Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja sabotoi hiustenkasvatuksen

Vierailija
14.08.2012 |

Olen käynyt kolmisen vuotta kampaajalla joka ainakin.. oli suht hillitty. Olin aivan täynnä kampaajia jotka leikkasivat vauhdilla, ja oman mielensä mukaa, ja lompsa huusi hoosiannaa. Ei tämä nykyinen mikään Masterpiece ollut, mutta oikein mukava, ei udellut, tai puhua jauhanut kokoajan itsestään. Viime kesänä päätin, että nyt saa tämä useita vuosia ollut poikatukka lähteä, ja naisellinen tukka ja äkkiä. Eka kampaajareissu menikin ihan hyvin. Hiusta lähti vain paikoitellen puolisenttiä. Seuraavan ajan tilasin 2,5kk päähän, joka 6-7 viikon välein rampanneelle tuntui pitkältä ajalta. No eihän ne ollutkaan näkyvästi kasvaneet silloin, mutta menin kuitenkin. Kampaaja selitti, että leikataan vain kuivat pois. Lähti 2-3 Senttiä !! Itkin kotona silmät päästäni. Menin kuitenkin 3,5 kk.päästä uudestaan, ja taas puhuttiin kuinka kasvatan hiuksiani ja nimenomaan, että olkamittaiseksi. Nyt lähti 3 senttiä! Hän leikkasi sakset ylöspäin asennossa, silputtamalla, joten oli vaikea havaita paljonko lähtee. Toukokuussa oli viimeinen kerta, koska taas lähti 3 senttiä, ja hiustenkasvatus ei ollut edistynty kuin rumaksi venähtäneeseen poikatukkaan. En tiedä mikä oli idea. Vitt..ko häntä kun kävinkin harvemmin, vai mikä. Hoitanut olen hiuksia kokoajan tehokkaasti öljyillä, että niitä "kuivia" en kyllä itse nähnyt.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkaan vähän latvasta itse, kun alkaa siltä tuntumaan.

Vierailija
22/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan suju kaikilta, vaikka tavalliset ylläpitoleikkaukset yms. hallitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään (toivonmukaan) ole kyseinen liikaa leikkaaja mutta minunkin neuvoni on kasvattajalle;

älä leikkauta liian usein?! Kampaajalla voi käydä myös vain värjäyttämässä/raidoituttamassa, ei joka kerralla tarvii leikata.

Itselläni on pitkä tukka jonka muutama kollega on pätkäissyt liian lyhyeksi vain latvoja leikatessaan eli kyllä se on ehkä ammattitauti...Ja lapsena kärsin liian lyhyen otsatukan traumasta enkä sitä leikkaa mielelläni yhdellekään lapselle(toiset vanhemmat kyllä vaativat niin ettei tarvii käydä niin usein??!!(rumaa mutta asiakas on aina oikeassa??))

Nykyään leikkaan itse sen minkä voin ja mies hoitelee latvat selän puolelta:).

Vierailija
24/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos kasvatetta hiuksia, eikä hiukset ole huonot, niin mitä ihmettä te sitä tukkaa tulette leikkauttamaan. Ei pitkässä tai puolipitkässä se malli mikään ihmeellinen koskaan ole, on tasapitkää tai kerrostettua. Ja varsinkaan kasvatusvaiheessa ei ole paljon mallivaihtoehojakaan. Itsekin kasvatan hiukset aina niin että niihin leikataan ensin mallia mistä on helppo kasvattaa, ja sitten kasvatetaan ja hoidetaan, ja vältetään liiaan suuria rasitteita, eli isoja värin muutoksia vaaleampaan päin. Vielä kerran, ei niitä hiuksia tarvi leikata, jos haluaa ne pidemmiksi!

Vierailija
25/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi käy säännöllisesti leikkauttamassa???

Jos kasvattaa poikahiuksista pitkiä niin väkisinkin siinä tulee jossain vaiheessa outo malli. Sit vaan pannat ja pinnit ja mielikuvitus käyttöön.

Kampaajalla voi olla hyvin käymättä vuosiin.

Kokemusta on.

Mies leikkaa aina ne "kuivat latvat" pois.

Vierailija
26/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan juuri siksi, että kampaajat eivät kykene olemaan leikkaamatta, vaikka kuinka anelen. Mun hiukset on pilattu lukuisia kertoja. Olen tullut siihen lopputulokseen, että käyn ainoastaan kampaajalla, jolla on itsellään pitkät hiukset ja joka tajuaa pitkien hiusten päälle.

Värjään hiukset kampaajalla kyllä, mutta saksimaan en päästä.

Tunnen henkilökohtaisestikin monta kampaajaa, enkä silti luota heihin. Aina pakko silputa hiukset, keventää, ohentaa ja vähän vielä ottaa sieltä ja täältä.

Vierailija
27/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin totaalisesti kampaajien reippaisiin leikkauksiin ja hirmuhintoihin ja lopetin käymisen. Rahaa säästyy ja hermot lepää. Kasvatin kylmästi vaan pitkän tukan; tasoitan itse joskus maun mukaan 1-2 cm hiirenhännät latvoista ja ukko leikkaa selkäpuolelta minne en ylety; ostan Cittarista silloin tällöin kivan värin tai raidat, jotka voi mainiosti itse ja halvalla laittaa päähänsä ja ihan OK tulee. Öljyhoidolla tai naamiolla voi joskus hemmotella itseään.

Alkuun on kerrostumia, mutta kuukausien mittaan niistä pääsee eroon. Tuntuu mukavalle, että on oma aito pitkä tukka, kun lukee lehdistä kertomuksia hiusten pidennyksistä, sineteistä, klipseistä ja niiden aiheuttamista kaljuuntumisista. Sitkeyttä ja vuosien pitkäjännitteisyyttä pitkän tukan kasvattaminen vaatii, mutta olen iloinen, etten lähtenyt keinotekoiselle pidennyslinjalle, kun luen kaljuista plänteistä.

Vierailija
28/28 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli pitkä tukka, taisin leikkauttaa latvat kaksi kertaa vuodessa... kesän jälkeen joskus syyskuussa ja keväällä joskus maaliskuussa... Eihän aikuisen hiukset kasva kuin 0,5-1 cm kuukaudessa yleensä, niin jos hyvällä tsägällä olet saanut kolmessa kuukaudessa kolme senttiä ja siitäkin vetäistään vähintään sentti tai pari pois, saat kyllä tukkaa kasvattaa useamman vuoden...

Mikä idea siinä sun parturikäynnissä on?? Mitä sinä odotat siltä? Kuivia latvojakaan ei oman käsityksesi mukaan ole, kuten tuskin noin tiuhalla käynnillä tosiaan onkaan.