Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka maksaa häät?

Vierailija
16.08.2012 |

Kuka maksaa häät jos pari on jo asunut yhdessä muutaman vuoden? Muinoin oli tapana morsiamen vanhempien maksaa koko lysti. Nykyisin morsiuspari maksaa itse häänsä jos sellaista haluavat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan aikaan oli tapana, että morsiamen vanhemmat maksoivat, KOSKA morsian siirtyi miehen elätettäväksi. Nykyään on eri lailla. Vaimollakin voi olla isommat tulot..

Vierailija
2/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa jolla on halua ja varoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat maksavat nykyisin, yleensä kutsussa on tilinumero ja tieto siitä, paljonko rahaa tarvitaan.

Vierailija
4/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani meni naimisiin muutama vuosi sitten. Minä maksoin häät. Morsiammen puolelta maksettiin vain hääpuku. Se ei ollut iso kustannus.

Minä maksoin mieluusti lapseni häät. Kyllä se nykyään on hyvin laaja skaala siinä kuka maksaa.

Vierailija
5/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksettiin joka penni vuonna -83, oltiin vähän alle kolmikymppisiä, saatiin toki rahaa lahjaksi. ravintolahäät lähisukulaisten kera,

 En silloin tiennyt että vois jollakin muulla ne maksattaa, aina oppii av:lla.

Vierailija
6/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat maksoi 1984. Oltiin parikymppisiä. Yli sata henkeä oli ja kyläkoululla juhlittiin.

Vanhemmat maksoivat myös pikkusiskon häät 5v myöhemmin. Sulhasen vanhemmat olisi halunneet osallistua, mutta mun vanhemmat oli käskeneet lahjoittaa osuutensa suoraan hääparille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän maksaa joka tilaa.

Vierailija
8/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin muistaa, että maksajalla on myös paljon sananvaltaa siihen, millaiset häät järjestetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole mun juttu kyllä ollenkaan

Vierailija
10/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa meidän perustavan perheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen ajatellut että naimisiinmenijät maksavat häänsä itse? höh, oonpas ollut tyhmä:/

Vierailija
12/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lailla tasan kolmeen osaan, meidän, vanhempieni ja puolison vanhempien kanssa, mieheni kanssa taisimme kuitenkin maksaa eniten. ei sitä erikseen pyydetty, molempien vanhemmat halusivat osallistua kuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, veljeni meni naimisiin 22 vuotiaana. Hän maksoi vaimonsa kanssa 1/3, mun vanhemmat 1/3 ja morsiamen vanhemmat loput.

Me maksettiin mieheni kanssa 100 %, paitsi saatiin kummankin vanhemmilta rahaa häälahjaksi, jolla kuitattiin häistä n 15 %.

Vierailija
14/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaan tulee:



Nuoret maksavat itse kaverinsa, äiti maksaa oman sukunsa ja kenet haluaakin, minä ja mieheni maksamme miehen puolelta tulevan suvun.

Jokainen hoitaa tältä osin oman tonttinsa.



Minä olen luvannut kustantaa hääasun ja minun puolestani saavat itse maksaa loput tai maksattaa äidillään...hänellä on huomattavasti suuremmat tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun porukat on aikanaan maksaneet itse omat häänsä, mutta mun isä maksoi mun häät.



Yhellä tutulla kävi niin, et isäpuoli maksoi.



Yleensä kai morsiuspari itse maksaa, riippumatta siitä kauanko ovat olleet yhdessä ja minkä ikäisiä ovat. Vanhemmat maksavat siinä tapauksessa jos haluavat auttaa, tai jos haluvat isommat häät kun morsiusparilla on varaa ja morsiuspari itse suostuu isompiin bileisiin.

Vierailija
16/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhanaikaiset tavat ole jäämässä unholaan sillä on aika kohtuutonta olettaa morsiamen vanhempien kustantavan kaiken. Jokoa pari maksaa itse tai sitten appivanhemmat yhdessä!

Vierailija
17/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen juhlii niin kuin parhaaksi näkee:) Anopin tai äidin toiveita ei tarvitse aina toteuttaa.

Vierailija
18/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla juhlat maksaa tietenkin naapuri. Veljen haat maksoi tosin hammaskeiju.

Vierailija
19/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin toivoa, niin lähtisin mieluusti Italiaan häämatkalle. Vanhemmat kustansivat meidän häät kun silloin oli tapana morsiamen vanhempien maksaa. Nykyjärjellä ja tietämyksellä (mitä ei ole kovinkaan paljon) lähtisin mieheni kanssa matkoille ja kenenkään ei tarvitsisi huolehtia lahjoista tai järjestelyistä.

Vierailija
20/21 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanhat perinteet kunniaan ja takapakkia roimasti tasa-arvon saralla.