Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhtäkkiä 2v muuttunut täysin (uhmasta), muilla näin?

26.11.2005 |

Neiti täyttää ens viikolla 2v ja ollaan aivan ööö:nä kuinka hän on kahdessa viikossa muuttunut - tinttaaminen on päivittäistä ja kun vielä kuukausi sitten puhe tepsi täysin niin nyt on huuto ja kiukkukohtaus vastauksena kun yrittää jotain selittää. Suurin aihe on nyt pukeminen, hän haluaa pukea kaikkea, joka sukka jne, itse - myös vaikka ei esim vetoketjua oikein saa kiinni. Voi istua 20min ennen uloslähtöä eteisessä ja jos yrittää auttaa hieman (salaa) ojentamalla toinen hihaa oikeeseen suuntaan niin kyl hän sen huomaa ja aloittaa vihaisena alusta....Huh, arvatkaa kauanko kestää päästä ulos...pitää ajoissa aloittaa että ehtii jos jotain tärkeetä, he. Onko muilla näin, ? ja kun tuli niin yhtäkkiä, aivan kuin sormilla näpsäyttämällä. Onhan se hyvää että omaa tahtoa on ja kehitykselle tärkeätä mut joskus .....nojaa...tietääkö joku mitä tarkoitan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus meilläkin puetaan se 20 min (jos siis edes suostuu ottamaan vaatteita lähellekään). Yks juttu, joka on auttanu on laulaminen. Tyttö tykkää laulaa ja minä rauhoitun itekin kun lauletaan. Esim. hanskoja pukiessä etsitään peukaloa " missä on peukalo..." -laululla. Keksin näitä biisejä osittain ihan päästäni. Ongelmana tässä on nyt vaan se, että joskus tyttö vaatii, että me laulettais julkisella paikalla pukiessa ja mulla on maailman surkein lauluääni.

Aina ei meilläkään tämä auta ja silloin menee kyllä hermot.

Jaksamisia teille molemmille!

Vierailija
2/3 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täytti 2v. tasan viikko sitten ja tuntuu, että uhma nosti päätään todenteolla samana päivänä.

Meillä myös pukeminen ongelmana. Tyttö kyllä haluaa lähteä ulos, mutta lyö jarrut päälle kun tulee pukemisen aika. Sitten kun vielä pitäis ensin käydä potalla ja vaippa vaihtaa, huoh! Siinä sitten jutellaan, maanitellaan, satuillaan, lauletaan ja ikävä kyllä, välillä itketään. Asiaa ei lainkaan helpota se, että 2 kk:n ikäinen pikkusisko pitää myös pukea ulos. Ja kukapa vauva pukemisesta tykkäisi :( Aikaa ei olisi maanitteluun, vaan pukemisen pitäisi sujua suht. nopsaan ja aina jompikumpi huutaa...

Tää on niin tätä, mutta koitetaan jaksaa! Ja kyllä nykymaailmassa pärjätäkseen tarvitaan sitä omaa tahtoa.

Minsku ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös 2v tyttö. " minä itse" vaihe päällä ja " ilman vaippaa" myös.. Ongelmana vaan se, että ei vielä taidot riitä esim pukemisessa ja sitten saadaan raivari jos yrittää auttaa.. Hetken päästä sit huudetaan: äiti auttaa! Vaipatta olo ei ihan onnistu, on muutamat kerrat pesty lattioita ja housuja ku vahinko tulee, eikä osaa ajoissa sanoa. Yritetään kyllä päivittäin harjoitella jonkin aikaa.. Mutta ku aina kysyessä onko pissahätä on vastaus: ei ketään! ja silti saattaa hetken päästä lirahtaa... =) oe woe , mutta kyllä se siitä oppii...joskus...