Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saisin itselleni elämän kuten kaunis pieni blogisti?

Vierailija
16.08.2012 |

haluisin samanlaisen asunnon kuiin hänellä (meillä modernia kun mies ei tykkää muusta)

Haluisin pukeutua samoin ja haluisin osata ja tehdä samanlaisia juttuja kuin hän ja olla samanlainen äiti. Hirveä alemmuuden tunne iski kun luin sivuja. =/

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen olen erittäin kiitollinen KPE blogistille, siitä, että jaksaa antaa niitä vinkkejä ja idoita eteenpäin kaikille iloksi!

Ja mikä kivointa ja reiluinta, yleensä ostosten tai tuunausten yhteydessä Anne kertoo todella reilusti mistä ostettu, ja vielä linkitetty suoraan sivustotkin mistä jokainen voi ostaa/lukea itse! Harva blogisti niin auliisti jakaa omia löytöjään tai idoitaan eteenpäin annettavaksi!! Annella on sydän paikallaan, se täytyy sanoa! Kiitos vaan hänelle kaikesta.?

Ja tosiaan kertoo tarkkaan miten on tuunattu esim. keittiön remontti, alakerran remontti jne. Jos on itse niin käsi ettei pysty niiden vinkkien perusteella tekemään itse, niin se ei ole Annen vika! Jokainen voi kehittää itse omia tuunaus/remonttitaitojaan. Kaikki ovat joskus aloittelijoita! Kukaan ei ole tänne maailmaan syntynyt maalisuti kädessä. Jos tajuat pointini???

Ja itsekin tein ne kivat virkatut matot Annen kuvien perusteella. Eri värejä tosin käytin, mutta ihan itse opettelin maton virkkauksen. Eli menin työväen opiston kurssille, kun en tosiaan osannut virkata, vaan opettelin sen taidon omaksi iloksi, ja tein Annen malliset matot lastenhuoneisiin.

Minusta on ok kadehtia välillä muita, mutta ärsyttävintä on ne kadehtijat, jotka eivät kuitenkaan itse viitsi tehdä mitään, mutta jaksavat kuitenkin itse olla katkeria niille, jotka jaksavat nähdä vaivaa- Anteeksi nyt vain, mutta näin ajattelen.

Vierailija
22/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi haluaa modernia tyyliä ja sinä itse kartanotyyliä, niin et voi yksi alkaa muuttamaan kotianne kartanotyyliin.

Mutta ei se elämä ole kodin tyylistä kiinni, alkuperäisessä viestissäsi kyselit "elämän"perään.

Sopivat harrastus tai pari, pukeutuminen omaan tyyliin, mikä se sitten onkin. Ja kodista voi tehdä kivan, itselleen mieluisan, vaikka se tyyli olisikin kompromissi.

Älä haikaile toisen elämää, vaan elä omaasi!

Vierailija
24/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaspaikka.fi/virkkaus/isoaidinnelio/index.html

Valitset vain samat värit kuin Annen peitoissa

Vierailija
25/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rottinkituoli. Melkein samanlaiset kuin KPE mutta edullisemmat, Ikeasta

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S09896891/

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60163174/

Vierailija
27/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvataiteilijana voin ottaa lapsestani edustavia kuvia missä vain ja milloin vain, yksinkertaisesti siksi että osaan. Ei tarvitse tehdä mitään SUURTA TAUSTATYÖTÄ saadakseen visuaalisesti edustavia otoksia. Katsos kun ammattilainen osaa asiansa.

Visuaalisen alan ihmisillä laittamiset ja tekemiset käyvät luonnostaan, mitä väkertelijöillä on usein hankala tajuta. Ei monikaan kykene tajuamaan sitä missä ajassa (kuinka lyhyessä) pystyn tuottamaan kuvia. Miksi tarvisikaan tajuta, ammattilaisen on turha taidoistaan kertoilla, koska ne eivät kohtaa 'tavista'.

Ammattisisustaja ajattelee varmasti samoin koko ajan, ammattillisesti myös omaa sisustamistaan, jolloin kaikki sujuu kuin 'itsestään'.

Hankala tajuta, uskon kyllä.

Oikeasti, mieti nyt: ensin siivonnut ullakolla, sitten erikseen haalinut kaikkea romanttista ullakkokrääsää ja asetellut niitä puolipäivää, sitten tyttö pitsimekossa puettuna astetelmaan kirjan kanssa, ja sitten otetaan kuvia eri kuvakulmista ja valotuksilla.

En ikinä jaksaisi. Aika turhamainen saa olla, että viitsii tehdä moisen vaivan, luonakseen blogiin jonkun kivan tunnelmakuvan, joka oikeasti tekemällä tehty.

Kuvien takana on paljon työtä. Ja mietitty etukäteen juttuja, aiheita, kuvakulmia, asetelmia.

Kannattaa olla kriittinen. Mitä niiden kuvien takana on? Miten lapset hoidettu kun mammat bloggailee kaikki päivät taustatöineen, ja haalivat ideoita virtuaalimaailmasta? Saavatko lapset temmeltää ja sotkea niitä vitivalkoisia maailmoita? Missä on se tarha-arki kiukkukohtauksineen, kaupassakäynteineen, arjen kuvauksineen. Ei ainakaan monella blogistilla.

Vierailija
29/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että valotukset, ja kameran kanssa pelaaminen sujuu luontevasti ja nopeasti. Mutta turha tulla väittämään, että KPE:llä lapsiperheellisenä olisi kotona aina sellaista kuin Blogin sivustoilla näkyy! Eli ei lasten kurahousuja missään kuivumassa, aina kiiltävän puhdasta ja lapset kauniisti leikkimässä äidin askartelemilla pikkutilperhöörijutuilla... Lapsen kotona arkisin pyhävaatteissaan jne.

Kyllä ne blogistien interiöörit on välillä vaivalla tuunattu, eikä mikään kuvallinen ammattitaito poista sitä. Pysytään siis ihan reaalimaailmassa pliis.

Vierailija
30/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näköjään vaikea tajuta, että bloggaaminen on joillekin osa työtä, käyntikortti omasta sisustusmaailmasta. Ja tässä tapauksessa SISUSTAMINEN on kpe-bloggaajan työ.

Entäs ne kaikki etätyöntekijät jotka työskentelevät kotona, tuomitsetko heidät samoin? Missä on tarhakiukkujen kuuntelijat, lasten ruokkijat, voi voi voi...nyt kyttäämään kaikkia kotona työtä tekeviä ihmisiä ja tekemään ilmoituksia sossuun.

Vierailija
31/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälähän sulle on monta edullista linkkiä KPE tyyliin kaikille omaksuttavaksi.

Kiitos sille joka jaksoit linkittää!

Kelpaako AP nää vinkit sinulle??

Vierailija
32/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sua tylsimystä, ihan varmasti hekin pissaavat ja kakkaavat kuin kuka tahansa muukin.

En vain tajua miksi edes mietit muiden kurahousuja, ne kai ovat itsellesi joku pakkomielle? Itse siivoan ahkeraan, mutta en tee siitä numeroa koska elämässä on niin paljon muutakin. Mutta ei voi mitään että kaltaisesi ovat kasvaneet tiskirättiin kiinni ja näkevän elämässä vain pölyhiukkasia joita pitää suurella vaivalla puunata. Jos ei ole omia unelmia, eihän niitä saa kukaan muukaan rakentaa, se kai on mottosi.

Uskon kyllä, että valotukset, ja kameran kanssa pelaaminen sujuu luontevasti ja nopeasti. Mutta turha tulla väittämään, että KPE:llä lapsiperheellisenä olisi kotona aina sellaista kuin Blogin sivustoilla näkyy! Eli ei lasten kurahousuja missään kuivumassa, aina kiiltävän puhdasta ja lapset kauniisti leikkimässä äidin askartelemilla pikkutilperhöörijutuilla... Lapsen kotona arkisin pyhävaatteissaan jne.

Kyllä ne blogistien interiöörit on välillä vaivalla tuunattu, eikä mikään kuvallinen ammattitaito poista sitä. Pysytään siis ihan reaalimaailmassa pliis.

Vierailija
33/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa kodin joka on taidokkaasti ja hintavastikin sisustettu,mutta ei halua nähdä vaivaa, ei opetella sisustuksessa tarvittavia taitoja, eikä mieluiten saisi maksaakaan mitään?

Tiedätkö, jos haluaa hienoa, sitten täytyy nähdä vaivaa ja maksaa rahaa. Rahanmenoa voi kompensoida melko paljon tekemällä itse, mutta sitten täytyy olla valmis näkemään itse tekemisen vaiva. Anne satsaa kotinsa laittamiseen aikaa, vaivaa ja rahaakin. Se myös näkyy, etkä voi saada samanlaista panostamatta vastaavasti. Onko reilua? On. Saat samanlaisen kodin JOS olet valmis pistämään sisustukseen työtä, taitoa ja rahaa kuten Anne, mutta sitähän sinä et ole valmis tekemään, millään tasolla.

Se ei ole Annen vika, vaan ihan ikioma asenneongelmasi.

Keep on dreaming.

Vierailija
34/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi sinun pitää korjata itsetuntosi. Tuijotat silmäsi sokeiksi jotakin blogia, etkä näe mitä hyvää sinussa ja sinulla on. Varmaan KPE-blogisti on ylpeä omasta elämäntyylistään, miksi hän muuten näyttäisi sitä netissä?

Sinun pitää hankkia ihan oma kaunis pieni elämä (miksi pieni, muuten?), ei jonkun toisen.

Jos yhtään auttaa, niin minä kadehdin sinulta niitä Eamesin tuoleja, sopisivat hyvin meidän sekatyyliseen kotiin. :D

Vierailija
35/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni ei kirjoituksella ollut mollata blogin pitäjiä! Päinvastoin arvostan heidän ahkeruuttaan, ideoitaan ja vaivannäköään, ja sitä että anteliaasti jakavat kaikille ideoitaan ja vinkkejään. Tunnelmajutut ovat myös ihana arjen pakenemiskeino. Kaikki kiitos ja kunnia siis Blogisteille!

Kritiikilläni halusin avata monen katkerankin ja kateellisen ihmisen silmät reaalitodellisuudelle kärjistetysti, että ei kannata imeä sitä kaikkea "blogihöttöä" ilman mitään mediakriittisyyttä!!

Kannattaa lukiessa muistaa, että kysymyksessä on Blogimaailma, jonne blogikirjoittaja kirjoittaa tietyllä tyylillä juttuja, tietyn aihepiirin parissa, ja siinä ei ole kysymys oman reaalielämän esittelystä! Blogisille on tärkeää välittää oikea tunnelma, ja lifestyle, ihan pelkästään saamansa mainonnankin takia. Eli kadehtiminen on sekä turhaa, että tyhmää.

Blogeja tarvitaan ja ne ovat ihana harrastus lukea ja inspiroitua jonkun taituruudesta ja ideoista. Minulla ei ole mitään blogeja vastaan!

Vierailija
36/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on täynnään erilaisia kuvataiteen teoksia, maalauksia, veistoksia, grafiikkaa, valokuvia ja kyllä niitä asiasta tietämättömät usein ällistelevät. Mutta sen on mun reaalimaailmaa. Pitäiskö laittaa kurahousut kehyksiin?

Vierailija
37/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viitaten tuohon yhteen alkupäässä olevaan pitkään kommenttiin siitä, että KPE Anne käyttää iltaisin paljon aikaa muiden blogien lueskeluun.. No ei varmaan pidä kovinkaan paikkaansa. Ne kellonajat, jotka siellä blogilistassaan näkyy on niitä, milloin kyseinen blogisti on blogiaan päivittänyt, ei niitä milloin Anne on blogeissa vieraillut.

Vierailija
38/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi nyt kamalasti, että menin väittämään, että blogien siistit kodit eivät aina näytä samalta kuin kuvissa. Mikä mun rikos on??

Ja ihan asiallisesti olen kirjoitellut, enkä mennyt mihinkään toisen persoonan haukkumiseen, kuten sinä itse. Mikä tässä nyt on niin ikävää minun kirjoituksessani? Voitko selventää.

Vierailija
39/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin kuka hoitaa lapset, mamma askartelee tyhjänpäiväisyyksiä kuin ei olisi muuta tekemistä...

Siis anteeksi nyt kamalasti, että menin väittämään, että blogien siistit kodit eivät aina näytä samalta kuin kuvissa. Mikä mun rikos on??

Ja ihan asiallisesti olen kirjoitellut, enkä mennyt mihinkään toisen persoonan haukkumiseen, kuten sinä itse. Mikä tässä nyt on niin ikävää minun kirjoituksessani? Voitko selventää.

Vierailija
40/47 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa kuuklata mitään, et osaa tehdä mitään, et nähtävästi viitsi mitään -> silti elämäsi pitäisi olla kuin tuossa blogissa??

Se VAATII TYÖTÄ kuule, niin kuin kaikki tässä elämässä. Eihän se Annellekaan tipu valmiina. En ymmärrä tuollaista patalaiskaa mammaa joka ei jaksa muuta kuin kadehtia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän