Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen olisi sinusta hyvä elämä?

Vierailija
30.07.2023 |

Jos voisit itse kokonaan päättää elämäsi sisällön, millainen en olisi?

Itse en oikein tiedä enää. En ole koskaan haaveillut siitä, että voitan jackpotissa enkä tee enää yhtään mitään. Unelmani ovat aina olleet päämääriä, tykkään tekemisestä. Mutta tasapainottelu epärealististen unelmien ja realististen tavoitteiden välillä on käynyt aina vain vaikeammaksi. Olen jotenkin ihan hukassa nykyään, ja jokapäiväinen elämä on mennyt pelkäksi selviytymiseksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä elämä on sellainen, että perustarpeet tulee tyydytetyksi ja pysyy terveenä tai kuolee ennen pitkäaikaista sairautta.

Vierailija
2/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lähtökohta olis se että muut ihmiset pitäis huolen omista asioistaan ja lopettaisivat sen vajaaälyisen olettamisen ja vainoharhailun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elämä on sellainen, että perustarpeet tulee tyydytetyksi ja pysyy terveenä tai kuolee ennen pitkäaikaista sairautta.

Siinäkö muka kaikki?

Vierailija
4/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lähtökohta olis se että muut ihmiset pitäis huolen omista asioistaan ja lopettaisivat sen vajaaälyisen olettamisen ja vainoharhailun.

Kysymys oli kai, millainen olisi yksilön tasolla hyvä elämä, eikä se, millainen yhteiskunta olisi parempi.

Vierailija
5/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo sinulle, että ne on epärealistisia unelmia?

Vierailija
6/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys oli kai, millainen olisi yksilön tasolla hyvä elämä, eikä se, millainen yhteiskunta olisi parempi.

Tuo pätee kyllä ihan yksilön tasollakin.

Vierailija
7/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä elämä on lyhyt

Vierailija
8/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkö muka kaikki?

Kyllä. Tuollainen on ihan hyvä elämä. Jos enemmän vaadit on se jo erinomainen elämä.

Vierailija
9/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkö muka kaikki?

Kyllä. Tuollainen on ihan hyvä elämä. Jos enemmän vaadit on se jo erinomainen elämä.

No sanotaan sitten erinomainen elämä. Millainen olisi sinusta erinomainen elämä?

Ketjun tarkoitus ei ollut kysyä, millainen elämä on ihan ok, kohtalainen, tyydyttävä, kyllä-se-tässä-menettelee.

Vierailija
10/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoo sinulle, että ne on epärealistisia unelmia?

Ei kukaan. Siksi kai olenkin vähän eksyksissä, en osaa yhtään sanoa mitä näistä unelmista jahdatessa lyön vain päätäni seinään ja mitkä olisivat mahdollisia.

Vierailija
11/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule katsomaan, täällä minä olen Saimaan saaressa täysipäiväisenä norppatarkkailijana ja vapaaherrana. Seudulla on nähty norppa viimeksi 90 vuotta sitten. Pihassa seisoo premiumluokan saksalainen ajoneuvo, jolla huristelen ruoka- ja viinakauppaan puolessa tunnissa. Tilillekin tulee joka kuukausi paritonnia eläkkeeksi naamioitua liksaa. kyllä tällainen elämä on mukavoo!

Vierailija
12/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa anusta aamusta iltaan.

Vierailija
13/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule katsomaan, täällä minä olen Saimaan saaressa täysipäiväisenä norppatarkkailijana ja vapaaherrana. Seudulla on nähty norppa viimeksi 90 vuotta sitten. Pihassa seisoo premiumluokan saksalainen ajoneuvo, jolla huristelen ruoka- ja viinakauppaan puolessa tunnissa. Tilillekin tulee joka kuukausi paritonnia eläkkeeksi naamioitua liksaa. kyllä tällainen elämä on mukavoo!

Niin varmaan joo.

Vierailija
14/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin parikymppinen, minulle epärealistinen ja kaukainen unelma oli joskus olla vakituisessa, kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä josta pidän, olla stressaamatta rahasta ja että minulla olisi pieni, viihtyisä asunto jonka voin sisustaa mieleisekseni. 

Saavutin nämä vähän vajaa kolmikymppisenä ja nyt olen elänyt unelmaelämääni viitisen vuotta. Tuntuu edelleen muuten hyvältä! Nyt unelmani ovat pienempiä ja helpommin toteutettavia, kuten matkustaminen tiettyihin Euroopan kaupunkeihin.

Vierailija
15/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hyvä elämä on omannäköistäni elämään. Olen pyrkinyt karsimaan elämästäni turhia asioita pois, joita en kaipaa enkä tarvitse. Niiden sijaan pyrin löytämään asioita, jotka tuovat minulle iloa. En yritä täyttää kenenkään kriteereitä tai olla jotenkin in. 

Minulle riittää katto päänpäällä, sen verran rahaa että pärjään ja asuinpaikka luonnon lähellä.

Jokaisella on omanlaisensa elämä.

Vierailija
16/16 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on tärkein asia elämässä ja tietysti että saisi töitä tehdä jotta olisi ruokaa ja koti.