Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni eksyi eilen eikä KUKAAN aikuinen suostunut auttamaan!

Vierailija
14.08.2012 |

Lapseni 7v oli yksin ulkona ja eksyi. Pyysi apua muutamalta paikalla olleelta tuntemattomalta äidiltä mutta kukaan ei suostunut auttamaan! Olisi tarvinnut auttaa lapsi n. 200m päähän josta olisi osannut itse jatkaa matkaa!! Todella törkeää mielestäni ettei yhtään välitetä! Lapsi pyysi voisiko joku näyttää missä esim. läheinen R-kioski on (muutaman kulman takana, max 200m josta näköyhteys kioskille) Nämä äidit olivat lapsineen puistossa mutta eivät vaivautuneet auttamaan :( Itse olisin ehdottomastomasti auttanut jos 7v olisi tullut kertomaan olevansa eksynyt ja tarvitsevansa apua (200m) jotta löytää taas tien kotiin!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havahduin tähän joitakin vuosia sitten, kun katsoin suuren mäen alapuolelta, kuinka pyörätuolissa istuva mies oli joutunut autokaistalle, eikä päässyt takaisin jalkakäytävälle tai ylös mäkeä vaan oli jumissa ja pyysi apua. Kukaan ei auttanut! Minulla oli lapsi vaunuissa ja toinen seisomalaudalla, joten kesti n. 5-10 minuuttia ennen kuin pääsin sen suuren mäen ylös miehen luokse. Sinä aikana miehen ohi käveli ainakin neljä ihmistä, joista kukaan ei auttanut, ei pysähtynyt, ei sanonut mitään! Autojakin ajoi ohi, molempiin suuntiin, ja kiersivät vain tarpeen mukaan viereiseltä kaistalta. Kun vihdoin pääsin miehen kohdalle, parkkeerasin vaunut jalkakäytävälle ja kävin hakemassa miehen myös jalkakäytävälle. Hän oli vähän eksyksissä ja paikka, jonne oli menossa oli tällaisten vaikeiden, ei-esteettömien jalkakäytävien luona - tarvitsi selkeästi saattajaa. Itse en lapsineni vaunuineni pystynyt, joten pysäytin seuraavan ohikulkijan, selitin tilanteen ja sain miehelle saattajan. Oli vaan todella järkyttävä huomata, että niin tiukassa on apu vieraalle ihmiselle :(

Aika pöllö mies, kun läksi ilman saattajaa noin avuttomassa tilassa paikkaan, jossa ei yksin selviä. Jos vastaanottaja tiesi miehen olevan tulossa, miksi mies ei ollut pyytänyt etukäteen ko. paikasta tulemaan jotain vastaan ja auttamaan vaikeissa paikoissa?

Ihmiset ovat usein pulassa, kun ovat olleet ajattelemattomia. Ei se silti tee tilannetta sellaiseksi, että sille voisi naureskella vierestä eikä tarvitse auttaa. On todellista empatiakyvyttömyyttä aina todistella, miten kaikki on sen autettavan vikaa eikä silloin tietysti kenenkään tarvitse auttaa.

Vierailija
42/67 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa mutta ehkä tuolle on selitys. lapsesi ei osannut tehdä itseään ymmärretyksi

tai kkaan ei uskaltanut auttaa koska pelkästi että joutuu itse vaikeuksiin. on paljon vanhempia joita ei voi miellyttää.

itse olin onnellinen kun lapseni olivat onnellisia, kun koulussa oli yhtenä päivänä saanut kakkua. olisiko ollut lukudiplomipäivä.

yllätys oli suuri kun eräs lapsen kaverin vanhempi ja naapuri oli suunnilleen haastamassa koulua oikeuteen, kun lapsille oli annettu makeaa koulussa.

joitakin vanhempia ei voi mielyttää, mikään ei ole heidän lapselle tarpeeksi hyvää ja erityiskohtelua jne vaaditaan mutta itse ei tehdä mitään muiden hyväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v. lapseni karannut sukkasillaan tarhasta ja vain yksi auttoi.

Tämä auttaja sanoi, että moni meni vain ohi ennen kun hän ehti apuun.

Lapsi ylitti sukkasiltaan risteyksen ja vain hyvällä onnella selvisi hengissä.

Että ihania on ihmiset.

Jos näen lapsen kaltoin kohtelu, niin vaarssa on se ihminen, joka tekee sen minun nähden.

täällä ihan normaalia että tuon ikäiset keskenään tiellä. vanhemmat päästävät kulkemaan niin saa olla rauhassaa. ehkä kukaan ei huomannut asiassa mitään outoa?

Vierailija
44/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jumala, etkö sinä ole opettanut lapsellesi, että vieraille ei puhuta.

En itse ainakaan edes uskaltaisi lähteä puistosta vieraan lapsen kanssa. Äkkiä olisi lapsenryöstäjä leima otsassa.

Vierailija
45/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuntuu uskomattomalta, että hätääntynyttä lasta ei kukaan auta. Mutta olenpa itsekin todistanut tilanteen, jossa pieni poika (ehkä 6-7v.?) nousee steissillä metrosta ja alkaa itkeä. itkee liukuportaissa. kukaan ei kiinnitä mitään huomiota. tarkkaillaan viereisissä portaissa tilannetta. onko edessä tai takana oleva nainen mahdollisesti äiti, joka ei jaksa kiinnittää lapsensa tappeluitkuun huomiota tms. No, liukuportaiden yläpäässä käy ilmi, että ei ole. Poika jää itkevänä tasanteelle, ihmiset kävelevät ohi. Kun päästään omista portaista, mennään kysymään mikä lapsella on hätänä. No, on epävarma reitistä junalleen. Saatetaan pojan junaan ja varmistetaan, että tietää missä pitää jäädä pois (oli päätepysäkki).

Pieni ja helppo apu, suuri hätä lapsella.

Ai niin, enpä ole edes äiti-ihminen, tuolloin parikymppisinä oltiin poikaystävän kanssa liikenteessä. :)

Vierailija
46/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet varmasti ohjeistanut lastasi pysymään tutulla reviirillä, eikä suinpäin ryntäilemäään tuntamaattomille kulmille.

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
47/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olis auttanut. Ehkä lapsi ei vaan uskaltanut kysyä?

Vierailija
48/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voit selittää tilanteen=)

Vierailija
49/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdessä suuresa konsertissa napannut pari lasta mukaani ja vienyt poliisi autolle, kun kävelivät pois lähtevää ihmismassaa vasten. Eivät varmasti olisi löytäneet vanhempiaan/kaveriaan hyvä kun näkivät eteensä.

Kyllä aina pitää auttaa.

Vierailija
50/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisin vaihtoehto on, että ei saanut suutaan auki tai haluat vaan provoilla.

Ok, tässä tulee se, mitä odotit... Mitä 7v tekee yksin ulkona, miksi sinä et vahdi lastasi, ettei hän pääse eksymään.

Vierailija
51/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt taisikin kertoa että eivät siis pystyneet auttamaan jostain syystä. On täyttä kuvittelua että tuo jotenkin automaattisesti tarkoittaisi että ei viitsisi tai haluaisi auttaa. En minäkään lähtisi auttamaan 7-vuotiasta ja jättäisi omia nuorempia lapsiani vahtimatta. Muuten autan aina kun vain VOIN ja OSAAN.

Vierailija
52/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä törkeää jos aikuiset eivät suostu auttamaan lasta, mutta eikö lapsesi jostain syystä ymmärrä sanallisia ohjeita 200 metrin matkaan? Toisaalta äideilläkin on omat pienet muksut vahdittavina eikä siitä välttämättä lähdetä tuosta noin pois? Ehkä näin?

Vierailija
53/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä taakseen jättää, edestään löytää. Jos ei auta , vaikka voisi, saa itsekin kohdata asioita, tavalla tai toisella.

Jokaisen järkeväm ihmisen olettaisi auttavan jos lapsi kysyy neuvoa tai apua. Mutta tuonikäisen olettaisin myös osaavan kävellä jos hänelle näyttää että tuohon suuntaan kävelet, niin pääset R-kioskille..... Tietysti jos lapsi näyttäisi hätäiseltä, okisi parempi lähteä saattamaan.

Asutteko uudella paikkakunnalla?

Vierailija
54/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyivät kokonaan auttamasta! Jos lapsi kysyy voitko auttaa mut sinne tai tänne niin voi sanoa ettei nyt pysty lähteä mutta ohjeistaa edes sanallisesti! Näyttää "kävelet tätä tietä eteenpäin ja tuon talon kohdalla käännyt vasemmalle" jne. Matka oli yksinkertainen joka olisi ollut helppo selittää. Kai jokainen ehtii muutaman minuutin antaa ohjeita!

Vierailija
55/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma, ettei kukaan antanut sanallisia ohjeita? Ehkä joku antoi, mutta lapsesi ei kokenut sitä auttamiseksi, koska kukaan ei lähtenyt saattamaan.

Miksi lapsi liikkuu yksin? Miksi reittiä ei ole opetettu kunnolla? Lapsella pitäisi olla puhelin mukana jos on noin epävarma liikkuja.

Vierailija
56/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko totuutta ? Tuntuu hyvin vaikealta ymmärtää ettei äiti auta lasta, joka on eksynyt.

Ja onhan lapsella känny, miksi ei soittanut sinulle ?

Tärkeintä ! Miksi lapsesi oli yksin paikassa mikä ei ollut äysin tuttu ?

Luulen että suurin syy on nyt kirjoittajassa.

Vierailija
57/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla tapahtunut Turussa, tuossa Suomen syvimmässä kolkassa.

Vierailija
58/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan lapsella känny, miksi ei soittanut sinulle ?

Vierailija
59/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaikeaa uskoa että äidit eivät olisi viitsineet mitenkään ohjeistaa hätäistä lasta. Ehkä he eivät oikeasti tienneet mihin lapsesi oli menossa? Joko lapsesi ei osannut selittää paikkaa kunnolla tai he eivät itsekään tienneet tuon r-kioskin sijaintia? En vain oikein usko noin kyynisiin ihmisiin. Onko lapsesi ujo vieraiden kanssa ja tässä on ollut joku väärinkäsitys?

Vierailija
60/67 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 7v oli yksin ulkona ja eksyi. Pyysi apua muutamalta paikalla olleelta tuntemattomalta äidiltä mutta kukaan ei suostunut auttamaan! Olisi tarvinnut auttaa lapsi n. 200m päähän josta olisi osannut itse jatkaa matkaa!! Todella törkeää mielestäni ettei yhtään välitetä! Lapsi pyysi voisiko joku näyttää missä esim. läheinen R-kioski on (muutaman kulman takana, max 200m josta näköyhteys kioskille) Nämä äidit olivat lapsineen puistossa mutta eivät vaivautuneet auttamaan :( Itse olisin ehdottomastomasti auttanut jos 7v olisi tullut kertomaan olevansa eksynyt ja tarvitsevansa apua (200m) jotta löytää taas tien kotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi