Minkä ikäisenä jalan kasvu loppuu tytöillä?
Kolmasluokkalaisellamme on jalan koko jo 37-38... Minkähänmoinen kanootti sille oikein ehtii tullakaan :O
Kommentit (22)
Isällä on siro 47 ( muutenkin pitkä, 195cm)
Minä taas 36,5cm (155cm)
Eli hyvinkin voi olla lopputulos 41-42 numeron jalka tytöllä!!!???
38-39 ja siinäkin on jo ne pari numeroa minkä jalka "kasvoi" kolmen lapsen jäljiltä... Tyttö käyttää nyt kenkiä, joita mä olen käyttänyt ennen muksujen saamista ja tuntemattomasta syystä säästänyt.
ap
Isällä on siro 47 ( muutenkin pitkä, 195cm)
Minä taas 36,5cm (155cm)Eli hyvinkin voi olla lopputulos 41-42 numeron jalka tytöllä!!!???
Tosin tytön pituusennustekin on reilusti päälle 170cm, joten kai se joutaa vähän isokenkäisempi ollakin kuin hikiseen 160cm ylittävä äitinsä, mut silti... Kun ei isänkään jalka ole mitenkään järisyttävän suuri miehen jalaksi (42-43)
Miesten kengät loppuu yleensä 45 tai 46 kokoon!!
Dc:n skeittikenkiä saa myös koossa 48, jotka on sopivat miehelle siis...
siskoillaan on kanssa isot jalat (vanhemmilla 16&20v. päälle 41 molemmilla) ja pikkusiskollaan, joka on 1-luokkalainen on jo lähemmäs 35. tosin itsellänikin jalka 41-42 ja pituutta 178cm. pitkiä ja isojalkaisia ovat kaikki :)
ei se nykyään enää mitenkään outoa ole, paitsi välillä huvittaa kun nuoremmat työt on molemmat kavereitaan päätä pitempiä..
Älkää ottako noin tosissanne noita! :D
Mulla on pituus ja kengännumero pysyneet samana siitä kun olin 11-vuotias, nyt siis olen kolmekymppinen koon 37 jalalla.
Kolmasluokkalaisellamme on jalan koko jo 37-38... Minkähänmoinen kanootti sille oikein ehtii tullakaan :O
Lopputulema riippuu siis kovasti siitä, milloinnse kasvupyrähdys tulee.
mun 4 luokkalaisella pojalla on 33 - mutta on pieni muutenkin. Veljentytöillä, toinen nyt 15 ainakin vielä on hieman kasvanut jalka.
on ollut ainakin muutaman vuoden, tuosta ei varmaan (toivottavasti!) enää kasva. Pituutta tytöllä 175cm.
että tytöillä jalan kasvu pysähtyy keskimäärin noin 12-vuotiaana. Itselläni kasvu pysähtyi 11-vuotiaana.
Mulla on 36 jalankoko mut joskus 35 menee myös. Oon 13-vuotta ja ei mulla oo kasvanu jalankoko 1-2 vuoteen joten ei mulla varmaa enää jalka kasva.
Itse olen 16 vuotta ja jalankoko on 36 sama mikä oli vitosella
olen itse täyttämässä 13 ja jalan koko on 36-37 :D miten isojalkaisia lapsia teillä on....... jalan koko kuulemma loppuu kun menkat alkavat joten arvailkaa siitä
Meillä myös kolmosluokkalaisen tytön jalan koko 37 ja pituutta yli 150 cm. Itselläni jalka 38 ja pituus 172cm. Tytön puberteetti on juuri aluillaan, joten eiköhän täälläkin äidistä yli kasveta molemmissa mitoissa.
Vähän OT, mutta omassa kaveripiirissäni pienin jalka aikuisella naisella on 33 ja suurin on 43. :) Itselläni on 37 ja muistelisin että jalan kasvu olisi loppunut joskus ala-asteen loppupuolella.
Minulla ainakin jalan koon kasvu loppui ennen kuin pituuskasvu loppui. Olen venynyt vielä sentin-toista lukiossa, mutta yläasteella ainakin jalankoko on ollut sama kuin aikuisena. Olen itse myöhään kasvanut, osahan saavuttaa aikuispituutensa paljon aiemmin.
Mulla loppui muistaakseni n. 10-11-vuotiaana, suunnilleen samoihin aikoihin menkkojen alkamisen kanssa jalan kasvu. Pituuttakin kasvoin vain 12-vuotiaaksi asti. Kengännumeroon 39 päädyin.
Mä sain 12-v synttärilahjaksi koon 42 hokkarita ja ne mahtuu mullle yhä nyt aikuisena...luojan kiitos! ;)
Mulla tais loppua joskus 10-11-vuotiaana... Tai saattoi olla aiemminkin, sittemmin on jalka levinnyt lähinnä leveyssuuntaan.