Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaaja sabotoi hiustenkasvatuksen

Vierailija
14.08.2012 |

Olen käynyt kolmisen vuotta kampaajalla joka ainakin.. oli suht hillitty. Olin aivan täynnä kampaajia jotka leikkasivat vauhdilla, ja oman mielensä mukaa, ja lompsa huusi hoosiannaa. Ei tämä nykyinen mikään Masterpiece ollut, mutta oikein mukava, ei udellut, tai puhua jauhanut kokoajan itsestään. Viime kesänä päätin, että nyt saa tämä useita vuosia ollut poikatukka lähteä, ja naisellinen tukka ja äkkiä. Eka kampaajareissu menikin ihan hyvin. Hiusta lähti vain paikoitellen puolisenttiä. Seuraavan ajan tilasin 2,5kk päähän, joka 6-7 viikon välein rampanneelle tuntui pitkältä ajalta. No eihän ne ollutkaan näkyvästi kasvaneet silloin, mutta menin kuitenkin. Kampaaja selitti, että leikataan vain kuivat pois. Lähti 2-3 Senttiä !! Itkin kotona silmät päästäni. Menin kuitenkin 3,5 kk.päästä uudestaan, ja taas puhuttiin kuinka kasvatan hiuksiani ja nimenomaan, että olkamittaiseksi. Nyt lähti 3 senttiä! Hän leikkasi sakset ylöspäin asennossa, silputtamalla, joten oli vaikea havaita paljonko lähtee. Toukokuussa oli viimeinen kerta, koska taas lähti 3 senttiä, ja hiustenkasvatus ei ollut edistynty kuin rumaksi venähtäneeseen poikatukkaan. En tiedä mikä oli idea. Vitt..ko häntä kun kävinkin harvemmin, vai mikä. Hoitanut olen hiuksia kokoajan tehokkaasti öljyillä, että niitä "kuivia" en kyllä itse nähnyt.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei leikata hiuksia säännöllisesti niin silloin niistä ei voi kasvaa kunnollisia ja pitkiä. Koska haarottuvat hiukset jatkaa haarottumistaan aina vaan ylemmäksi jos niitä ei leikata pois ja sillon hius on vaurioitunut pitkältä matkalta. Alkaa sitten putoilla ja katkeilla helpommin. En tiedä että onko näin mutta mulla on kohta poikatukka tätä menoa. Kun aina vaan otetaan liikaa, kuivia latvoja pois :(

Vierailija
2/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän tukan, en käynyt kampaajalla viiteen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sentään lapsi kuollut.

Vierailija
4/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kasvatan polkasta pitkää enkä ole käynyt vuoteen. Nyt on tukka jo olkapäillä. Enkä mene ennen kuin talvella.

Ei ne latvat parissa kuukaudessa mihinkään kulu, ellet värjää hulluna.

Vierailija
5/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa edes jonkinverran kasvattaa. Tai sitten leikkauttaa hiuksiaan vain 6kk välein. Tai vuoden.

Vierailija
6/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sytostaatteja mene kokeilemaan kasvatusprosessisi aikana. Tippuis pian kaikki kutrit, ne vaivalla ja kiukulla kasvatetut.

Vaikka, voihan se elämä yllättää. Saattaisit vaikka huomata, kuinka pikkumaisia "ongelmasi" on.

Mistä näitä sikiää?

Vierailija
7/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miksi ihmeessä juokset parturissa noin usein, jos haluat kasvattaa??

Vierailija
8/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli lyhyt poikatukka vielä jouluna, nyt otsatukka menee ristiin leuan alta, kuitenkin olen käynyt neljä kertaa leikkauttamassa hiuksia tänä aikana, olen kyllä pidentänyt leikkausväliä, mutta haluan että kuontalo on jossain mallissa myös kasvatusaikana.

Vierailija
9/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin, että hiukset olisi siistit myös kasvatus prosessin ajan, eikä venähtäneen näköinen reuhka. Koska alottaessa minulla oli hädin tuskin edes korvat peittävä "poikatukka". Luulin että kampaaja osaisi muuttaa mallia pikkuhiljaa, mutta ei osannut, tai mikä sit olikaan syy

Vierailija
10/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatin pitkät hiukset käymällä kampaajalla 5-7 vkon välein ja aina leikattiin ihan vähän.

Vierailija
11/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei leikata hiuksia säännöllisesti niin silloin niistä ei voi kasvaa kunnollisia ja pitkiä. Koska haarottuvat hiukset jatkaa haarottumistaan aina vaan ylemmäksi jos niitä ei leikata pois ja sillon hius on vaurioitunut pitkältä matkalta. Alkaa sitten putoilla ja katkeilla helpommin. En tiedä että onko näin mutta mulla on kohta poikatukka tätä menoa. Kun aina vaan otetaan liikaa, kuivia latvoja pois :(

Ei tuo tapahdu muutamassa kuukaudessa, jos ei hullun raivolla blondaa, tupeeraa ja suorista reuhkaansa.

Vierailija
12/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sytostaatteja mene kokeilemaan kasvatusprosessisi aikana. Tippuis pian kaikki kutrit, ne vaivalla ja kiukulla kasvatetut.

Vaikka, voihan se elämä yllättää. Saattaisit vaikka huomata, kuinka pikkumaisia "ongelmasi" on.

Mistä näitä sikiää?

Mistään pienestä ja varsinkaan turhamaisesta ongelmasta ei saisi valittaa, koska syöpä.

Vierailija
13/28 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se oli vika aika pikälle, et aina piti ohentaa latvoja(vaikka en pyytänyt)ja sit piti tietenkin ylempääkin, ja kierre oli valmis. Latvat ei koskaan päässy paksuuntumaan, Vaan oli ikävä harakanvarvastyyli, mitä piti sit seuraavalla kerralla leikata pois....hmm..outoa...

Vierailija
14/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatin pitkät hiukset käymällä kampaajalla 5-7 vkon välein ja aina leikattiin ihan vähän.

Vierailija
15/28 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on syynä, ehkä se on jotain alitajuista vihaa omaa sukupuolta kohtaan, tehdään tahallaan lyhyttä jälkeä. Ennenhän jopa uskottiin, että ihmisen hengen voima voi olla hiuksissa, ja hiukset on naisen hedelmällisyyden symboli.

Joka tapauksessa, useimmat jotka ovat kasvattaneet pitkää tukkaa ovat sanoneet tuota samaa, eivätkä' sitten olekaan käyneet kampaajalla vaan leikanneet itse tai kaveri on leikannut latvat. Siihen tulee se ruma epätasainenkin vaihe, mutta silloin voi käyttää vaikka hiuspantaa, jolla vetää hiukset taaksen niskaan.

Vierailija
16/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kun kaikki meni hyvin, ennen kuin sanoin aloittavani kasvattamaan. Annoin vielä useamman mahdollisuuden, kun tokihan virheitä voi sattua(huono päivä, ajetukset muualla ym) mutta ei yhtä kertaa enempää tuollaista. En tiedä paljonko vaikutti, että kampaajalla itsellään on aika lyhyt tukka. Minulla tosin oli kasvatuspäätöksen tehdessäni, vielä lyhyempi

Vierailija
17/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet kampaajalle jos kasvatat? Älä mene!

Minullakin ollut yli puoli vuotta kasvatusprosessi ja tullut aika paljon tukkaa siinä ajassa. Näyttää hyvältä vaikka en ole leikannut päitäkään - johtuu siitä että pitkänä kihartuu kivasti ja monet jopa kommentoi että ompa kiva leikkaus...

Tsemppiä kasvatukseen - unohtaisin kampaajat nyt! Käy seuraavan kerran 6 kk päästä mutta painota että 1/2 senttiä.

Vierailija
18/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et kerrasta uskonut,että tämä kampaaja ei hyväksy sinun pitkää tukkaasi?

Ei voi olla niin, että pakko mennä paikkakunnan ainoalle kampaajalle, kai jossain lähikaupungissa ainakin pääsee.

Vierailija
19/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kerroksittain leikatut hiukset ovat kasvatusvaiheessa hankalat saada näyttämään hyviltä, vaikka kuinka kampaaja leikkaisi välillä. Minä jättäisin sinuna kampaajareissut ja kasvattaisin itse ensi kesään saakka ja sitten vasta leikkauttamaan! "Kuivat latvat" on kampaajien vakiosanonta ihan kaikille, opetetaan varmaan koulussa heille. Sillä saadaan itsensä työllistettyä...

Vierailija
20/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko siellä kampaajalla on edes käydä? Itselläni on pitkä tukka ja en käy koskaan. Kaveri leikkaa latvat aina joskus. Eikä se maailma siihen pääty, vaikka kasvatusprosessin aikana välillä latvat olisivatkin vähän epätäydelliset.