Hävettääkö jos lapsi kirjoittaa vasta 20-vuotiaana ylioppilaaksi?
Kommentit (7)
Kummilapseni sairasti non-hodgkinin lymfooman 14-vuotiaana ja häneltä meni käytännössä yksi lukuvuosi sivu suun. Katsoi itsekin viisaimmaksi käydä koko kasiluokan uudelleen ja on nyt sitten vuotta myöhässä koko ajan.
Ja onhan niitä sellaisiakin jotka kirjoittavat vaikkapa 50- tai 60-vuotiaana.
Sitten lapsi saisi kyllä hävetä jos ihan omaa laiskuuttaan on sössinyt koulunsa eikä pysty kirjoittamaan normaalissa aikataulussa. Tosin aika yleistä on nykyään sekin, että esimerkiksi kaksoistutkintoa suorittavat venyttää lukion kolmeen ja puoleen tai neljään vuoteen, samoin tunnen itse yhden urheilijapojan jonka opinnot eivät suju ihan normaalia tahtia kun urheilu vie niin paljon aikaa.
Täällä muuan mummo kirjoitti ylioppilaaksi yhdessä lapsenlapsensa kanssa, oli vissiin jo 70 v eikä varmaan kukaan hävennyt yhtään.
Liitetään sarjaan "av-palsta oudoimpia kysymyksiä".
vaille 20 v päästessäni yo:ksi. Olin erinomainen oppilas, lukiossa jonne oli vaikea päästä ja olin ollut vuoden välissä vaihto-oppilaana kartuttamassa kielitaitoani ja ulkomaankokemusta.
Enpä usko, että vanhempiani hävetti yhtään.
Miten tollanen tuli edes mieleen. Ei hävetä, eikä hävetä vaikka ei kirjoittaisi ollenkaan. Kunhan jonkun ammatin hankkii ja pärjää työelämässä, niin olen tyytyväinen. Toivon että lapset löytävät itselleen mieluisan ammatin.
koska olin yhden lukuvuoden Yhdysvalloissa vaihto-oppilaana.
enemmän häpeisin sinistä lähärin tupsuhattua ylpeästi kantavaa pissistä!