Kuinka tarkka on 12 viikon ultra??
Uskoisin tietäväni ajankohdan kun lapsi sai alkunsa..., mutta ultrassa viikkoja tuli kuitenkin pari vähemmän. Voiko ultra siis heittää noinkin paljon...? Kuulemma alkuraskauden ultra olis melko tarkka...
Kommentit (5)
ultra aika paljon. Neuvolantäti laski lasketun ajan 28 päivän kierron mukaan, kun kiertoni on oikeasti 35 päivää ja ultrassa todettiin että heidän lukemansa on tarpeeksi lähellä neuvolan laskemaa, joten päivää ei muutettu. Vauva syntyi lähempänä itse laskemaani päivää.
ultra aika paljon. Neuvolantäti laski lasketun ajan 28 päivän kierron mukaan, kun kiertoni on oikeasti 35 päivää ja ultrassa todettiin että heidän lukemansa on tarpeeksi lähellä neuvolan laskemaa, joten päivää ei muutettu. Vauva syntyi lähempänä itse laskemaani päivää.
eli just sen virhemarginaalin verran. Ap:n taauksessa kaksi viikkoa ei ole mahdollista.
on sairas eikä siksi kasva normaalisti. Oottele vaan.
Uskoisin tietäväni ajankohdan kun lapsi sai alkunsa..., mutta ultrassa viikkoja tuli kuitenkin pari vähemmän. Voiko ultra siis heittää noinkin paljon...? Kuulemma alkuraskauden ultra olis melko tarkka...
Mullakin laskettiin toisen lapsen kohdalla la 28 päivän kierron mukaan, oikeasti kiertoni kestävät 32 päivää ja lapsi meni 8 päivää yli lasketun ajan. Ensimmäinenkin tosin meni yli 6 päivää, silloin laskettua aikaa jopa muutettiin viikolla eteenpäin, enkä tiennyt tarkkaa raskautumisen ajankohtaan. Toisesta lapsesta tunnistin ovulaation ja kerroin pitkästä kierrosta, mutta neuvolan laskema aika piti ultrankin perusteella ja silti mentiin vaan ylitse, eli lähemmäs sitä itse laskemaani aikaa. Mutta ainahan näitä miettiä voi, jokainen raskaus on silti yksilöllinen :)
Tai no, tekijähän voi olla ihan ekaa kertaa asialla jne mutta noin periaatteessa marginaali on tuossa vaiheessa +-5 päivää.