi vieläkin.
Saan itse tuon verran. Riittää ihan hyvin tässä tilanteessa ja jää säästöönkin aina jonkun verran, mutta toki enempikin kelpais varsinkin sitten kun/jos on lapsia.
Eläisin kuin ruhtinas nykyiseen verrattuna.
Ihan jees! Mulla nettona hitusen verran alle tuon. Lainalyhennykseen menee 450€/kk, ruokaan 200€/kk. Loput muuhun elämiseen ja säästöön
Vierailija kirjoitti:
Itse teen osa-aikatyötä ja saan juuri tuon. Ihan ok mulle.
hahahha mulla on täysi virastotyöaika ja käteen jää 1450.
Työpaikan vaihto on kyllä mielessä.
Opiskelijalle hyvä. Varsinkin kun elää suurimman osan vuodesta 500€/kk.
T: toinen opiskelija.
Kunhan ei ole rekalla ajoa niin kelpais mulle. Tästä paskasta ei juuri ton enempää käteen jää ja ikinä ei ehdi edes nukkua saati lapsista nähdä kuin vilauksen kerran tai pari viikossa.
Sehän on kuin oma palkka, vähän yli tai ali. Ei lisiä tuovia viikonloppu- tai vuorotöitä. Vaatii korkeakoulun käyntiä, mutta muuten itse työn vaativuus vaihtelee. Lainanyhennys 500, vastikkeet vähemmän, lopuista säästöön mitä ei syö tai mene laskuihin ja muuten.
Mulla osa-aikatyössä jää suunnilleen tuo summa kuukaudessa käyttöön, tosin saan myös ansiosidonnaista soviteltua päivärahaa ja se on mukana tuossa summassa. Mutta oikein hyvin pärjään, vapaa-aikaa on runsaasti ja rahaa jää vähän säästöönkin. Enää en oikeasti edes haluaisi kokoaikatyötä, se vie liikaa aikaani, mutta tämän totuuden kestävät kuulla vain jotkut.
Itse saan vähä vähemmän nyt ja aivan hyvin pärjäillään. Ei toki haittaisi isompikaan palkka :)