Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehtisikä pk:n tädit pitää lastani kantorepussa?

Vierailija
14.08.2012 |

Vauvani on 10kk ja aloittaa päiväkodin. Ei vielä kävele ja sylin tarve on suuri. Uskaltaisikohan hoitajilta kysäistä, jos voisivat välillä kantaa lastani kantorepussa, vaikka ulkoillessa? Ryhmäsä on 12 lasta, 9kk-3v.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vauvan hoitaminen ole äidin tehtävä.

Vierailija
22/29 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai liinassa. Siinä se työkyky menee aika nopeasti, jos tuollaiseen ryhtyisi, niin mukavaa kun se muuten olisikin. En kantanut omaa lasta repussa tuntia paria, todellakaan, enkä myöskään muiden lapsia. Sehän on sitäpaitsi vaarallistakin, ainakin liukkaalla säällä.

Ikävä kylllä päiväkodit ovat tosiaan aika karuja paikkoja pienimmille, sillä vaikka henkilökunnalla olisi morivaatiota ja taitoa huomioida lapsia, millään ei riitä niin moneen kuin toivoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi epäreiöua muita lapsia kohtaan, jos yhtä kannetaan repussa ja muita ei. Todellisuus on aika karua päiväkodeissa keskimäärin. Hanki hyvät ja lämpimät vedenpitävät vaatteet. Lapsesi tulee tn. Istumaan paljon maassa...

Vierailija
24/29 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä hoitaja totesi, että näyttääpä kätevältä ja olisipa meilläkin täällä tommoinen. En kyllä kysynyt missä ja milloin olisi käyttänyt, mutta voisithan sä tarjota sitä päiväkotiin lainaan. En tiedä auttaako, jos saavat käyttää muillekin tarvittaessa, eli ettei tulisi erikoiskohtelua yhdelle.

Vierailija
25/29 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinen olo kun noin pieniä laitetaan päiväkotiin :( Vaikka kaikilla ei ole vaihtoehtoa. Olen itse ollut vuosia päiväkodissa töissä, lopetin kun en enää jaksanut jatkuvaa meteliä, kiirettä ym. Työ ei ollut sitä mitä luulin tulevani tekemään, muuttui hyvin pienessä ajassa älyttömäksi. Aikani jaksoin yrittää ja antaa laadukasta hoitoa pienille. Jos vielä olisin, voisin vuoron perään hetken kanniskella lapsia rintarepussa. Kysy ihmeessä.

Vierailija
26/29 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päiväkodin tehtävä ole keskustella avoimesti hoitokäytännöistä vanhempien kanssa? Saisi sitä reppua muidenkin lasten kantamiseen lainata, en ymmärrä millä tavalla olisi epäreilua. En tietenkään odota, että hoitajat käyttäisivät minun lapseni hoitoon enemmän resursseja kuin muiden lasten. Olen itse nähnyt lapsia kannettavan päiväkodin pihalla lyhyehköjä aikoja, myös taaperoita, jotka osaavat kävellä. Kevyempää se on kunnon repussa kantaa kuin suoraan sylissä. Ilmeisesti näkemäni on ollut harvinainen poikkeus?

Vierailija
27/29 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan halua selittää, miksi minulle naurettaisiin?

Vierailija
28/29 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä venytin sitä pojan viemistä hoitoon, kituutin pari kuukautta. Vein sitten kun oli vuoden ikäinen ja pk:ssa odottelivat "vauvaa".. vaan poika jo juoksi villinä ympäriinsä :D Pärjäsi hyvin, en raaskisi viedä sylitettävää. Kantoreppu hyvä idea kyllä mielestäni! Mutta tasapuolisuus taitaisi kärsiä

Vierailija
29/29 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin. Itsellä ei ole kyllä selkä väsynyt vaikka olen 2v. kantanut repussa. Kunnon reppu on kyllä mielestäni ergonomisempi kuin sylissä kantaminen. Sisällä tuo istuminen ja sylissä pitäminen vielä onnistuu mutta ulkona ei kyllä pahemmin ehdi istuskella. Repussa ne pienet, jotka ei kävele, kulkis mukana ja lähellä, samalla voi keinuttaa, pelata palloa yms. isompien kanssa.

Mä en nää tasapuolisuutta niin että mun pitäs kaikkia 12 kantaa, toki halutessa ja tarvittaessa muutkin pääsisi kuin se yksi pienin. Toisten kanssa sit tehdään muuta esim. satu tai pelihetki, pallopeli, ja sylikin olisi vapaa muille jos selässä kantaa. Eikä sitä pientäkään tarvi koko aikaa kantaa, hyvähän se on päästä välillä möyrimään ja leikkimään. Mä näkisin että olisi juurikin tarpeeseen ulkoillessa ja retkillä, sisällä vähän turha ja tiellä.

olinkohan nro. 12