Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitämättömien lomien maksamisesta

Vierailija
15.08.2012 |

Yritin lukea KVTES:ia...mut en nyt ymmärrä.

Kuinka pian työsopimuksen päättymisestä täytyy maksaa pitämättömät lomat?

Siis helsingin kaupungilla olin töissä, vakkaripaikka, sain 14.pvä viimeisen palkan.

Soitin palkkoihin noista lomista, vastaus oli ettei lomia makseta etukäteen. Eikä hän voi luvata kenenkään puolesta koska ne maksetaan! Ihan käsittämätön palkkojenlaskija, joku sijainen. Ja mihin etukäteen?!Sopimus päättyi 13.pvä, ja tilipäivä aina ollut 14.pvä.

Toivottavasti joku tajusi tän mun sekavan selostuksen..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan asioita. Mulla oli toimi, se on siis eri kuin virka.

Kirjallisen irtisanomuksen jätin jo kesäkuussa. Pidin 3 viikkoa vuosilomia, siis viimeinen lomapäivä oli 13.8. joka oli myös se viimeinen työsuhdepäivä. Eli palkat ei voi vedota poissaolopäiviin. Palkanlaskijan mukaan mitään vuorolisiä ei ole mulle enää tulossa.

-ap-

Vierailija
22/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos sulla on esim tulossa jotain lisiä tms niin siinä. Mutta todellakin palkoista pitäisi osata tämä vastaus antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei ihan ymmärtänyt kysymystä... yleensä maksetaan työsuhteen päättymistä seuraavan palkanmaksun yhteydessä. Mitäs KVTES sanoo, laita lainaus niin tulkkaan?

Nim. juristi

Vierailija
24/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin luulis palkkojen tietävän.. Hän tosiaan sanoi et epäilee et ne maksetaan elokuun lopulla, mutta hän ei voi tietenkään kenenkään puolesta luvata! -ap-

Vierailija
25/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei ihan ymmärtänyt kysymystä... yleensä maksetaan työsuhteen päättymistä seuraavan palkanmaksun yhteydessä. Mitäs KVTES sanoo, laita lainaus niin tulkkaan?

Nim. juristi

Työsuhde päättyi 13.pvä, ja 14.pvä oli seuraava palkanmaksu päivä.. -ap-

Vierailija
26/26 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lopputilissä viimeistään pitää maksaa kaikki mahdolliset pois.

Lopputili on siis kun saat viimeisen kerran palkkaa siitä paikasta. Todennäköisesti tuo yhden päivän ero on ollut liian lyhyt aika kaiken laskemiselle ja saat varsinaisen lopputilin myöhemmin, esim 30:s päivä.

En tiedä juuri sinun TES:istä (mutta kysy omasta liitostasi!) mutta joiden työehtosopimusten mukaan myös lomapalkka ja lomarahat ("lomaltapaluurahat") pitää maksaa, vaikkei lomalta palaisikaan töihin. ("lomaltapaluurahat" on ainakin meidän TESissä aina puolet lomapalkasta, eli siis jos kesäloma on ollut 4 vk, 4 vk lomapalkka, niin lomaltapaluurahat on puolet siitä, 2 vk palkka). Tarkista asia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi