Mies nauraa koulutukselleni..
Tai no, tulevalle sellaiselle. Ryhdyn oppisopimuksella lähihoitajaksi, sillä en muutaman vuoden yrittämisen jälkeen päässyt itse kouluun. (En ole koskaan ollut mikään kirjaviisas).
Olen kuitenkin käynyt lukion aikaisemmin. Mies itse on ktm ja hän jaksaa haukkua koulutustani, naureskelee että "siellä sinä sitten perseitä pyyhit" Toivoisin jotain tukea edes häneltä:(
Kommentit (35)
Vaikea kuvitella, että ivailu rajoittuisi vain yhteen asiaan.
Vaikea kuvitella, että ivailu rajoittuisi vain yhteen asiaan.
Hän kehuu kovasti mm. ulkonäköäni, ruokiani, jopa kotitöiden tekoa jne. Välillä hän myös kehuu mm. maalauksiani.
Mutta yleisille mielipiteilleni hän yleensä viittaa kintaalla ja naureskelee....
ap
pidempäänkin. Riippuen tosiaan siitä, millaista tuo ivailu on ja miksi se muuttuu ajan kanssa ja mitkä ovat miehen arvot ylipäätään. Onko arvomaailmanne liian erilainen?
ja kotitöiden teosta saatu kiitos ei enää tyydytä, vaan olisi tärkeää saada arvostusta myös ajatuksille ja omalle persoonalle kokonaisvaltaisemminkin kuin pelkkänä objektina ja kodinhoitajana.
Onko pidemmän päälle itsetunnolle hyvä kuulla toisen mitätöintiä ja naureskelua?
Mutta hei, miten on mahdollista, että et päässyt lähihoitajakouluun? Eikö sinne pääse kaikki halukkaat ja pari halutontakin?
Kotitöiden tekoa ja ulkonäköä kehuu, mutta irvailee,jos Ap esittää jotain omia ajatuksia.
Mutta hei, miten on mahdollista, että et päässyt lähihoitajakouluun? Eikö sinne pääse kaikki halukkaat ja pari halutontakin?
Heh, kuulostat ihan mieheltäni. Hain aikuispuolelle, tällä seudulla sinne on oikeasti vaikea päästä.... Kiitos vaan kysymästä :)
ap
Kotitöiden tekoa ja ulkonäköä kehuu, mutta irvailee,jos Ap esittää jotain omia ajatuksia.
on valitettavasti itsestänikin alkanut tuntua....
ap
Kyllä on typerä mies! Pistä vaihtoon vaan, ei kannata aikaa tuhlata ihmisen kanssa, joka luulee KTM:n olevan jotain hienoa ja vielä lisäksi ei ymmärrä lähihoitajien työtä arvostaa, ennen kuin sitten joku päivä kun rukoilee itse sellaista auttamaan.
Mies pitää sinua ihan pilkkanaan pönkittääkseen itseään. Ei ihmekään, KTM miehet eivät nauti kauhean suurta arvostusta kuin toisten vastaavien keskuudessa.
Se on mun unelmani, mutta kun mulla on hyvä työpaikka, en tiedä miten edetä: Helsingissä alkaa koulutus, mutta sinne otetaan vain työttömiä :(
Ja miehesi on kyllä aika ikävä tyyppi! Oma mieheni pohtii vain tulotason alenemista, jos pääsen oppisopimuskoulutukseen - arvostaa kuitenkin sitä työtä :)
ja kuinka paljon käytös loukkaa sinua ?
Mun sisko ja hänen miehensä ovat samanlaisia. Ovat kummatkin lääkäreitä ja erikoistuneet vielä niin hyvin että kummallekin edelleenkin työpaikkatarjouksia satelee jatkuvasti.
Heidän vanhimman pojan tyttöystävä opiskelee myös lähihoitajaksi ja itse olen myös kuullut vastaavaa naljailua. Kun olen kaksin kesken kuullut syytä moiseen, ovat sanoneet tyttö kuuluu jo perheeseen, he kohtelevat häntä kuin tytärtään, ovat seurustelleet 15 vuotiaista asti.
Mutta siskoni tähdensi sitä että 15 vuotias on aika nuori valitsemaan niin vaativan ammatin. 3 vuorotyö, työpaikkoja on auki mutta työn arvostusta ei ole yhtään, työnantaja vaatii koko ajan enemmän ja potilaat eivät perseenpesijää myöskään pidä juuri minään.
On vielä todella hentorakenteinen, miettivät miten toinen pärjää.
Itse en lähihoitajan työtä tekisi, ainakaan sairaalassa, päivääkään.
Itse asiassa hyvä ystäväni erikoistui vanhuksiin ja toimii tällä hetkellä yksityisenä kotiavustajana. Hänellä on Eirassa 5 eläkeläistä ja käy heidän luonaan maanantaista perjantaihin. On jokaisen luona tunnin, mittaa verenpaineen, sokeriarvot, mitä muuta, harjaa hiuksia ja on seuraneitinä. Hän oli ennen konttorirottana ja tienaa tästä n 500 euroa kuussa käteen enemmän.
Bonuksena kunnon joululahjat "työnantajiltaan".
Joku asiakkaista välillä joutuu vanhainkotiin, tai yllättäen kuolee, mutta uusia asiakkaita olisi tulossa kokoajan vaan lisää ja lisää. Kuolemiseen on jo tottunut. Surullista se tietenkin on, mutta sanoo vaan se on elämän kiertokulkua.
Tulipa pitkä kirjoitus !
Voisiko syy olla siinä ettei miehesi arvosta tulevaa ammattiasi ja yrittää potkia parempaan työhön ? Jos ei, suosittelen vakavaa keskustelua ja kysy aikooko hän naljailla asiasta läpi teidän tulevan elämän ? Jos vastaus on kyllä, silloin sinun pitää miettiä haluatko kuunnella vastaava koko elämäsi.
Onhan noita; lähihoitaja, Siwan kassa, ISS siistijä.Kun ei jaksa käydä kouluja vaan kittaa sitä sidukkaa tai perseilee kaupungilla silloin kun pitäisi opiskella niin noille em. aloille sitä helposti päätyy...
Mainitsinko jo parturi-kampaajan ja kosmetologin?
On se sit hirveen kiva että niitä siiderinlipittäjiä löytyy, ettei jää nuo duunit tekemättä. Paperinpyörittelyhän se sitten on niiiin ylevää ja niiiin jaloa ja niiiin hienoa!
t. Akateeminen siiderinlipittäjä ja koulupinnari, joka opiskeluaikana sai onneksi myös kosketuspintaa "oikeisiin töihin".
p.s. Voin kertoa, että ainakin julkisella puolella koulutus ei välttämättä takaa hyvää palkkaa, mutta sen se takaa että itse työ on järkyttävän lepiä. Joustavat työajat, jos on kiire niin itketään ja syytetään pomoa ja haetaan sairaslomaa, kahvitauot kestää tunnin jne. Taidot joutuvat harvoin koetukselle. Lähinnä vaikuttaa siltä että korkeasti koulutetut tekevät entisten sihteerien töitä. Kyllä kannattaa, mutta saapahan sanoa että Suomessa on niin kova koulutustaso.
Vaikea kuvitella, Että minun mieheni häpeäisi mutta kuitenkin pilkkaa. Olen insinööri, pääsin aikanaan ensimmäisellä yrityksellä opiskelemaan eikä asia ole korjaantunut sillä, että olen vielä hankkinut korkeammankin koulutuksen.
Vika ei ole sinussa eikä koulutuksessa, mutta miksi me erehdymme tuollaisiin miehiin? Kai tässä on tunnustettava, ettei ollut varaa valita parempaa,minullakaan.
miksi olet tuollaisen ääliön kanssa? Voihan olla että sinä olet lopulta se joka leivän tuo taloon, alalta kun ei työt lopu.
inhottava mies!! Väheksyy sun työtä. Ettei vaan häpeä sua?
Mutta sä teet oikeasti tärkeetä työtä. Mieluummin lähihoitaja kuin joku ekonomi. Sano miehelle, että mies voikin ottaa sitten vanhempansa hoidettavakseen, jos ei teitä lähihoitajia olisi.
Miehesi on idiootti. Tuskin kyse edes on siitä, minkä asteen ja minlälaiset tutkinnot teillä on ja miten hankitut, vaan miehesi luonteessa on jotain ihan perustavanlaatuista vialla. Ei kai kukaan ihan täysillä käyvä mollaa ja vähättele omaa kumppaniaan?
Meillä on kotona vastaava tilanne, minä olen korkeakoulutettu ja miehellä taas 2. asteen duunaritutkintoja. Ei tulisi muutenkaan mieleen ilkkua toiselle, kerran kouluja on kuitenkin käyty ja jotain yritetty ja meillä vielä se on mies joka leivän tuo pöytään.
Monille vain käy niin, että siellä korkeakoulussa ego pöhöttyy ja kusi valahtaa kropassa ylöspäin, varsinkin jos löytyy hyvä duunipaikka opiskeluiden perään.
ja ohiksena kysyisin minne menet oppisopimuksella? Oliko vaikea päästä? Yksityinen vai julkinen? Onko sulla valmiina EA kortti vai kävitkö suorittamassa sen ennen hakua?
Terkuin toinen joka miettii oppisopimusta muttei tiedä mistä oikein alottaa kyselyä.
Meillä myös samansuuntaista. Itse olen ammattikorkean käynyt ( humanistisella alalla) ja mies ihan tavallisen ammattikoulun. Minun alani on kuulema ihan hömppää ja hän kun on sitten tärkeä perusduunari.. Täytyy myöntää että olen joskus myös väheksynyt hänen koulutustaan kun on ärsyttänyt minua noilla "työsi on hömppää" -kommenteillaan. Kyllä se siis toisinaan ärsyttää vaikka tiedänkin että hän ei pärjäisi "hönppätöissäni" päivääkään nuorten parissa. Onneksi nämä hänen ennakkoluulonsa ovat hälvenemässä, eilen jopa kyseli työstäni ihan aidon kiinnostuneena! :)
teille! :)
Kiva kuulla, etten ole ainoa joka ajattelee etää mieheni on urpo. Huonona puolena tässä on, että minussa on alkanut kyteä voimakas inho miestä kohtaan ja tuntuu, etten kerta kaikkiaan voi päästä sen yli... Kuinka joku voi olla minulle niin ilkeä? :( Täytyy katsoa mihin tämä kaikki lopulta johta...
Mutta itseäni toistaen: KIITOS :)
ap