Onko teillä oma pesukone, vaikka taloyhtiössä on pesutupa?
onko pesukoneen hajoaminen siis taloudellinen katastrofi (niinkuin täällä usein saa lukea) vai vain teettää lisätyötä.
Kommentit (10)
Omaa konetta olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana (ollaan asuttu tässä vuosi) kahtena päivänä ja pessyt yhteensä alle 10 koneellista pyykkiä. Tuolloin lapselta löytyi täitä ja kaksi päivää pesin pyykkiä omassa ja taloyhtiön koneessa. Muuten olen pärjännyt taloyhtiön koneella, tosin oma kone taitaa sanoa sopimuksensa irti kun sen seuraavan kerran käynnistää. Eli ei ole katastrofi vaikka oma kone hajoaisi.
Aion ostaa oman pesukoneen. Vaikka pesutupa on suhteellisen kätevä, niin silti on alkanut ärsyttää se, ettei pyykkiä voi pestä silloin kuin haluaa. Miten mahtavaa ois saaha vaatteet jne. heti pyykkiin, kun niihin tulee joku tahra ja itsellä on aikaa. Mua ainakin ärsyttää se, etten voi itse päättää milloin pesen pyykkiä.
Meijän pesutuvassa vielä pestään melko paljon pyykkiä, että samalle päivälle ei välttämättä edes saa vuoroa. Ja nyt joulunaikaan ärsytti, kun taloyhtiön mummot oli pyhäpäivät ruksannu yli, ettei sais pestä pyykkiä ja kirjottanu kalenteriin "joulurauha". Samalla yläkerran naapurista kuuluu pesukoneen linkousääni... Mietin siinä, että olisin kuitenkin pessyt pyykkiä, kun ois vuorojakin ollut, mutta jotenkin se olisi tuntunut sodanjulistukselta. Mutta eihän ne mummot nyt noin voi päättää milloin saa pestä pyykkiä ja milloin ei! Että oma vika, kun ei ollut pokkaa uhmata mummoja :D Aikaisemminkin on jonain pyhäpäivänä pyykkäys ollut "kielletty".
Sen verran oon kuitenkin pessy pyykkiä pesutuvissa, että alkaa oman koneen ostaminen houkuttaa enemmän ja enemmän.
On oma kuivaava pyykinpesukone ja myös pesutupa. Oma kone hankittiin hetki sitten siitä syystä, ettei tarvitse juosta kerroksien välillä laittamassa pyykkiä koneeseen ja kuivuriin vähän väliä.
On ilmainen pesutupa, mutta en halua varailla vuoroja ja joskus pesen pyykkiä koko päivän.
pesutupa viereisessä talossa, kolmen talon yhteiskäytössä. Pitää varata huoltoyhtiön kautta.
Jotenkin pyykinpesu on niin intiimi asia, ettei sitä viitsi jakaa naapurien kanssa.
Mutta siellä niin aatamin aikaiset laitteet että mieluummin ostettiin oma. Pyykki olisi pitänyt pestä erikoneessa (1,70€ kerta) ja sitten lingota eri koneessa.. (1,70€ kerta) ja meille oli lapsi tulossa joten.. ostettiin oma.
jo edellisessä asunnossa, vaikka pesutupa olikin. Nykyisessä ei ole pesutupaa.
On pesutupa ja kuivaushuone taloyhtiössä. Meillä omat koneet. Joten katastrofi hajoaminen ei olisi, mutta hermot vois äkkiä mennä. Kestovaippa+ urheilu+ normaalipyykkiä tässä taloudessa tulee niin tolkuttomasti, että mie saisin asua pyykkituvassa.