Kuka lahjoittaa lastenvaatteita kiertoon (tutuille) ja missä kunnossa?
Itse sain tyttärelleni kassillisen jossa oli mukana alushousuja...no ei siinä mitään, mutta yksissä housuissa oli kunnon vauhtiraidat mukana. Läx roskiin saman tien. Lisäksi oli mukana risaisia/maalisia ynms. sellaisia...ehkä 2/20kpl kelpuutin käyttöön. Itse en kehtaisi.
Kommentit (12)
hirveä haloo siitä että saa ilmaiseksi vaatteita jotka eivät miellyttäneet. Ymmärrän harmisi, mut ei tää asia niin iso ole että ois pitänyt aloitus tehdä.
annan. Mulla on pari tuttua, joiden rahatilanne on aika vaikea ja heillä juuri meidän lapsia pienemmät, joten meille pieneksi jääneet sopii heille hyvin.
Annan vain ehjät ja puhtaat. Sellaiset mitkä voisi myydäkin jonnekin. Värit saattaa olla vähän haalistuneita joistain, mutta muuten siistejä ovat.
Annan myös leluja ja muita tarvikkeita. Voisin kai myydäkin noita kaikkia, mutta oma vaivansa siinäkin, joten mieluummin annan niille jotka tarvitsevat. Lähes jokainen vaate/tavara on mennyt käyttöön.
Itsekin olen saanut joskus joltain ja suurin osa niistäkin ihan käyttökelpoisia. Joskus mukana on ollut jotain kulahtaneita eli muotonsa menettäneitä paitoja, jotka on mennyt roskiin, mutta muuten mekin otettu käyttöön jos vaan lapset on tykänneet väreistä/kuvioista.
~R~
eteenpäin, mutta karsin kyllä risaiset/kovin tahraiset lahjoitettavista suoraan roskiin. AP Ehkä ei aloituksen arvoinen asia...pahoitteluni.
mä olen antanut ja yriton katsoa ne siisteimmät vaatteet mutta kiire kun oli, niin en kerinyt pesemään. Mitään alkkareita vauhtiraidoilla en sentään antanut. Ja pestyjä olivat mutta maaneet kaapissa aika pitkään, joten varmaan olivat aika tunkkaisia.
annan kiertoon vaatteita, sen kuntoisia, mitä pitäisin omillakin lapsilla. Selvästi likaiset ja nuhjuiset heitän pois enkä laita eteenpäin.
Itse saan tutulta vaatteita. Joskus jossain vaatteissa ollut tahroja, mut oon käyttänyt niitä sitten ulkohousina, ku ei enää uudet tahrat/reiät haittaa.
Rikkinäiset ja likaiset vaatteet ovat ongelmajätettä, joiden kanssa on pulassa.
Itse en ainakaan halua enää yhtään käytettyä vaatetta, joita joku "hyvää hyvyyttään" minulle työntää.
Kirppikselläkin tai huutiksessa tavaranmyynti vaatii työtä. Tuntipalkaksi ei paljon tule, joten helpompi lykätä käytetyt vaatteet jollekin, joka ei osaa kieltäytyä.
Kauppojen kausialennusmyynneistä saa vaatteen kuin vaatteen muutamalla eurolla, joten minulla tarvetta käytetyille tavaroille ei todellakaan ole.
Mutta ostan kyllä muutenkin lapsille vaatteita, en ole kiitollinen jos joku lykkää vaatteitaan meille.
Eikä minulla ole mitään fiiliksiä että annan jollekin meidän lapsien vaatteita, kiva kun saa niitä kuleksimasta kaapeista, muuten menee UFFiin. Eikä siitä sen ihmeempiä.
Jos joku ei tykkää lapsien vaatteista niin ei tartte. Meillä ei kaapeissa ole tuhrusia ja risoja vaatteita, korjaan tai teen niistä jotain muuta.
Ja olen antanut vaatteita ilmaiseksi tutuille, kun tiedän että tulevat tarpeeseen. Suurinta osaa kivoimmista vaatteistamme säätän mahdolliselle pikkukakkoselle, mutta värit joista en pidä tai vaatteen malli ei miellytä, menee kiertoon.
Itse olen myös kiitollisena vastaanottanut ilmaisia vaatteita tutuilta. Vähän hölmö olo on, kun joltakin aina tulee vaatteita -eivät halua lisää lapsia- ja itelläni ei ole antaa heille, eivätkä halua rahaa niistä.
Muutamat tahratkaan ei minua hirveästi haittaa, taapero sotkee niin paljon itse syödessään, että kotivaatteiksi kelpaa vähän roisimmatkin.
kelpaavat kyllä tietyille kavereille myös "työkamppeiksi". Ja kyllä, lahjoitan nykyään kaikki vaatteet, jos en suoraan tutuille, niin seurakuntaan. Tutut saavat itse valita vaatteensa.
Likaiset vaatteet pannaan roskiin.
Mikä pesukone? Hyi bakteereja! Osta uusi, sen kädettömät aasialaiset sulle edullisesti tekevät, ei tartte paljo maapalloa ajatella.
Kerron tämän toisteKKin jos tarve!
käytetyistä alushousuista pesemään? Pesukone kyllä löytyy ja tahranpoistoaineet, mutta en sentäs viitsi nähdä moista vaivaa.
saattanut jäädä huomaamatta. Asiasta en maininnut ja varmasti tulee hyvää hyvyyttään lahjoittamaan toistekkin. AP