25-vuotiaana isäksi. olisiko onnistunut sinulta mies?
itse tulin 25-vuotiaana isäksi v. -95. nykysin siis jo 42v ja 17-vuotias kaunis tytär on tuo esikoiseni =)
Kommentit (38)
nykyiset nuoret miehet saisi suostumaan.
Oman miehen kanssa ollaan tuota ikäluokkaa ja hänen mielestään hänestä ei ole isäksi "ainakaan 10 vuoteen". Valitettavasti minulla ei naisena ole aikaa odotella liki nelikymppiseksi lasten yrittämistä, ja pelkään että jos hänen kanssaan lapsia hankin tuolla 35+-vuotiaana, saattaa hänkin ajatella että olisipa pitänyt ryhtyä puuhaan aiemmin.
Minäkin olen aina halunnut olla nuorehko vanhempi, mutta tämän miehen kanssa se on ilmeisesti mahdottomuus. :|
Oman miehen kanssa ollaan tuota ikäluokkaa ja hänen mielestään hänestä ei ole isäksi "ainakaan 10 vuoteen". Valitettavasti minulla ei naisena ole aikaa odotella liki nelikymppiseksi lasten yrittämistä, ja pelkään että jos hänen kanssaan lapsia hankin tuolla 35+-vuotiaana, saattaa hänkin ajatella että olisipa pitänyt ryhtyä puuhaan aiemmin.
Minäkin olen aina halunnut olla nuorehko vanhempi, mutta tämän miehen kanssa se on ilmeisesti mahdottomuus. :|
Mulla tosin jo toinen samanlainen tapaus menossa. Ikää 32. :(
itse tulin 25-vuotiaana isäksi v. -95. nykysin siis jo 42v ja 17-vuotias kaunis tytär on tuo esikoiseni =)
Tuli isäksi 25 vuotiaana, on nyt 47v ja lapset 22, 20, 17, 14, ja 11. Lisäksi yksi lapsenlapsi, 10kk, joten on lepposat vaarinpäivätkin koittaneet!
- vaimo 41v
Mulla tosin jo toinen samanlainen tapaus menossa. Ikää 32. :(
Mutta vaikeaa on ymmärtää miksi miehet ovat lapsia haluavien naisten kanssa jos eivät itse lapsia halua. Ja sekin on ihan ok, elämässä on paljon muitakin mahdollisuuksia ja tekemistä...
Kukaan ei halua kertoa niistä nuoren isyyden varjopuolista?
tuntemani isäksi tullut oli 17-vuotias. Oli seurustellut tyttöystävänsä kanssa alle puolli vuotta ja vahinkoraskaus. Päättivät kuitenkin pitää lapsen.
Muutaman vuoden kuluttua heillä oli parisuhteessaan vaikea kausi. Mies oli viikot eri kaupungissa töissä ja viikonloput vietti kavereiden luona. Kotonaan kävi vain kääntymässä, kertoi että riidaksi meni aina. Siitä en tiedä alkoiko miehellä menojalkaa vipattamaan eikä viihtynyt kotona ja riidat johtui siitä. Vai oliko niin että jatkuva riitely sai hänen pakenemaan kotoa. Kumpi syy ja kumpi seuraus, en tiedä. Vuoden kuluttua heillä alkoi menemään paremmin, mies irtisanoutui toisen kaupungin työstään ja oli jonkun aikaa työttömänä kotona kunnes sai kotikaupungistaan töitä.
Tuosta aikaa useita vuosia ja edelleen ovat yhdessä.
tuli isäksi juuri täytettyään 22, olin itse saman ikäinen. Vanhemmaksi ei kasvettu yhdessä yössä, alku tuntui vaikealta. Vanhemmuus alkoi tuntumaan mukavalta kun tyttö täytti 1v., siitä eteenpäin kaikki sujunut hienosti ja tytöllä mitä parhain iskä! Omalle lapselleni en toivoisi jälkikasvua yhtä nuorena, mutta se onkin sitten jo hänen tarinansa...
Joku vähän yli 20v naimaton poika tulee vakavissaan kertomaan Vauva.fi foorumille ettei välttämättä halua lapsia koskaan. Mitähän teet koko foorumilla ylipäätään :D?!?
En ole foorumilla vakavissani. Ja mitä pahaa on sanoa, että haluaa lapsia "ehkä joskus"? Sehän tarkoittaa, että voi haluta tai sitten ei halua, mutta ei vielä tiedä. Olen 21-vuotias, tarvitseeko siinä vaiheessa jo tietää, miten aikoo loppuelämänsä viettää?
toisen kerran isäksi, 21-vuotiaana kahden lapsen yksinhuoltaja-isäksi. Luuleeko ap että olisi onnistunut. Nyt lapset 8 ja 7 ja kolmistaan eletään vieläkin.
Varjopuolia, kun kaverit menee baareihin minä luen lapsilleni iltasatua, kun kaverini vie pyykit äidilleen, minä pyykkään ja paikkaan lasteni vaatteita. Naiset pakenevat kun kuulevat yksinhuoltajuudestani. Joudun järjestelemään lapsilleni hoitopaikan että pääsen joskus omiin harrastuksiini.
Mutta on tämä silti hienoa, vaikkakin raskasta
Miehestäni tuli isä ensimmäisen kerran 18-vuotiaana. 25-vuotiaana hänestä tuli isä jo kolmannen kerran. Hyvin onnistui. YKsin elätti tuolloin koko perheen valmistuttuaan juuri yliopistosta, kun minä vielä opiskelin. Nyt 28-vuotiaana tienaa valehtelematta 100 000 euroa vuodessa ja on loistava, välittävä isä. Joten kyllä, helposti se onnistuu.
Joku vähän yli 20v naimaton poika tulee vakavissaan kertomaan Vauva.fi foorumille ettei välttämättä halua lapsia koskaan. Mitähän teet koko foorumilla ylipäätään :D?!?
En ole foorumilla vakavissani. Ja mitä pahaa on sanoa, että haluaa lapsia "ehkä joskus"? Sehän tarkoittaa, että voi haluta tai sitten ei halua, mutta ei vielä tiedä. Olen 21-vuotias, tarvitseeko siinä vaiheessa jo tietää, miten aikoo loppuelämänsä viettää?
Vitun idiootti, sinä tuossa olit ainoa joku rupesi keulimaan jo noin nulikkana että "aikasintaan 20v kuluttua jos koskaan kun oon viä nuori!"
Taidat vielä valehdella tuon googletuspaskasi, olet vain joku 15 tuntia päivässä netissä roikkuva looserinörtti jolle kelpaa mikä vaan, kunhan se on internetissä!
Muutenkin koko kommenttisi oli yhtä fiksu, kuin että joku AV-ämmä täältä menisi motoristit.fi palstalle lörpöttämään kovaan ääneen että hän ei autokorttiakaan omista ja että kaupungin busseillakin pääsee perille!
Olet siis vitun tyhmä. Kukaan ei itke kun kuolet.
Vitun idiootti, sinä tuossa olit ainoa joku rupesi keulimaan jo noin nulikkana että "aikasintaan 20v kuluttua jos koskaan kun oon viä nuori!"
Taidat vielä valehdella tuon googletuspaskasi, olet vain joku 15 tuntia päivässä netissä roikkuva looserinörtti jolle kelpaa mikä vaan, kunhan se on internetissä!
Muutenkin koko kommenttisi oli yhtä fiksu, kuin että joku AV-ämmä täältä menisi motoristit.fi palstalle lörpöttämään kovaan ääneen että hän ei autokorttiakaan omista ja että kaupungin busseillakin pääsee perille!
Olet siis vitun tyhmä kersa.
On hyvä kun ei lapsia tee ainakaan kenenkään muun takia. Mitä tyhmää on siinä ettei halua nuorena lapsia. Minä ja mieheni tavattiin 23/25v ja tehtiin lapset yli 10 vuotta myöhemmin. Mieheni on loistava isä ja olsi varmaan parjännyt nuorempanakin, mutta kyllä se ehkäisy pitää kun sitä käyttää.
Tyhmyyden huipentuma on minusta äiti-ihminen joka pätee lapsillaan ja julistaa vanhemmuuden ilosanomaa ainoana oikeana.
Vitun idiootti, sinä tuossa olit ainoa joku rupesi keulimaan jo noin nulikkana että "aikasintaan 20v kuluttua jos koskaan kun oon viä nuori!" Taidat vielä valehdella tuon googletuspaskasi, olet vain joku 15 tuntia päivässä netissä roikkuva looserinörtti jolle kelpaa mikä vaan, kunhan se on internetissä! Muutenkin koko kommenttisi oli yhtä fiksu, kuin että joku AV-ämmä täältä menisi motoristit.fi palstalle lörpöttämään kovaan ääneen että hän ei autokorttiakaan omista ja että kaupungin busseillakin pääsee perille! Olet siis vitun tyhmä. Kukaan ei itke kun kuolet.
toisen kerran isäksi, 21-vuotiaana kahden lapsen yksinhuoltaja-isäksi. Luuleeko ap että olisi onnistunut. Nyt lapset 8 ja 7 ja kolmistaan eletään vieläkin.
Mutta missä lasten äiti on?
ja isyys on kyllä selvästi kasvattanut ihmisenä hurjasti. Kyllä se onnistuu!
isäksi 22-vuotiaana ja hyvin on onnistunut.
mutta vastaan mieheni puolesta, sillä hän oli 25 kun lapsemme syntyi.
Ihan hyvin on tähän asti mennyt. Lapsi on koulussa ja pärjää hyvin (numerot hyviä ja kavereita on), on kiltti ja ottaa muut huomioon olematta kynnysmatto. Tietty teini-ikä voi muuttaa asioita paljonkin, mutta tähän asti on mennyt hyvin.
Ja mieskin on pärjännyt lapsen syntymän jälkeen, pon väitellyt tohtoriksi ja on nyt tukijana yhdessä oman alansa korkeimmalle arvostetuista pakoista. Tällä hetkellä asumme ulkomailla, joka nyt ei ole sinänsä mikään saavutus, mutta osalla on käsitys että ulkomaille muutto lapsen kanssa on lähes mahdotonta ja ulkomailla haluaa asua se pitää tehdä ennen lasta. Meillä on kyllä mennyt hyvin, eli kohtuu nuorena lapssen saaminen ei estä tätäkään asiaa :)
Kun lapset on isoja ja itsekin on vielä nuori ku mikä! :D varmaan ihan mukavaa? Ihana keskustelun avaus mun mielestä :)